Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB600 of SB800?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon SB600 of SB800?

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
    @easygirl:

Als ik het goed begrijp krijg je een omnibouncer bij de sb-800 als je naar topfoto gaat.
    Bij de konijn is dat niet het geval.

grt,
    JanMetDePet
    euhm ik heb vorige week bij konijn eentje gekocht en daar zat net zoals het hoort alles netjes in de doos
    Website

Comment

@easygirl:

Als ik het goed begrijp krijg je een omnibouncer bij de sb-800 als je naar topfoto gaat.

grt,
      JanMetDePet
      Als het goed is krijg je die niet van topfoto, maar van Nikon. Die zit standaard bij in de gouden doos.

Mvg,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

@easygirl:

grt,
        JanMetDePet
        Easygirl bedoeld dat bij de SB600 standaard geen omnibouncer bijzit
        terwijl die wel erbijzit bij de SB800
        dit het geval in alle winkels

Comment

Okay...dus het enige verschil is de prijs
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

jan bedoel je het verschil in prijs van de verschillende winkels onderling?
            dat klopt
            zowel bijn konijnenberg als bij die shop in duitsland zitten alle toebehoren bij de SB800
            dit is de omnibouncher als de twee kleurenfilers en de adaptor voor een 5de batterij te gebruiken en ook nog het voetje om de flits los te gebruiken
            die dingen zitten bij alle handelaar bij in de prijs inbegrepen bij de SB800
            van de SB6OO weet ik niet welke dingen erbij zitten
            die omnibouncher zit er alvast niet bij

Comment

Bedankt...ondertussen heb ik een mailtje gekregen van Konijn, doch daar staat de omnibouncer er niet bij....waarschijnlijk vergeten.

Grt,
              JanMetDePet

Comment

@easygirl:

grt,
                JanMetDePet
                Bij de SB800 wordt ALTIJD de originele omnibouncer meegeleverd.
                Ook als je hem bij Konijn of elders koopt....

Comment

.....
                  Last edited by NeQo; 9 april 2010, 19:20.

Comment

Volgende week heb ik mijn SB-800 ... besteld bij Francis

Grt,
                    JanMetDePet

Comment

@easygirl:

Omnibounce moet er altijd bij zitten bij de SB 800, is standaard......bij de SB 600 moet je die appart er bij kopen.

Twijfel gewoon niet als je moet kiezen tussen de 2, neem de 800 en je hebt in 1 keer alles bij de hand, geen beperkingen en vol vermogen

@JanMetDePet.....goeie keuze

grtz
                      Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                        geen beperkingen
                        Hoe bedoel je, beperkingen? Heeft de sb-600 dan beperkingen volgens jou?
                        Je bedoeld toch niet in vermogen? Wat als er straks een sb-1200 uitkomt, heeft de sb-800 dan plots beperkingen? Wat bedoel je?
                        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Hoe bedoel je, beperkingen? Heeft de sb-600 dan beperkingen volgens jou?
                          Je bedoeld toch niet in vermogen? Wat als er straks een sb-1200 uitkomt, heeft de sb-800 dan plots beperkingen? Wat bedoel je?
                          Hier wat meer uitleg over de flitsers, dan weet je wat ik bedoel....ik heb dit even gekopieerd >>>>

Veel mensen lopen bij het kiezen van een flitser tegen de vraag aan of ze voor een Nikon SB-600 of SB-800 moeten gaan, of een (goedkopere) 3rd party flitser zoals de Sigma EF-500 of de Metz Mecablitz 54AF1-N.
                          Het grootste nadeel van een 3rd party flitser is dat ze vaak nét niet compatible zijn. Dat is de reden dat veel mensen besluiten om de toch duurdere originele flitsers te halen. Ook als je nog niet weet of je later meerdere flitsers wilt gaan gebruiken is het aan te raden om voor origineel te gaan, omdat het Nikon Creatief Verlichtingssysteem in dit opzicht gewoon superieur is.

