Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belichting met draadloze SB-800 & SB-600 in paraplu

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belichting met draadloze SB-800 & SB-600 in paraplu

Ik werk met een Nikon D200 en heb een SB-800 flitser. Ik heb een extra SB-600 geleend en twee statiefjes met eenvoudige paraplu's om de flitsers op te monteren. Ik ben van plan enkele foto's van middelgrote opbjecten te nemen op een tafel met witte ondergrond.

Mijn vraag is: hoe reageert het Nikon i-TTL systeem op het gebruik van paraplu's? Hoe zorg ik voor een correcte belichting: in TTL modus of in manuele SU-4 modus met gebruik van mijn flitsmeter? Mag ik het afdekkapje van Nikon gebruiken om de ingebouwde flitsers van de D200 te bedekken?

Bijkomende vraag: ik kan beide flitsers op statief draadloos laten afvuren wanneer de camera in commander modus staat, maar ze flitsen niet sync met de camera op 1/125. (flitser vuurt, maar beeld zwart) Moet ik de SB-800 op de camera monteren en als commander instellen voor een juiste?
    blog

Re: Belichting met draadloze SB-800 & SB-600 in paraplu

ik heb geen probleem om met de commander stand een SB800 iTTL in remote (niet SU-4) met paraplu die op statief staan draadloos aan te sturen. je kan wel in de commander menu van je D200 de flitscompensatie aanpassen naargelang de hoeveelheid licht die je verliest door gebruik te maken van een paraplu. Let daarom op het kanaal/groep van je SB800, want je kan een andere compensatie kiezen voor een andere flits met ander toebehoren op

de ingebouwde flits van de D200 zet je in de menu van de commanderstand uit. er zal wel gepreflitst worden, maar geen zichtbare flits op de foto
    Last edited by Visio; 17 februari 2007, 22:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
      er zal wel gepreflitst worden, maar geen zichtbare flits op de foto
      Opletten! 'k Heb dit wel voorgehad 'n weekje terug en als je er niet op let heb je wel schaduw van de preflits.
      Hierzo , oplossing in 't laatste antwoord.
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

IR filter van Nikon voor je pop up zetten. De flits is voor de synchro van de SB's.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
        X