Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

techneuten vraag fototoestel aan DVD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• techneuten vraag fototoestel aan DVD

Vraag mij al een tijdje af of dit mogelijk is :
    Zelf nog niet geprobeerd maar het zou dus perfect mogelijk moeten zijn om de body via video out + video kabel aan een TV te hangen, om genomen foto's te bekijken.

Kan de body ook aan een draagbare DVD speler worden gekoppeld, deze toestellen hebben een groot (om en bij de 7 inch) scherm en zijn nu toch vrij goedkoop.
    Vermoedelijk moet de DVD dan wel een video S ingang hebben.
    Sommige hebben een kaartslot maar dit is geen optie .

Bedoeling zou zijn om tijdens het fotograferen onmiddellijk de genomen foto te beoordelen op dit scherm, wat normaal beter zou moeten lukken dan op de display van het toestel in het beste geval 2,5 inch.
    BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

Re: techneuten vraag fototoestel aan DVD

Als het toestel een video-in heeft (composiet of s-video) is dit perfect mogelijk.
    Groetjes Peter.
    http://www.chernobyl.be

Comment

Ik heb vorige vrijdag een canon aan een laptop zien hangen in de studio.
      Dat is echt wel de max.
      Onmiddelijk uw foto in het groot op uw scherm.
      Nadeel: kabeltje

Voor product fotografie moet dit echt wel de max zijn !!!

Ik ga eens kijken of ik mijn fuji dat ook kan leren
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

ik denk eerlijk gezegd dat je qua detail niet veel meer zal zien op een klein dvd speler schermpje dan op je (kleiner) schermpje van je toestel
        (ik denk zelf dat de analoge uitgang identiek dezelfde resolutie heeft als het scherm van je camera, dus theoretisch gezien zie je niets meer op een extern scherm)

oplossing: laptop (of imagetank als de epson p5000) bij de hand hebben en daarop je foto beoordelen
        5DmkIII en wat glas

Comment

Dit gaat zeker, ik heb het getest. Door de lage resolutie van het scherm is de kwaliteit zeer matig en je kan er niet goed de kwaliteit van je opnamen mee controleren. Ook de kwaliteit van een CD met jpeg-beelden is hierop matig. Ik denk dat een digitaal fotolijstje beter resultaten weergeeft.
          Het fotolijstje van Philips heeft een hogere resolutie dan van een DVD, er zit ook een accu in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            ik denk eerlijk gezegd dat je qua detail niet veel meer zal zien op een klein dvd speler schermpje dan op je (kleiner) schermpje van je toestel
            (ik denk zelf dat de analoge uitgang identiek dezelfde resolutie heeft als het scherm van je camera, dus theoretisch gezien zie je niets meer op een extern scherm)
            Die dingen sturen zoiezo een PAL signaal uit, en PAL is 720x576, wat neerkomt op 414.720 pixels, dus in theorie zou je een scherper beeld moeten krijgen als op het LCD schermpje van 250.000 pixels, als de AV uitgang de maximale resolutie ondersteund.

Maar het levert inderdaad weinig op, sluit je toestel op je TV aan en je zal zien dat het ook niet echt op iets trekt. Leuk als gimmick misschien, of in geval van nood...

Dave
            pixelpusher

Comment

Dat werkt met vrijwel de meeste camera's, zowel compact als dslr.

Ik gebruik het nog wel eens met model fotografie. Het model kan dan mee kijken naar het resultaat, zonder eerst de leesbril op te moeten zetten en achter het statief te komen staan.

Wat niet werkt is om het TV resultaat op te nemen op video. Maar het kan wel.
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                Wat niet werkt is om het TV resultaat op te nemen op video. Maar het kan wel.
                Wat bedoel je?

Dave
                pixelpusher

Comment

Ik gebruik dat meestal op vakantie, als ik s'avonds op de hotelkamer toekom sluit ik mijn toestel via die kabel (minijack - cinch) aan op de tv.
                  Dan zet je de TV gewoon op AV en je kan kijken.

Als je dan kiest voor de slideshow kan je wel even foto's bekijken.
                  Canon EOS 5D met 3KG glas
                  https://reisforum.net

Comment

Working...
                  X