Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schuilhut / tentje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schuilhut / tentje

je kan het ook zelf ineen knutselen hé

Ik heb hier voor de vogelkes in den hof zo een soort karkas voor een jachttent gekocht. Dat zijn een aantal buisjes die je in elkaar moet schuiven en zo krijg je een soort van box (ik gok ongeveer de maten van die doghouse). Daarrond had ik eerst gewoon een camouflagedoek, maar de gaten daarin vond ik iets te groot. Dus overlaatst heb ik me een camouflage grondzeil gekocht van 4m x 6m voor nog geen 7€.
    Dat heb ik er nu gewoon over gelegd, maar dat kan je uiteraaard stikken zodat het echt perfect erover past. Ik heb er reeds veel gaten in gesneden nu op alle mogelijke hoogten en voor zover ik het al gebruikt heb lukt het perfect!

Al dezen brol komt uit het amerikaantje hier in belsele. In totaal geen 40€ denk ik...
    Natuurlijk niet echt handig "in the field", maar voor in de tuin of voor een blijvende schuilhut in op een bepaalde plaats werkt het wel.

Je kan ook gewoon vier platen tegen elkaar slaan hé. Zo ziet de schuilhut die we voor de buizerds gebruiken er uit. Tot hiertoe zonder resultaat voor de buizerd, maar werkt wel voor allerlei soorten mezen, vinken, gaaien en fazant en haas... Nu alleen die buizerds nog zo ver krijgen
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

@ hellcat : 100 % akkoord als het voor in de hof, of op een vaste locatie is.
      't mooie aan dat Doghouse tentje is dat het inpakt tot een pakje met een diameter van 60 centimeter, zichzelf ontvouwt in enkele minuten en al even rap weer toe is. Dat maakt het ideaal om bv met de fiets mee te pakken of te voet, gewoon op de rug.
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
        @ hellcat : 100 % akkoord als het voor in de hof, of op een vaste locatie is.
        't mooie aan dat Doghouse tentje is dat het inpakt tot een pakje met een diameter van 60 centimeter, zichzelf ontvouwt in enkele minuten en al even rap weer toe is. Dat maakt het ideaal om bv met de fiets mee te pakken of te voet, gewoon op de rug.
        ja ik heb ook zo eentje hoor, maar ik gebruik het eigenlijk bijna niet meer...
        Gewoon omdat ik vind dat, àls ik een schuilhut gebruik, ik hem liever lang laat staan. Zo wennen de dieren er aan en heb je volgens mij meer kans...
        En zo'n "dure" schuilhutjes laat ik liever niet staan

Maar je hebt gelijk dat die opvouwbare vele voordelen hebben hoor!
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
          Gewoon omdat ik vind dat, àls ik een schuilhut gebruik, ik hem liever lang laat staan. Zo wennen de dieren er aan en heb je volgens mij meer kans...

Ge hebt een punt in dat wennen, en laten staan is al helemaal uit den boze.
          Ik heb het mijne een paar keer gaan uitproberen, en gemerkt dat het toch al rap een uurtje duurt hier de rust wat weerkeert en ze terugkomen zitten waar ze zaten. Al blijven ze wel één oog op dat ding houden. Nu ja, meestal zit ik toch aan het water en zoals al gezegd, daar staan regelmatig karpertentjes, ook de beestjes vinden het niet helemaal vreemd meer. Zolang het rustig blijft en dat ding niet beweegt is het allang goed voor hun
          fotosite

Comment

ik lees veel dat als je voor de zon opgaat eea neerzet dat het wel meevalt. Ze worden wakker en het staat er al!

@Elsan,

Lees ik goed dat deze ook 2 aparte stokken heeft om het dak op te houden? en gebruik je die ook?
            ~ Canon + weinig glaswerk

WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ToXiQ Bekijk bericht
              @Elsan,

Lees ik goed dat deze ook 2 aparte stokken heeft om het dak op te houden? en gebruik je die ook?
              Heb ik nog niet uitgepakt
              fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht

Daar heb je gelijk in: een opvouwbaar hutje kan je niet onbeheerd achter laten. Ik heb meegemaakt dat ik een zelf gemaakt observatiehutje van afvalhout, tot driemaal toe uit de beek De Dommel moest vissen. Werd dus vernielt door iemand die dacht dat het een jachthutje was. Ook jagers hebben al eens een van mijn hutjes vernield. Ik heb altijd toestemming van de grondeigenaren of natuurbeheerders daar te staan.
                Het beste is dat een obserevatiehut er minstens een dag of vijf staat voordat je er heen gaat, zodat vogels of andere dieren aan de veranderde omgeving kunnen wennen en je ondertussen de vogel met prooien of meelwormen gelokt hebt tot dicht bij je hut (3 a 4 meter).
                Ik wil nog wel een tentje aanschaffen voor in Noord Frankrijk. Op privé terreinen daar durf ik zo'n (veel te duur) tentje wel onbeheerd en verborgen onder takken een paar dagen te laten staan.

Op de links hieronder onze zelfbouwhutten:

Last edited by Binnenuit; 7 februari 2007, 09:51.

Comment

Voor wie nog een stoeltje zoekt: vanaf volgende woensdag in den Aldi:

Groeten,
                  Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Haeve Bekijk bericht
                    Voor wie nog een stoeltje zoekt: vanaf volgende woensdag in den Aldi:

Groeten,
                    Bart
                    Zijn ongeveer dezelfde als bij Cabella's meegeleverd worden. De stevigheid kan ik natuurlijk niet beoordelen op de foto, maar prima is het buizenframe : staat stevig en beschadigt het grondzeil niet. Voor dat geld zou ik niet sukkelen
                    fotosite

Comment

Wij zijn de onze [Doghouse TSC] gaan halen bij ImHunTex [België] imhuntex.be wel knap gerief.

Groot genoeg voor 2 volwassen mensen. Het enige nadeel is dat er geen opening is op grondhoogte.

Spechten en wezels die langs uw tent stappen als je der met 2 inzit, vinken die op enkele cm's met tientallen zitten, ..., bangelijk !!

J.
                      johnvde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mirlong1 Bekijk bericht
                        Wij zijn de onze [Doghouse TSC] gaan halen bij ImHunTex [België] imhuntex.be wel knap gerief.

Groot genoeg voor 2 volwassen mensen. Het enige nadeel is dat er geen opening is op grondhoogte.

Spechten en wezels die langs uw tent stappen als je der met 2 inzit, vinken die op enkele cm's met tientallen zitten, ..., bangelijk !!

J.
                        Vind ik ook een nadeel, maar dat komt waarschijnlijk omdat het in eerste instantie een schutterstentje is. Dat heeft dan als voordeel die doorzichtige meshramen rondom. Tja, je kan niet alles hebben hé.
                        fotosite

Comment

Working...
                        X