Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtgewicht tripod van goede kwaliteit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lichtgewicht tripod van goede kwaliteit

Hallo,

Ik ben een beetje aan het rondneuzen naar een nieuw statief, maar geraak er niet helemaal uit, misschien kunnen jullie mij helpen?
    En ja, er zijn al heel wat topics over dit onderwerp, maar ik probeer het toch maar eens:

Het statief moet voldoen aan volgende eisen:

- Voor Fuji Finepix S5600 + Raynox teleconverter (dus qua draagvermogen hoeft het niet veel te kunnen)
    - Lichtgewicht : aangezien het eerder voor outdoor-aktiviteit zal gebruikt worden (natuurfoto's, gebouwen, ed...)
    - Snel op te stellen en terug in te pakken
    - Hoogte moet instelbaar zijn en voldoen voor persoon van 1m92
    - Kwalitatief goed (nu heb ik een Bilora van 22 Euro en dat is eerder plastiek rommel, kan ook niet anders voor die prijs...)
    - Maximum prijs : ca 100 - 120 Euro

Alvast bedankt voor eventuele tips

Greetings,
    Tomaso
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

Re: Lichtgewicht tripod van goede kwaliteit

'k Ben zelf heel tevreden van m'n Manfrotto "Modo" 785B, licht statiefje, kan redelijk hoog gezet worden, maar toch sterk en stabiel genoeg voor m'n D200. Gemiddelde prijs is zo'n €85.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Als ervaringsdeskundige van 1m93 durf ik zeggen dat je geen degelijk statief zal vinden dat licht is én zo hoog kan (laat staan binnen je budget past). Je zal dus voor een compromis moeten gaan, en ik zou dan op hoogte beknibbelen; je zal je dan moeten bukken maar ja, je moet er iets voorover hebben hé .
      De kleine "echte" Manfrotto's zijn wel OK, maar niet erg licht. Dat "digitale" statief dat ze hebben vind ik wel erg slecht, zeker het kopje dat erop staat. Het verzet zich door de hendels vast te draaien - ergerlijk. Ik zou een gehavend alu Gitzootje tweedehands proberen te vinden (0 of 1 reeks), moet wel lukken voor een goei 100 euro.

Comment

Bedankt, Kris ! Ik ga eens kijken op Kapaza of hier op BD voor een 2dehandsje
        PENTAX K100d SUPER !!!!!
        Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
        En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Working...
        X