Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Canon Pixma ix 4000 upgraden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een Canon Pixma ix 4000 upgraden?

Goeiedag,

Sinds gisteren ben ik weer bij de gelukkigen.
    Ik kreeg van mijn dochter en schoonzoon een Canon Pixma ix4000 fotoprinter als surprise cadeau!
    Dit stond al een tijd op mijn verlanglijst, maar werd telkens uitgesteld ivm andere prioriteiten.
    Deal met de verkoper is, dat er eventueel een upgrade mogelijk is naar bv de Pixma ix9000, die over 8 inktpatronen beschikt en als dusdanig
    super zou zijn voor wit-zwartafdruk. De prijs in naventant x 2!

Is deze meeruitgave verantwoord en relevant?

Dan blijft er nog de optie Epson of Canon.
    A3 of A4+ ?
    Wat zijn voor- en nadelen van beide merken?
    Kennen jullie bv de Pixma 4000;
    de Pixma 9000 en bv de Epson Stylus Photo R1800 die quau prijs evenwaardig zijn?
    Zijn er BD-ers die werken met deze printers.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee, suggesties, tips, nadelen enz.

Een snelle beslissing dringt zich op (ik mag de verpakking niet openmaken want dan mag ik geen omruiling meer doen in de winkel), maandagmiddag moet ik deze dikke knoop doorhakken.

Ik zou eventuele reakties enorm appreciëren.

mvg,

Roland

Re: Een Canon Pixma ix 4000 upgraden?

Als de printer naast mooie kleurenfoto's ook neutrale zwartwitprints moet kunnen maken zou ik ofwel een Epson ofwel een HP printer kopen.De Canons die je vernoemt hebben enkel een cartouche zwarte inkt en moeten dan hierbij kleuren gaan mengen om schakeringen te bekomen in je zwartwit foto's.Dat geeft gegarandeerd kleurenzweem.

M'n HP8450 gebruikt enkel zwarte,lichtgrijze en donkergrijze inkt voor de zwartwit prints en de kleureninkten worden niet gebruikt.Je hebt mijn afdrukken met deze printer onlangs nog gezien op de tentoonstelling van onze fotoclub en ze zijn erg goed en neutraal.Zelfs de analoge criticasters in onze club zien niet meer dat het digitale zwartwit prints zijn Nadeel bij HP is de prijs van de cartridges daar je steeds de printkop mee vervangt.Met de Epson 1800 zal je zeker geen miskoop doen.Ziet er een fantastische printer uit!

Enne...proficiat met je nieuwe voordeur
    Danny's Photosite

Comment

Working...
    X