Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• filter

ben onder de indruk geraakt van infrarood fotografie maar vind nergens het antwoord op de vraag of die filter nu op elke lens past. Op het moment heb ik een fuji s2 met de lens 35-70 3.3-4.5 (die vervangen gaat worden door twee tamrons) dus hoe kan ik zien welke filter doorsnede ik eventueel moet bestellen?

robin

Re: filter

Oorspronkelijk geplaatst door xROVERx Bekijk bericht
    ben onder de indruk geraakt van infrarood fotografie maar vind nergens het antwoord op de vraag of die filter nu op elke lens past. Op het moment heb ik een fuji s2 met de lens 35-70 3.3-4.5 (die vervangen gaat worden door twee tamrons) dus hoe kan ik zien welke filter doorsnede ik eventueel moet bestellen?

robin
    eerst keuze maken en dan naar de website van Tamron en als je pech hebt moet je er 2 kopen. Staat op de website zeer duidelijk.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      eerst keuze maken en dan naar de website van Tamron en als je pech hebt moet je er 2 kopen. Staat op de website zeer duidelijk.
      Helemaal niet, je gaat gewoon kijken welke diameters de 2 Tamrons hebben.
      Heeft de een een diameter van 58mm en de tweede van 77mm. Dan koop je een filter verloop ringen van 77mm en koop je er tussenringetjes bij tot dat je een 77mm filter op een 58mm lens past.

Dan zie je dat je naast 1 Infraroodfilter 13,60 euro kwijt bent voor de verloop ring van 58 naar 77 mm
      Last edited by Rogier; 16 februari 2007, 19:25.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

Comment

al erg bedankt voor de info

Comment

Working...
        X