Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zware of lichte tas mee op vakantie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

Misschien kunnen we dat spelletje spelen: "ik ga op reis en ik neem mee..." en dan moet je AL het vorige dat gezegd werd OOK herhalen
    Niet dat ik dat kan onthouden ma bon...

Groetjes e alvast véél reisplezier aan iedereen gewenst!

J.d.S.

Comment

tegenwoordig kijken ze behoorlijk nauw op de vlieger: maximum 6 kg handbagage, daar ben je héél snel aan.

Mijn truc in januari was mijn D200 met de 18-200VR gewoon op mijn buik te laten schommelen (dat scheelt meteen meer dan 1 kg!), en dan is het nagelbijten bij het dilemma van wat je in je handbagage houdt versus in de koffer: wat kan je eventueel enkele dagen missen ter bestemming? ik denk aan batterijladers, toiletgerief, en zo voort...

mijn 18-200 was mijn enige lens die ik bijhad; soms miste ik wel mijn 12-24 of mijn 80-400. Ook zijn de beeldjes niet van dezelfde kwaliteit als met de 70-200 of de 105 micro, maar ja, je moet dus keuzes maken he...

erik
      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
        tegenwoordig kijken ze behoorlijk nauw op de vlieger: maximum 6 kg handbagage, daar ben je héél snel aan.

erik
        Het hangt een beetje van de vliegmaatschappij af, maar met 6 kg zijn er maar weinig. KLM laat bvb 12 kg toe, Lufthansa 8 kg.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ja, 't was wel martinair he...

erik
          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Das inderdaad een miserie telkens....vroeger was het al sleuren geblazen met de analoge Canon en het is er niet op verbetert!
            Ons vakanties zijn meestal een mengsel van stappen en sightseeing....dus ik heb al een rugzak mee met drank en voedsel en wat reserve-en regenkledij. In mijn schoudertas zit de Sony Alpha met kitlens, zoom 70-300, sunpackflitser met reservebatterijen, 6tal cockinfilters, doekjes en blaasbalgje, klein notaboekje met balpen, klein statiefje dat kan staan en ergens opgeschoefd worden, 02 Cf kaartjes. Normaal gezien komt er ook nog een macro bij....Ook nog een klein zaklampje (handig als het donker is) zit in de tas en een zakmesje en klein schroevendraaiertje.
            De aansluitkabels voor op tv, en de lader blijven op hotel. Recent is er nu ook nog een laptop bijgekomen......
            Mijn madam draagt de portemonnee en haar Sony cybershot DSC-P120...
            Moet eerlijk toegeven dat ik vroeger en nu soms dacht: waarom ben ik zo stom om dit alles mee te sleuren in plaats van een 'zaktoestelleke??? Maar langs de andere kant vertik ik het om ook maar toe te geven dat het afzien is
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

Comment

Ik neem nooit alles mee op vakantie. Als ik een dag met een volle rugzak moet lopen, krijg ik toch last van mijn rug, daarom liever iets minder materiaal maar wel comfortabel reizen.
              Wat gaat er mee? Altijd de Nikon D50, de kitlens 18-55, de SB-400 en een blaasbalgje. Vaak gaat ook de Tamron 28-75 mee, soms de Konica Minolta Z2 (tenzij één van de reisgezellen een compact mee heeft, dan blijft ook de Z2 thuis).
              Nooit last van teveel handbagage op het vliegtuig.

Comment

Ik vertrek 12 maart naar Cuba en neem mee :

Nikon D50
                18-200 VR met UV-filter en zonnekap
                extra batterij
                4 x 2 Gb SD kaartjes
                JVC Camcorder met extra batterij
                Manfrotto monopod + tilthead
                laders voor D50 en JVC camcorder

ik laat thuis :
                SB-600 flits
                Bigma 50-500
                Manfrotto tripod + grip ballhead
                Het slechte weer
                *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Working...
                X