Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB600 of SB800?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon SB600 of SB800?

Bij de Nikon D80 voor een belangrijke shoot volgende week tussen ministers in een binnenruimte......welke zou de beste keuze zijn?
    Is er een belangrijk verschil tussen de 2?

Thanx, Rosita
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Re: Nikon SB600 of SB800?

Niemand die mij raad kan geven voor morgen?
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Awel dan, als de prijs er niet toe doet: ik koop m'n flitsen altijd puur op richtgetal. Power heb je nooit te veel. Zeker als je (zoals ik) zoveel mogelijk bouncet. De foefkes zijn bijzaak. Dus ik zou resoluut voor een Metz 58 AF-1 digital N gaan. En als je liever bij Nikon blijft de SB800.

Comment

Ik zou de SB800 nemen, niet zoveel duurder als je kijkt dat je er ook een omnibounce en lamp/tl correctie filters bij krijgt.

Binnen gebruiken met het bouncekaartje uitgetrokken en rechtomhoog werkt perfect. Je dan vrijwel of geen schaduwen.

Dat kan ook met de Metz natuurlijk, maar die werkt waarschijnloijk niet samen of niet goed samen met de pop-up als je CLS wil gebruiken in de commanderstand.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hallo,

Ik was van plan mij morgen ook een SB-600 te gaan halen (bestellen).
          Maar nu doen jullie mij twijfelen zenne
          Wat zijn de wezenlijke verschillen/voordelen van beide, de Metz 58 en de SB-800?
          BD0723BE

Comment

Ik zou de SB800 nemen, niet zoveel duurder als je kijkt dat je er ook een omnibounce en lamp/tl correctie filters bij krijgt.

Binnen gebruiken met het bouncekaartje uitgetrokken en rechtomhoog werkt perfect. Je dan vrijwel of geen schaduwen.

Dat kan ook met de Metz natuurlijk, maar die werkt waarschijnloijk niet samen of niet goed samen met de pop-up als je CLS wil gebruiken in de commanderstand.
            ja ja, nikon.....begrijp ik dat goed, dus bij de SB 800 zit standaard omnibounce op?
            Moet ik dan niet appart gaan bijkopen.......

Rosita

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Ik zei: al die foefkes zijn bijzaak. Power is wat telt. En kunnen flitsen, dan heb je al die zever niet nodig.

Comment

Zit ook nog rond te kijken voor een flits. Was me van plan een SB-800 te gaan kopen ... alhoewel de metz ook zeer interessant is.
                Wel nog een groot probleem: ik weet dat de sb-800 compatibel zal zijn met de S5-PRO (zou ik me in de toekomst willen aanschaffen) ...doch of de metz dit is ?

Grt,
                JanMetDePet
                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

S5 = D200 ==> Metz = 100% compatibel.
                  Voor de features van de Mecablitz 58, zie de site van Metz: hier dus.
                  Last edited by pol parasol; 26 januari 2007, 22:20. Reden: link

Comment

Bij het bekijken van die link van Metz:

Awel, da zegt mij wel iets, toeters en bellen heb ik idd niet nodig, licht wel ... en liefst veel licht
                    BD0723BE

Comment

Voor de Nikon kenners: weten jullie wie invoerder is van Metz?

Inderdaad, De Beukelaer !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Awel dan, als de prijs er niet toe doet: ik koop m'n flitsen altijd puur op richtgetal. Power heb je nooit te veel. Zeker als je (zoals ik) zoveel mogelijk bouncet. De foefkes zijn bijzaak. Dus ik zou resoluut voor een Metz 58 AF-1 digital N gaan. En als je liever bij Nikon blijft de SB800.
                        dat richtgetal moet je met serieuse korrel zout nemen
                        bij metz geven ze dat aan met zoomkop op 105mm
                        bij nikon op 35mm
                        dit geeft een serieus verschil
                        als ze bij metz de specificaties moesten opgeven bij 35mm zou dit een stuk kleiner zijn

ik heb even het document gedownload van de metz (dat word doc)

als je dat even doorneemt zie je bij 50mm dat die al terugvalt tot richtgetal 42
                        dat vind je in de tabel in dat word document
                        bij de nikon sb-800 is het richtgetal 38 bij 35mm dus ik denk niet dat de nikon flash zal moeten onderdoen tov de metz flash
                        ik heb met mijn sb-800 nog niet dikwijls power te weinig gehad
                        en in een dennebos bij mieserig weer foto's maken van mountainbike dan heb je toch wel power nodig
                        Last edited by Gert1971; 27 januari 2007, 00:38.

Comment

Bedankt alemaal voor de toffe reacties, ik ben hier echt geholpen
                          Nog effe en ik vertrek naar Top-Foto om alles te halen, ik heb al een mail gekregen dat alles juist binnen is en gereserveerd is, over goeie service gesproken he

Je hoort nog van me.......
                          Grtz Rosita

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                            ja ja, nikon.....begrijp ik dat goed, dus bij de SB 800 zit standaard omnibounce op?
                            Moet ik dan niet appart gaan bijkopen.......

Rosita
                            Zit er niet op maar bij en dan kun je die erop zetten.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

135 euro verschil tussen de SB-600 en de SB-800 vind ik persoonlijk toch niet echt weinig... Ik heb me vandaag de SB-600 gehaald bij Topfoto. Gelukkig gisteren besteld, is 20 euro duurder geworden. De toekomst zal uitwijzen of deze voldoet maar mijn eerste indruk van de flitser is heel goed; krachtig genoeg en alle functies die ik nodig heb...
                              Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Working...
                              X