Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hopeloos : persoon op foto met gesloten ogen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hopeloos : persoon op foto met gesloten ogen

Tip : ooit gekregen van een pro fotograaf.
    laat de mensen ( en dat werkt natuurlijk alleen in een studio of iets dergelijks) de ogen eventjes dicht houden totdat jij de foto maakt. Laat ze dan pas de ogen opendoen

Succes verzekerd

alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

2 tips:
      als je mensen fotografeert alstijd op het 1ste gordijn flitsen, anders zit er teveel tijd tussen de voorflits en de eigenlijke flits, waardoor ze met hun ogen toe staan.
      * Neem een aantal gelijkaardige foto's na elkaar, met een fotobewerkingsprogramma kun je heel gemakkelijk de open ogen uitsnijden en kopieren op de foto met gesloten ogen
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
        Daar zul jij nog versteld van staan. Ik krijg bij mijn dochter nauwelijks foto's gemaakt met open ogen. Zij reageert enorm snel op een flits.
        Dan staat bij jou de pre-flash waarschijnlijk aan. Volgens mij kan niemand reageren op een flits van 1/10000 seconde. Zie ook http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=147235 #3.
        Last edited by Leonidas; 12 februari 2007, 20:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leo59 Bekijk bericht
          Hallo Willy,

Ik kan Selamat alleen maar bijtreden, meerdere foto's verhoogd je slaagkans.

Vragen aan de persoon in kwestie om z'n ogen onder controle te houden is nutteloos, dit is een puur lichamelijke kwestie en bijna niet te bedwingen.

Leo
          Ik spreek niet graag tegen , maar je kan best leren om niet met je ogen te knipperen (hypnotiseurs leren dat ook), en als je je concentreert kan je best een tijdje niet met je ogen knipperen. Dus de mensen die last hebben van dichte ogen (zoals ik) kan je zeker vragen om zich op "niet-knippperen" te concentreren. Ik doe dat dus ook als ik "geflitst" word.
          Alpha male no more.
          Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
          FB: Joska Joska.

Comment

Waarom niet gewoon "exposure delay" gebruiken? Als je afdrukt doet ie de lichtmeting en 'n half seconde later nog es, maar dan voor de foto. (catch 'em off guard)
            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
            MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Dan staat bij jou de pre-flash waarschijnlijk aan. Volgens mij kan niemand reageren op een flits van 1/10000 seconde. Zie ook http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=147235 #3.
              Nope , die staat niet aan. maar je hoeft het niet te geloven.
              Het is alleen maar een constatering van mij
              Trouwens een preflash kun je helemaal niet zien. Alleen de voorflitsen bij ene rode ogen reductie zie je inderdaad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                Nope , die staat niet aan. maar je hoeft het niet te geloven.
                Het is alleen maar een constatering van mij
                Trouwens een preflash kun je helemaal niet zien. Alleen de voorflitsen bij ene rode ogen reductie zie je inderdaad
                Als het jouw ervaring is wie ben ik om het niet te geloven... Ik flits zelden en nooit pre.

Hoezo kan je een pre-flash niet zien? En als dat zo is, waarom is dat hierboven dan als oplossing gegeven?

Het lijkt wel of iedereen hier langs elkaar heen praat.

Comment

Hoezo kan je een pre-flash niet zien?
                  Je zou er van verschieten hoeveel mensen gewoon niet weten dat hun flash een meetflits afvuurt... En dat is inderdaad omdat je dat zo goed als niet kunt zien. Ik heb het in ieder geval zelf nog niet opgemerkt, niet bij m'n eigen flits, en niet bij iemand anders die flitste.
                  Naar 't schijnt zie je het wel bij flitsen op het 2de gordijn bij trage sluitertijd (slow sync flash). Zulks leid ik toch af uit wat ik hier een tijdje (weekje, maandje?) terug las in een thread over 2de gordijnflitsen. De TS dacht dat er iets mis was met z'n flash. Maar zelf heb ik dat nog niet uitgeprobeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Je zou er van verschieten hoeveel mensen gewoon niet weten dat hun flash een meetflits afvuurt... En dat is inderdaad omdat je dat zo goed als niet kunt zien. Ik heb het in ieder geval zelf nog niet opgemerkt, niet bij m'n eigen flits, en niet bij iemand anders die flitste.
                    Laten we onderscheid maken tussen 'kunnen zien' en 'onbewust registreren'. Als een pre-flash een oplossing moet zijn voor dichte ogen zal die pre-flash toch minstens waargenomen moeten zijn om de hersenen in staat te stellen de ogen opdracht te geven om te sluiten.

