Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draagbare softbox voor externe flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draagbare softbox voor externe flits

    Na lang zoeken heb ik eindelijk gevonden wat ik reeds lang zocht. Een opvouwbare softbox waar je een externe filtser (Vb SB600/800) in kan monteren.
    Alles is makkelijk en snel weg te bergen in een bijgeleverde tas van +/- 25cm op 20cm.

    De softbox is na montage 40cm x 40cm. Op de bijgeleverde voet kan je optioneel een RF-zender monteren. Op onderstaande foto's zie je dat mijn externe flits op een RF-ontvanger gemonteerd staat waardoor ik de flits kan sturen (tot 30m).

    De voet kan je makkelijk met een spigot op ieder lampenstatief monteren of via de 1/4 draad op een statief. De softbox heeft een universele adaptor-ring waardoor de meeste flitskoppen er ook op kunnen gemonteerd worden.

    Een ideale softbox voor portretten buiten de studio zonder dat je vanalles moet meezeulen

    (mensen die intresse hebben in dit systeem kunnen dit makkelijk terugvinden door ALZO in google te zoeken, de RF- zender/ontvangers kan je makkelijk op eBay terugvinden.)





    www.fotofolio.be

  • #2
    Re: Draagbare softbox voor externe flits

    Een gelijkaardige oplossing ben ik hier tegengekomen, maar ik heb nog niemand gevonden die het verkoopt.

    Ik weet ook niet of de 580EX sterk genoeg is voor deze toepassing?

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: Draagbare softbox voor externe flits

      erg leuke oplossing, lijkt me ook ideaal, alleen zou ik hem zelf meer op de camera gebruiken, zie dat ze ook beugels daarvoor hebben. Waar heb jij de producten gekocht en wat heb je betaald? Bij die RF ontvanger, hoe stel je dan de flitssterkte in? handmatig?
      Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

      Comment


      • #4
        Re: Draagbare softbox voor externe flits

        Ik heb ze rechtstreeks bij ALZO gekocht.

        De flitsterkte manueel op de flits ...
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Draagbare softbox voor externe flits

          en de kosten? vooral verzending etc??
          Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

          Comment


          • #6
            Re: Draagbare softbox voor externe flits

            $17 verzending
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: Draagbare softbox voor externe flits

              help ik vind die Alzo toestanden nie terug
              estamos llegando
              http://users.telenet.be/studiocamosci

              Comment


              • #8
                Re: Draagbare softbox voor externe flits

                Moet je persé een rf zender? Kan hij niet gewoon afgaan via de normale command-mode? Of is het bereik door de softbox te klein? Heb je misschien ook een voorbeeldje van het resultaat?
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Draagbare softbox voor externe flits

                  ik ben ook op zoek naar een draagbare softbox voor mijn speedlights.

                  de 'ALZO Porta-Flash Mini Softbox' zoals fotofolio er één heeft heb ik nergens teruggevonden op de europese webwinkels. een mailtje naar Alzo in de states gestuurd en de verzendkosten via UPS zijn 29 dollar. nogal prijslijk, de verzendkosten zijn de helft van de aankoopprijs.

                  waar vind ik een gelijkaardig systeem in de belgische of europese (web)winkel?
                  http://www.jornurbain.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Draagbare softbox voor externe flits

                    Servix in Aartselaar heeft momenteel een promo lopen (in de winkel) bestaande uit een kleine Chimera softbox en een bijpassende speedring met voetje voor hotshoe flits. Ook een kit met lampstatief en Manfrotto neigkop is beschikbaar.

                    Ik heb er net de versie met de Chimera Pro II xs (40x55cm) softbox gekocht.

                    Ik zag er ook de Westcott Micro Apollo opgesteld (een 13x20cm nylon "opzet" softbox voor flitsers).
                    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Draagbare softbox voor externe flits

                      bedankt voor de tip.

                      ik stuur eens een mailtje naar servix ivm hun promotieprijs.
                      http://www.jornurbain.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Draagbare softbox voor externe flits

                        Oorspronkelijk geplaatst door jorner Bekijk bericht
                        bedankt voor de tip.

                        ik stuur eens een mailtje naar servix ivm hun promotieprijs.
                        wel opletten, de prijzen die servix vermelden zijn zonder btw omdat hun zaak vooral voor zelfstandigen is, zelf ook radio slaves gaan kopen en toen ook meegemaakt. ( het was wel nog steeds veel goedkoper dan ze te bestellen op internet via b&h)

                        ben zeer tevreden van die winkel

                        Comment

                        Working...
                        X