Ik wil mijn TFT scherm kalibreren, maar heb niet de behoefte noch het geld om hieraan veel uit te geven. Is de 100 euro voor een Huey weg gegooid geld, of kan er wel degelijk iets mee bereikt worden, wat resulteert in betrouwbaardere kleuren?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Pantone Huey
Collapse
X
-
-
Re: Pantone Huey
Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk berichtIk wil mijn TFT scherm kalibreren, maar heb niet de behoefte noch het geld om hieraan veel uit te geven. Is de 100 euro voor een Huey weg gegooid geld, of kan er wel degelijk iets mee bereikt worden, wat resulteert in betrouwbaardere kleuren?
De Huey zal in ieder geval veel en veel beter zijn dan een scherm op "het oog" calibreren.
Ga anders eens kijken op de site van marc-en-ciel, hij heeft een heleboel info over kleurbeheer staan. Hij verkoopt de Huey trouwens ook, naast een aantal andere toestellen, het zal dus wel snor zitten.
Mmm hij geeft nu ook korte lessen over kleurbeheer, dat is een aanrader en er is kennelijk korting voor BD-leden. (Ik heb vorig jaar 4 halve dagen cursus gevolgd bij Marc.)
Alain
-
Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk berichtGa anders eens kijken op de site van marc-en-ciel, hij heeft een heleboel info over kleurbeheer staan.en ik weet dat Marc Cielen dit apparaat aanbiedt, maar ik zou niet graag iets aankopen dat dan uiteindelijk blijkt te weinig te kunnen doen. Aan de andere kant weet ik ook dat een apparaat van 250 of 1500 euro veel meer zal kunnen. Ik ben geen professionele fotograaf...
Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook
Comment
-
Ik heb me gisteren een pantone huey aangekocht bij Marc. Absoluut een aanrader ... is zijn geld meer dan waard.
Tevens neemt hij ook de nodige tijd om je dat ding uit te leggen
Grt,
JanMetDePetHolga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk berichtInderdaad een zeer leerzame siteen ik weet dat Marc Cielen dit apparaat aanbiedt, maar ik zou niet graag iets aankopen dat dan uiteindelijk blijkt te weinig te kunnen doen. Aan de andere kant weet ik ook dat een apparaat van 250 of 1500 euro veel meer zal kunnen. Ik ben geen professionele fotograaf...
Enkele van de aangeboden -merkelijk duurdere - toestellen zijn ook geschikt om een beamer te calibreren en profileren en/of printerprofiel mee te maken. Dat zal je denkelijk niet nodig hebben...
AlainLast edited by alainD; 21 januari 2007, 21:30.
Comment
-
Ik heb sinds kort ook de Huey van Marc gekocht en het is die 100 euro waard hoor.
Wat vooral verkeerd stond bij mij was de blijkbaar de helderheid van het scherm. Je kan steeds terugkeren naar je niet aangepast scherm en olala,als ik dat doe
Ik heb ook geen pikkende oogjes meer na enkele uren tokkelen op de pc.
Dixieooit ... .
Comment
-
-
idem hier
ik heb al een paar maand die heuy in gebruik
zeer makkelijk te gebruiken
plus hij past zich het scherm constant aan aan het omgevingslicht (dit kan je instellen)
dus tot nu toe enkel positief erover
en een voordeel is dat het een compact systeempje is en dus makkelijk mee te nemen voor laptopgebruik
Comment
-
ik heb wel 2 verschillende LCD-schermen in mijn opstelling
Browse X-Rite products and solutions to improve your color measurement and management . From hardware to software; spectrophotometers to densitometers, we have a solution to improve your color.
iemand ervaring met Huey en dual screen ?
of toch beter gaan voor hun ander product eye-one ?
maar dat is eigenlijk overkill want 'k wil enkel een schermcalibratie
staat artikel over in PC Magazine jan. (prijs: 89€)Last edited by Dirtyharry71; 22 januari 2007, 11:44.
Comment
-
Ik heb deze Pantone Huey ook al een tijdje. Ik heb hem via E-bay gekocht. Hij staat daar nu voor 60 dollar. In Nl moest ik nog 8 euro betalen aan de feedex voor invoer belasting. dus nog een aardig stukje goedkoper dan 100 euro van Marc.
Ook interesse? Kijk dan hier.
Hij was binnen twee dagen na mijn paypal betaling in huis. Dit ie een vertrouwd adres.
Daarna heb ik bij de fabrikant de laatste software gedownlaod en geinstalleerd. werkt perfect en is een aanrader!!!
Groeten,
Gerard
Comment
-
Gerard,
werk je met 1 of 2 schermen ?
bij 2 schermen is 't enkel de primary die je kan afstellen als ik dat goe gelezen heb
zal dan es moeten zien welke primary is
ik doe PS op mijn high-end 21.3" en al den 'brol' staat op mijn low-end 19"
heb wel een softje waar ik rap kan switchen tss primary en secondary
want gebruik da ook als ik DVD's bekijk (hardwarematig)
Comment
-
-
Dank je wel, maar ik werk er nu ongeveer reeds een jaartje mee...
BTW, dit is hier niet de koopjeshoek.Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook
Comment
Comment