Comment

Gelijk heb je. De meetflits is absoluut geen oplossing voor het probleem.
                      Maar je zou kunnen zelf een proefflits geven met het knopje op je flits, gesteld dat je flits snel oplaadt.

Comment

Als het jouw ervaring is wie ben ik om het niet te geloven... Ik flits zelden en nooit pre.

Hoezo kan je een pre-flash niet zien? En als dat zo is, waarom is dat hierboven dan als oplossing gegeven?

Het lijkt wel of iedereen hier langs elkaar heen praat.
                        Misschien verkeerd uitgedrukt dus nog wat extra info
                        Bij rode ogen flits krijg je een tweetal voor flitsen te zien die bedoeld zijn de pupillen te vernauwen. een groot pupil geeft rode ogen.

de sb-800 en sb-600 geven echter bij normaal gebruik een aantal ONZICHTBARE "flitsen"af. die zijn bedoeld voor metingen. Dit zijn zogenaamde monitor voorflitsen en die zijn echt onzichtbaar.
                        pagina 36 van de handleiding (sb-800)

Dit alles neemt niet weg dat iemand snel kan de ogen kan sluiten TIJDENS een flits. helaas is mijn dochter het levende bewijs daarvan . Dit tot ergenis van mij !!

Comment

Bij Metz hebben ze het over "een serie bijna onzichtbare meetflitsen".

Comment

Ik heb precies hetzelfde probleem. Gisteren nog bezig geweest met flitsen en de persoon had constant dichte ogen. Heb toen maar heel veel foto's geschoten achter elkaar , dus veel flitsen en veel foto's. Heb dus constant geschoten tot de buffer vol zat en zo steeds maar door. Uiteindelijk stond ze er een paar keer met open ogen op..... gelukkig dat het tegenwoordig digitaal kan anders had ik heel wat rolletjes verschoten

Gr

Ed
                            ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Met Nikons TTL flits (die geen pre-flitsen kent) had ik zelden problemen met gesloten ogen (SB-24 analoog en op de Fuji S2), met de i-TTL heel dikwijls (SB-800 op D200). Ergerlijk! Ik wijt dat dus ook aan de preflitsen - handleidingen vertrouw ik niet zo. Ik zou trouwens zweren dat ik de pre-flitsen echt apart kan zien. Hmmm... ik heb vanavond misschien wat tijd... een experimentje dringt zich op .
                              Kris

Comment

SB-600 op D200

- meetflitsen kun je absoluut wel zien
                                - de reden waarom je denkt dat je ze niet ziet is omdat dit in het allerlaatste moment net voor het nemen van de foto zelf gebeurt, je ziet dus geen verschil tussen de meetflits en de foto-flits

2 testen:
                                - exposure delay NIET aan zetten, maar wel op 2de gordijn flitsen en zorgen dat je minimum een 1sec foto maakt
                                - exposure delay WEL aan zetten (1ste of 2de gordijn, maakt niet uit)

Iets wat het gemakkelijker maakt om te zien zonder verblind te geraken , zorg dat je je reflektie (of beter die van je flits) in een spiegelend oppervlak ziet.

En niet om te vitten, maar ik had "exposure delay" reeds in reaktie 20 geponeerd als oplossing.
                                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                                MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Working...
                                X