Ik ben van plan om het setje tussenringen te kopen van soligor of kenko voor mijn canon 350d. Hoe zit dat eigenlijk met de autofocus? Blijft die altijd behouden met tussenringen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tussenringen en AF
Collapse
X
-
-
Re: Tussenringen en AF
als je de juiste hebt die de contactpunten doorgeven wel.
mm
-
Dag
Ik gebruik de set van Soligor op een 30D. Wanneer je ze alle drie afzonderlijk gebruikt( 12,20,36mm) blijft de autofocus goed werken.( bij normale lichtomstandigheden). Bij gebruik van kombinaties van vooral de langere twee( 12+36mm of 20+36mm) kan het zijn dat de focus niet snel meer ,of onvoldoende juist scherpstelt. Wil je de complete set gebruiken dan gaat de lens nog wel proberen om te autofocussen (hunten)maar focussen is dan eerder uitzonderlijk. Het maakt verschil of je een sneller objectief( 2.8) of trager (5.6) objectief gebruikt.Een sneller objectief werkt beter met tussenringen dan een trager omdat je verhoudingsgewijs minder licht verliest.Op mijn 50mm1.4 werkt de complete set nog wel om automatisch scherp te stellen.Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk berichtDag
Ik gebruik de set van Soligor op een 30D. Wanneer je ze alle drie afzonderlijk gebruikt( 12,20,36mm) blijft de autofocus goed werken.( bij normale lichtomstandigheden). Bij gebruik van kombinaties van vooral de langere twee( 12+36mm of 20+36mm) kan het zijn dat de focus niet snel meer ,of onvoldoende juist scherpstelt. Wil je de complete set gebruiken dan gaat de lens nog wel proberen om te autofocussen (hunten)maar focussen is dan eerder uitzonderlijk. Het maakt verschil of je een sneller objectief( 2.8) of trager (5.6) objectief gebruikt.Een sneller objectief werkt beter met tussenringen dan een trager omdat je verhoudingsgewijs minder licht verliest.Op mijn 50mm1.4 werkt de complete set nog wel om automatisch scherp te stellen.
Daarnet uw macro foto bekeken van insect portret. Amai zulle ik heb nog veel praktijk oefening in het verschiet. Gewoonweg prachtig.Groetjes Steco
Comment
-
Misschien ook goed om te weten is het volgende; Mijn soligor setje paste niet op mijn efs lenzen omdat deze langer zijn aan de achterkant dan een gewone ef lens. Ik heb de plastieken opening waar dat de achterzijde vd efs lens tegen kwam een 2-tal mm groter gemaakt(uitgedraaid)......nu kan ik de set op al mijn objectieven gebruiken.Wil je ze ook op de efs lenzen gaan gebruiken dus even opletten.Mijn setje is ondertussen 3jaar oud.....het zou kunnen dat ze inmiddels aangepast zijn.
Het uitzicht van de kenko, soligor en tamron tussenringen is uiterlijk exact hetzelfde( ik heb het vermoeden dat ze allen in dezelfde fabriek gemaakt worden) enkel de benaming is anders. Misschien dat er inwendig( contactpunten) verschillen zijn.Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk berichtMisschien ook goed om te weten is het volgende; Mijn soligor setje paste niet op mijn efs lenzen omdat deze langer zijn aan de achterkant dan een gewone ef lens. Ik heb de plastieken opening waar dat de achterzijde vd efs lens tegen kwam een 2-tal mm groter gemaakt(uitgedraaid)......nu kan ik de set op al mijn objectieven gebruiken.Wil je ze ook op de efs lenzen gaan gebruiken dus even opletten.Mijn setje is ondertussen 3jaar oud.....het zou kunnen dat ze inmiddels aangepast zijn.
Het uitzicht van de kenko, soligor en tamron tussenringen is uiterlijk exact hetzelfde( ik heb het vermoeden dat ze allen in dezelfde fabriek gemaakt worden) enkel de benaming is anders. Misschien dat er inwendig( contactpunten) verschillen zijn.Groetjes Steco
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk berichtHet uitzicht van de kenko, soligor en tamron tussenringen is uiterlijk exact hetzelfde( ik heb het vermoeden dat ze allen in dezelfde fabriek gemaakt worden) enkel de benaming is anders. Misschien dat er inwendig( contactpunten) verschillen zijn.
de contactpunten hebben te maken met de versie.
zo zijn de witte kenko's (en witte soligors) de oudere non-DG versies,
en zijn de zwarte (300 pro DG) de nieuwe versies.
mm
Comment
Comment