Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij aankoop van Wacom tablet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd bij aankoop van Wacom tablet

Eerst dacht ik dat ik er uit was. Ik ging gewoon een "Graphire4 Classic XL" kopen.
    Maar ik zit dagelijks enkele uren voor mijn mac, zo goed als altijd grafische programma's als photoshop, illustrator, indesign en dreamweaver.
    Doordat ik het tablet dus toch heel intensief zou gebruiken heeft iemand mij aangeraden toch voor een van de betere Intuos3 tabletten te kiezen.
    Komt hier nog eens bij dat ik momenteel werk met twee beeldschermen, een breedbeeld laptop met 13,3" scherm (1280 x 800) en een 19" scherm (1280x1024) daarnaast.
    Hierdoor is het misschien interessant om een "wide" versie te kiezen?

Ik dacht dus zelf aan de "Intuos3 Wide A5 USB" of aan de "Intuos3 A4 USB".
    Maar sommige vinden een A4 dan weer te groot... Waarom is dit dan wel te groot? Ik dacht net hoe groter, die preciezer het werkt...

Wat raden jullie mij aan?

Waar moet ik nog op letten?

Alvast bedankt!
    Canon EOS 20D | Canon EF 70-200mm F4 L USM | Canon EF 28mm F2.8 | Speedlite 580EX | Velbon Sherpa 600n statief
    www.nikolassterck.be

Re: Hulp gevraagd bij aankoop van Wacom tablet

Niemand die mij hiermee kan helpen?
    Canon EOS 20D | Canon EF 70-200mm F4 L USM | Canon EF 28mm F2.8 | Speedlite 580EX | Velbon Sherpa 600n statief
    www.nikolassterck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikolas Bekijk bericht
      Maar sommige vinden een A4 dan weer te groot... Waarom is dit dan wel te groot?
      Omdat je dan veel te veel armbeweging moet maken van de ene kant van het scherm naar de andere, maar daar kan natuurlijk iedereen anders tegenaan kijken. Ik had in eerste instantie een A4 gekocht (toen nog 2 schermen van 1280 pixels elk) maar juist vanwege dat feit meteen teruggebracht.

Ik gebruik nu een Intuos3 A5 non-wide voor 3800 pixels horizontaal en heb geen enkele problemen met de nauwkeurigheid. Als ik opnieuw voor de keuze zou staan zou ik 'm opnieuw nemen.

Comment

Ik heb sinds vorige week een intuos a6 wide voor mijn apple cinemadisplay.
        moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben. moet voor mij niet groter zijn.
        Neemt teveel plaats in op men bureau.

Gr

Comment

Zelf heb ik sinds een maandje een A5 wide, een pracht van een werkinstrument.
          Peter.
          Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

Comment

Ik heb al sinds een aantal jaren een A5 werktablet. Heb eerst getest met een A4, maar dan moet je inderdaad veel te veel met je arm bewegen. Is wel nauwkeuriger en misschien voor Archtecten en zo interessant maar ik ben zeer tevreden met mijn A5.

Comment

Een kennis van mij werkt op een MAC met twee schermen: een 20" en een 19" (resolutie weet ik niet). Zijn keuze is een A3 WACOM Intuos vanwege de grote oppervlakte die hij op het beeldscherm moet beslaan.

Aan de hand van zijn ervaringen heb ik destijds een A4 WACOM gekocht (Intuos 2) en ik moet zeggen dat het grote oppervlak heerlijk is om op te werken. Je kunt tenminste tekenen.
              Nu heb ik voor mijn laptop een A5 WACOM bordje en ik moet zeggen dat het wel fijn werkt... maar wat is die oppervlakte klein. Nauwkeurig werken is er niet meer bij, ondanks de gevoeligheid en pixeldichtheid; ten slotte, hoe groter de dichtheid hoe moeilijker het is een bepaalde pixel uit te halen - bij wijze van spreken.

Bedenk maar zo: waarop teken je het liefst: een briekkaartje of een normaal A4 vel. Ik zou het wel weten.

Kanttekening is: ik heb er gewoon een muis naast, voor het gewone internetwerk. De Intuos 2 die ik bezit is echt voor het grafische werk: voor gewoon wat internetten, webprogrammeren of tekstverwerken blijft een muis (of trackball in mijn geval) een onmisbaar mispunt.

Ik zou adviseren een A4 te nemen, gezien de resolutie die je gebruikt. Een A3 is te groot en een A5 zal zeker te klein blijken te zijn.
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                en een A5 zal zeker te klein blijken te zijn.
                Heb je mijn post hierboven gelezen? Het enige dat je kunt concluderen is dat het een persoonlijke kwestie is.

Comment

ik gebruik de A5 Wide op mijn Hackintosh , zeer tevreden over . Ik heb die al van toen ik nog in Windows werkte
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Ik ben dus ook aan het twijfelen tussen twee tekentabletten.
                    1) Wacom Intuos3 A6
                    2) Wacom Graphire 4 Classic A6
                    Maar ik vraag me af of het prijsverschil (100€) wel te verantwoorden is.
                    Is de Intuos dan zoveel beter als de Graphire ?
                    De looks van de Intuos zijn in mijn ogen al veel beter.
                    Maar geven geen meerwaarde van 100€
                    Dan kan ik het beter even in de kast leggen.
                    Ik zou het alleen gebruiken om af en toe wat foto's te bewerken.
                    Dus niet voor professioneel gebruik.
                    Wat zouden jullie doen in mijn plaats ?

Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

Comment

op de intuos reeks is de resolutie in 3 richtingen hoger , dus ook de drukgevoeligheid

Ook zitten er handige knoppen en sliders op waarmee je snel kan zoomen , tool cyclen , ...
                      www.Klikkerdeklik.be
                      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Heb je mijn post hierboven gelezen?
                        jawel
                        meer over mijn fotografie is te vinden op
                        http://www.nandoonline.com

Comment

Sederd 3 jan. jongstleden heb ik heb de IntuosIII A5 usb, en gebruik hem om in photoshop bewerkingen te doen als hobby.
                          Groter of kleiner zou ik persoonlijk nooit gaan, je hebt een redelijk werkvlak zonder echt ver te moeten reiken op het tablet, handige toetsen,waar Alt, ctrl, shift, zomen, enz mee kunnen uitgevoerd worden, en nog een muis voor op het tablet.alles aan 300€
                          Na een inwerktijd(je) werk ik met niets anders meer, het selecteren is kinderspel geworden bv.
                          Tja maar ik ben u niet hé, misschien even ergens testen wat het geeft
                          Klein kodakske

Comment

Working...
                          X