Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe stellen we onze digitale foto's veilig ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe stellen we onze digitale foto's veilig ???

Backups, of het nu van foto's is of van iets anders, is eerst en vooral een werkje dat ik iedere week uitvoer.
    Mijn data (foto's, bestanden, mail....) staan op mijn normale werk HDD in de PC. Elke week schrijf ik een full backup naar de externe HDD 1 of 2. Eén externe HDD bewaar ik steeds op een andere plaats.
    Als deze drie nu op hetzelfde moment crashen, dan weet ik het ook nie meer .....
    Greetzzzzzzzzzzzz......
    Wonnie
    www.spectare.be

Comment

Tipje: bij fnac staan de externe HD's van Lacie in promotie. Bv 99 euro voor een 250 gigabyte.

Comment

Twee externe harde schijven die in een tweewekelijkse rotatie staan.
        Eerste aan de pc die dmv een 'snapshot'-backup script gebruik makend van rsync automatisch up to date wordt gehouden.
        De tweede ligt in de kluis van de bank. Dat brengt mijn gegarandeerd recovery point op maximaal twee weken terug, wat ik acceptabel vind.

Verder maak ik op geregelde tijdstippen een doodgewone image van de interne harde schijven naar een derde externe schijf die gewoon in de kast blijft slapen. Voor 't geval.

Backups op CD en DVD vertrouw ik ook voor geen meter.

Gegroet,
        Tom.
        Last edited by trbt555; 1 februari 2007, 17:16. Reden: ik heb dikke vingers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
          Kan ik als Skynetter gebruik maken van de Telenet opslag (tegen betaling uiteraard) ?
          ik denk het wel
          fotowebsite: www.edwinfoto.com
          Lara's website: http://www.houdevelt.com
          fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

Working...
          X