Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

250 of 500 w/s?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 250 of 500 w/s?

Gegroet beste BD'ers!

Ik ben student Fotografie vd KDG Antwerpen en ben er stillaan aan toe zelf een flitsset in huis te halen.. Mijn oog viel onvermijdelijk op de Gemini flitsers van Bowens gezien de mogelijke uitbreiding met de batterypacks.
    Mijn probleem ligterin dak zowel portret/mode fotografie doe (zowel binnen als op locatie) én food/productfotografie. Waardoor de eisen nogal hoog liggen vr de flitsers..

*Als ik een set van 3 gemini 250w/s koop heb ik dan genoeg flitskracht om deftige portret&modeopnames te maken?

*Als ik een set van 3 gemini 500w/s koop kan ik dan de flitskracht laag genoeg houden om op f2.8 te fotograferen (food) en een mooie bokeh te behouden?

Kzit me beide keuzes in een vrij hoge prijsklasse, ma ik spaar liever iets langer en koop dan inees kwaliteit.. (zeker omda't toch proff. benut zal worden)

Alle reacties zijn welkom!!

Groetjes Wim!
    Last edited by WDpictures; 1 februari 2007, 22:13. Reden: titel was ni aantrekkelijk genoeg :-)
    D700 - 24-70 NIKKOR - 70-200 VR NIKKOR - SB-800 - MANFROTTO 055PROB + ballhead en ng wa reflectieschermkes en een difuusschermke waar ik veel aan heb :-)

Re: 250 of 500 w/s?

Idem hier, eventuele aankoop flitsinstallatie ...

Wat ik begrepen heb is dat de 250Ws van Bowens wel eens problemen geeft bij het afstellen.
    Het modelling light zou bvb niet evenredig verminderen/veranderen, wanneer je de flash aanpast.
    In ieder geval was er een interessant artikel in de "Focus", een maandblad, van vorig jaar (heb het in de bib gelezen).
    De 500Ws is zeker een mooie set !

Om hiermee echter op een laag vermogen te kunnen werken kan een probleem zijn.
    De Bowens zit aan zo'n 15Ws, minimum.
    Op de les krijg ik met moeite f4 uit de Gemini's.