Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schuilhut / tentje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schuilhut / tentje

Hoi Alle,

Voornalemelijk een vraag voor de mensen die een ameristep Outhouse of Doghouse hebben

De afmetingen zijn van deze 2 vrijwel gelijk. De Outhouse is 20 cm hoger maar net zo groot in omvang! Dit spreekt mij aan omdat je dan ook af en toe zou kunnen staan en de benen streken zonder je plaats te verraden.

Nu lijken mij in beide tentjes de openingen die deze tent bezit vrij hoog zitten of zie ik dit verkeerd. Dit hangt waarschijnlijk ook af van het soort stoel(tje) wat je gebruikt!

Is het mogelijk om vanuit een stoel te fotograveren of moet je hiervoor andere openingen maken waardoor je dan fotografeert?

Help me op weg!

mvgr Walter
    ~ Canon + weinig glaswerk

WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

Re: Schuilhut / tentje

Lees dit draadje eens: http://forum.belgiumdigital.com/show...istep+Outhouse
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Ik heb sinds een week of twee de Doghouse. Met het bijgeleverde stoeltje kun je perfect door de ramen fotograferen. De opening van de ramen kan je trouwens zelf bepalen : klein of groot. Het is ook perfect mogelijk door de deuropening te fotograferen.
      Ik vind het een super tentje
      fotosite

Comment

@damsoft: bedankt

@Elsan Welk bijgelevert stoeltje? Alle aanbiedingen die ik tegenkom (Ebay en internet shops) leveren geen stoeltje mee!

Tentje kost tussen de 35 en 40 Euro en eenzelfde bedrag aan verzendkosten vanuit America of Canada. Dit alles excl eventuele invoerkosten (over aanschafprijs en verzendkosten )

Comment

Heb het mijne gekocht bij Cabella's, zowat de grootste op gebied van outdoor-gear. Zij leverden een gratis plooistoeltje mee, zeer handig en stevig en met een opbergzak met rits eronder.
          Reken ook nog op 50 € invoerrechten.
          fotosite

Comment

Hoi Elsan,

In Nederland zijn de invoer rechten (indien onderschept en bedrag boven de 75 Euro) 19 + 6 % = 25% dus invoeren zou +- 100 euro gaan kosten.

Comment

Bij http://www.karoe.nl/ (te LEIDEN )kost een Ameristep Doghouse Blind EUR 149
              Groetjes, Damiaan.
              Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Afgelopen zomer heb ik in Lapland een Ameristep Outhouse tentje aangetroffen dat al het ganse jaar buiten stond. Het was redelijk gevoelig voor windstoten maar een aantal stormkoorden maakt dit deels terug goed.
                De eigenaar liet het continu buiten staan omdat het tentje moeilijk snel terug te pakken was (het trekt zichzelf altijd terug recht).
                Ik vond het tentje persoonlijk wat te hoog (zoals al aangehaald redelijk hoge kijkgaten) en te zwaar, en het had geen grondzeil.
                Uiteindelijk heb ik me nu zelf een Wildlife Watching Supplies Mini Dome tentje aangeschaft (kleiner, lichter en met grondzeil maar een stuk duurder en met minder bewegingsvrijheid).

Groeten,
                Jeroen
                http://www.jvermeulen.be

Comment

Ameristep Doghouse heeft een grondzeil met rits, is binnen de twee minuten toegeplooid (heb het zelfs al in de pikdonkere toegeplooid), is 1.50 hoog, wat ik juist voldoende vind, vierkant van vorm en 1.50 op 1.50 ongeveer en pakt samen in één rugzak die heel goed te dragen valt. Zeer interessant zijn de mesh vensters, doorzichtig van binnen naar buiten maar niet omgekeerd.
                  fotosite

Comment

Ik volg dit draadje vanop enige afstand, want ik zou me op termijn ook wel zo'n schuiltentje willen aanschaffen, maar wat ik mij in de eerste plaats afvraag is waar ik dit zomaar kan neerzetten zonder de aandacht van voorbijgangers te trekken en/of lastig gevallen te worden door nieuwsgierigaards...?

Hoe lossen jullie dit op?...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                      Ik volg dit draadje vanop enige afstand, want ik zou me op termijn ook wel zo'n schuiltentje willen aanschaffen, maar wat ik mij in de eerste plaats afvraag is waar ik dit zomaar kan neerzetten zonder de aandacht van voorbijgangers te trekken en/of lastig gevallen te worden door nieuwsgierigaards...?

Hoe lossen jullie dit op?...
                      Dieper het veld in komen die niet. Ik zet me uit het zicht van de wandelweg, aan het water, onder een boom. Bijkomend voordeel is dat het gelikt op het een karpertentje zoals er wel meer aan de waterkant staan. En ik ken de meeste jachtwachters in mijn streek persoonlijk, dus dat zit ook wel goed
                      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                        Dieper het veld in komen die niet. Ik zet me uit het zicht van de wandelweg, aan het water, onder een boom. Bijkomend voordeel is dat het gelikt op het een karpertentje zoals er wel meer aan de waterkant staan. En ik ken de meeste jachtwachters in mijn streek persoonlijk, dus dat zit ook wel goed
                        OK, maar in de Natuurpunt reservaten bvb. kan/mag je gewoon niet van de wandelpaden en dus kan je het tentje niet zomaar dààr plaatsen waar je het zelf graag zou willen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                          OK, maar in de Natuurpunt reservaten bvb. kan/mag je gewoon niet van de wandelpaden en dus kan je het tentje niet zomaar dààr plaatsen waar je het zelf graag zou willen...
                          Oké, in de reservaten ligt het allicht moeilijker, tenzij je kan overeenkomen met de conservator. Ik zou daar in elk geval niets op eigen houtje gaan uithalen
                          Er zijn natuurlijk ook semi-reservaten waarvan het beheer bv. in handen is van een WBE en daar ligt het eenvoudiger : kwestie van af en toe eens een pint te gaan pakken (en trakteren ) in de juiste gelegenheden.
                          fotosite

Comment

Van dat grondzeil wist ik dus niet dus de Outhouse valt af en dan wordt het iets als de Doghouse. Alleen is volgens de maten opgegeven door ameristep de Outhoouse 192 en de Doghouse is 172cm hoog.

De doghouse is ook iets duurder en begint bij 59 US$ dat valt wel mee.

Alleen zijn er 3 versies een Doghouse Blind 59 US$ (model 814 en 815) en een Doghouse TSC 85 US$ (model 807, 898 en 899) en een Doghouse TSC reversible (model 913)

Welke heb jij Elsan?

Comment

De Doghouse TSC, dat zijn die met de mesh vensters en daar zaten reservevensters met mesh en doorzichtig plastiek. Ik zeg wel 1.50 hoog maar 1.70 zou kunne, alhoewel, ik kan er niet in rechtstaan en ik ben 1.76.
                              fotosite

Comment

Working...
                              X