Ik ga/kan verder geen aandacht besteden aan 3rd party flitsers omdat mijn ervaringen hiermee gewoon té minimaal zijn. Ook was ik zelf, toen ik op zoek was naar een goeie flitser, er snel genoeg uit dat ik gewoon een goed werkende flitser wilde en ben voor Nikon-eigen gegaan.

Welke je kiest hangt uiteindelijk van jezelf af. Op wat kleine functies na zijn de Nikon flitsers nagenoeg uitgerust met dezelfde 'intelligentie'. De SB-800 heeft een groter richtgetal (vergis je niet, 8 meter op zo'n afstand is een bak licht) en gaat tot 105mm flitshoek, waar de SB-600 bij 85mm stopt. Denk je dus dat je het volle flitslicht vaak nodig zult hebben, dan is een SB-800 een aanrader. Verder is het LCD van een SB-600 numeriek/dedicated en dat van een SB-800 grafisch. Belangrijker is dat een SB-800 in staat is om andere SB-800's/600's aan te sturen, terwijl een 600 alleen maar aangestuurd kan worden. Een D70(s) heeft ook de functies om een SB-600/800 aan te sturen, al schijnt een SB-800 dit toch wel beter te doen. De SB-800 is wel een klap duurder (zo'n 100 euro).

Wat betreft de 3rd party flitsers: dit zou alleen mijn keuze zijn als je zeker weet dat je nooit draadloos flitsers aan wil gaan sturen en gewoon net wat meer wilt dan de built-in flitser. Van de twee zou ik dan de Sigma kiezen, omdat die ook een 3rd party prijs hanteert. Voor het geld van een Metz 54 heb je ook bijna een SB-800, en dan zou ik toch voor origineel gaan, zeker omdat de SB-800 veel beter draadloos aan kan sturen.

Hopelijk helpt je dit
                          Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                            Hier wat meer uitleg over de flitsers, dan weet je wat ik bedoel....ik heb dit even gekopieerd >>>>

Hopelijk helpt je dit
                            Bedankt.
                            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                            MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Eigenlijk komt het gewoon hier op neer:

Wil je een goede flitser voor normaal gebruik die je in de meeste gevallen niet in de steek laat: SB600 voor 250 euro.

Wil je een flitser met meer functies, meer lichtopbrengst, een omnibounce, in staat om andere flitsers aan te sturen en die je nog minder in de steek laat: SB800 voor 380 euro.

Ikzelf heb de SB600, ahwel ben der super content van!
                              Easygirl heeft de SB800, ahwel zij is der super content van als je haar/zijn reacties leest
                              Ik heb me ipv de sb800 de sb600 gekocht en met het verschil een 50mm f1.8D lens... ieder zijn keuze....
                              Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Voor de digitale Nikonreflex: slechts één flitser en dat is de SB800.
                                Bij ons in de club zijn er enkele leden die de 600 hebben, en ze hebben er steeds problemen bij. De SB800 kost wel iets meer maar is dan ook waar voor je geld.
                                En Metz? Vroeger ( in de tijd van de analoge fotografie) was ik absoloute voorstander van Metz. Ik heb dan ook enkele Metz flitsers 'versleten' (45ct1;45cl4;32bct3...) Maar ik zou met de huidige digitale toestellen me er niet meer aan wagen. Ik ben nochtans voorstander van een goede staafflitser in de aard van de 45cl4.
                                Onlangs had een kennis een 45cl4-digital gekocht met de juiste adaptor voor Nikon. Veel problemen mee gehad, is drie maand in herstelling geweest (onder waarborg), heeft eindelijk zijn flits terug en nu werkt ze goed.
                                Het voordeel van een staafflitser is dat je geen hinderlijke slagschaduwen krijgt met vertikale opnames. Dat is het ENIGE nadeel van de SB800 (en natuurlijk van alle niet-staafflitsers)

groetjes

Luc

Comment

Working...
                                X