Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro Slingshot 300 AW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro Slingshot 300 AW

Weet iemand of deze al verkrijgbaar is in België (of Europese webshop, wil nl geen douanekosten)?

Heb nu de Lowepro Microtrekker 200 en hoop met de Slingshot mijn rug wat te ontzien. Heb nu helaas last van rugpijn als ik ganse dag op stap ben

Grote voordeel van die Slingshot reeks is ook dat ge de rugzak nergens moet neerleggen om er its uit te halen.

Re: Lowepro Slingshot 300 AW

Ik vrees dat jij met een rugprobleem kampt en niet met een rugzakprobleem. Met de microtrekker wordt het gewicht dan nog even verdeeld over je rug, met de slingshot oneven (op één schouder)!
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
      Ik vrees dat jij met een rugprobleem kampt en niet met een rugzakprobleem. Met de microtrekker wordt het gewicht dan nog even verdeeld over je rug, met de slingshot oneven (op één schouder)!
      Dacht met zo'n Slingshot de pijn te vermijden door regelmatig eens van voor dan weer gewicht van achter te dragen.

Wat is dan het beste alternatief?
      Om veiligheidsredenen moet het wel een systeem zijn dat aan mijn lichaam vast zit.

Comment

Ik zou de slingshot afraden hoor als je last hebt van je rug, over 2 schouders spreiden is altijd beter of over 1.

misschien kan je wel een betere rugzak kopen die ook steunt op je heup. (ik weet wel niet welke dit zijn )
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Voor de langere afstanden heb ik nu een LowePro DryZone Rover besteld. Die heeft ook een heupgordel. Bovendien zit daar het meeste gewicht (fotomateriaal), onderaan, op de heupen.
          "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
          Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
          Uit: Apocrief

Comment

Mutse heeft gelijk. Een slingshot zal je hierbij zeker niet helpen. Het is inderdaad belangrijk dat een rugzak goed op de heupen steunt. Een voorwaarde hiervoor is dat de rugzak een degelijke heupband heeft, en veel fotorugzakjes hebben dat niet, deze hebben gewoon een lintje. Een rugzak die dat niet heeft is blijkbaar de Lowepro CompuTrekker Plus AW Black (zie http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=11400

Zoals je kan zien heeft die blijkbaar een stevige heupband( er zijn er ongetwijfeld nog andere, maar ik heb deze enkel genomen als voorbeeld). Hierbij dien je er op te letten dat je de rugzak goed op uw lichaam kan afstellen, en dat je de heupriem stevig aantrekt, zodat de rugzak op uw heupen steunt, en daarna de schouderriemen aantrekt. Trek deze ook goed aan, zodat de rugzak niet 'wiebelt' als je stapt. Meestal is de rugzak niet de oorzaak van rugpijn, integendeel, er zijn veel mensen die met rugzak minder problemen hebben tijdens het stappen omdat ze een correctere houding aannemen. Wat ook kan helpen zijn kleinere stappen nemen. Hoe kleiner de stap, hoe kleiner het kanteleffect van uw heupen, en dus uw wervelkolom. Hopelijk heb je hier iets aan, en kan je nog veel genieten van uw fotouitstappen.
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Een degelijke rugzak is inderdaad van belang als je er lange afstanden mee gaat afleggen. Ik had vroeger een kleine Lowepro schoudertas, die gedurende een wandeling van enkele uren meenemen was een marteling, nu heb ik de Lowepro CompuTrekker Plus AW, deze gedurende een dag meenemen is niets meer in vergelijk. Wat bij een rugzak van belang is, stel hem juist af op jou lichaam en draag het gewicht op de juiste plaats (zwaarste punt onder).
              Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                Weet iemand of deze al verkrijgbaar is in België (of Europese webshop, wil nl geen douanekosten)?

Heb nu de Lowepro Microtrekker 200 en hoop met de Slingshot mijn rug wat te ontzien. Heb nu helaas last van rugpijn als ik ganse dag op stap ben

Grote voordeel van die Slingshot reeks is ook dat ge de rugzak nergens moet neerleggen om er its uit te halen.

Zijn sinds drie weken direct uit voorraad leverbaar voor rond de 99,- Euro bij de goed gesorteerde fotowinkels.
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Bedankt voor de tips.

Is er dan geen vergelijkbaar systeem zoals de Slingshot (bij andere merken) zonder de hierboven vermelde nadelen ervan?

Feit dat je iets uit de (rug)zak kan nemen zonder deze te moeten afnemen is nu net de reden waarom ik zou afstappen van m'n huidige rugzak.

Zal zeker ook jullie tips over houding eens toepassen.

Comment

Deze misschien:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magnus Bekijk bericht

Merci voor de tip
                      Ga hier even polsen naar gebruikerservaringen

Comment

Working...
                      X