Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
goede fotoprinter (max A4, ook z/w foto's, max 300 Euro)
Re: goede fotoprinter (max A4, ook z/w foto's, max 300 Euro)
Bedankt voor de reactie! Had dit ook al gevonden op het forum.
Vroeg me echter af of het goedkoper ook al goed kon (moet namelijk niet A3 + zijn).
bv Canon 6700, ...
Wat is bv goed van deze printers:
Canon PIXMA IP 5200 R (+/- 190 Euro)
Canon PIXMA IP 5300 (+/- 140-150 Euro)
Canon PIXMA IP 6700 D (+/- 175 Euro)
Epson Stylus Photo R 340 (+/- 140 Euro)
Epson Stylus Photo R360 (+/- 160 Euro)
Epson Stylus Photo R800 (+/- 310 Euro)
De enige waar ik wat over kan zeggen is de epson R800, want die heb ik hier zelf staan. Ik ben er erg tevreden mee en de resultaten zijn ook prachtig. Wat bouwkwaliteit betreft vindt ik de epson's beter dan de Canon's welke wat meer platic bevatten. Epson is wat degelijker gebouwd. Dat zie je dan natuurlijk ook weer aan de prijs. Maar je wilt ook graag z/w printen en dat is toch vaak het probleem. Ik heb het met deze printer wel eens geprobeerd en had last van een groenzweem, dus wat dat betreft dus niet geschikt voor z/w. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit geprobeerd heb zonder kleurprofiel. Inmiddels heb ik een kleurprofiel laten maken en nadien heb ik nog geen z/w afbeelding geprobeerd. Ik zal binnenkort eens een afdrukje maken en kijken of het nu wel beter is.
De enige waar ik wat over kan zeggen is de epson R800, want die heb ik hier zelf staan. Ik ben er erg tevreden mee en de resultaten zijn ook prachtig. Wat bouwkwaliteit betreft vindt ik de epson's beter dan de Canon's welke wat meer platic bevatten. Epson is wat degelijker gebouwd. Dat zie je dan natuurlijk ook weer aan de prijs. Maar je wilt ook graag z/w printen en dat is toch vaak het probleem. Ik heb het met deze printer wel eens geprobeerd en had last van een groenzweem, dus wat dat betreft dus niet geschikt voor z/w. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit geprobeerd heb zonder kleurprofiel. Inmiddels heb ik een kleurprofiel laten maken en nadien heb ik nog geen z/w afbeelding geprobeerd. Ik zal binnenkort eens een afdrukje maken en kijken of het nu wel beter is.
Zou je kunnen laten weten of dat kleurprofiel inderdaad helpt ? Ik heb me net een tweedehands R800 gekocht (zondag af te halen) en ben dus zeer geïnteresseerd.
Zou je kunnen laten weten of dat kleurprofiel inderdaad helpt ? Ik heb me net een tweedehands R800 gekocht (zondag af te halen) en ben dus zeer geïnteresseerd.
Stefan.
Ik heb me voor 5 € een kleurprofiel laten maken door marc-en-ciel, en dat is echt wel de moeite.
Ik heb nog even een z/w printje gemaakt, dit keer dus met kleurprofiel (ook laten maken bij marc-en-ciel, het € 25,- profiel) en nu is het wel een z/w plaatje zonder de groenzweem die ik er eerst op had.
koop een Canon, geloof mij.
schitterende printers, vind de inkt overal, aparte inkt en grote inhoud.
De pixma iP4300 is al een schitterend toestel!
aparte inktpatronen, dus printen tot de laatste druppel en patronen van 13ml per kleur, en niet 5ml per potje van 3kleuren (ahum HP) ...
dubbelzijdig printen ingebouwd, twee papier lades,pic bridge en cdr/dvd bedrukking.
je kan natuurlijk nog net iets hoger gaan als je eventueel nog beter wilt en bv draadloos verbinding wilt maken of netwerk printer wilt ...
Heb sinds gisteren ook een IP4300.
Ben nog niet overtuigd! Maar dat zal vast aan mij liggen...
Ik krijg het niet voor elkaar om mooie afdrukken te maken. De afdrukken lijken veel te lage resolutie te hebben. Foto's zijn op hoge kwaliteit gemaakt. Ik print op HP everyday photopaper semigloss (die had ik nog liggen).
Ik vermoed dat het aan het papier ligt. Alle papier- en kwaliteitsinstellingen geprobeerd, maar niets gaf een fatsoenlijk resultaat.
Zou het zo zijn dat je persé Canon papier moet gebruiken????
Lijkt me op zich vreemd dat een gewoon hp-papiertje een waardeloze afdruk geeft.
Ben nog niet overtuigd! Maar dat zal vast aan mij liggen...
Ik krijg het niet voor elkaar om mooie afdrukken te maken. De afdrukken lijken veel te lage resolutie te hebben. Foto's zijn op hoge kwaliteit gemaakt. Ik print op HP everyday photopaper semigloss (die had ik nog liggen).
Ik vermoed dat het aan het papier ligt. Alle papier- en kwaliteitsinstellingen geprobeerd, maar niets gaf een fatsoenlijk resultaat.
Zou het zo zijn dat je persé Canon papier moet gebruiken????
Lijkt me op zich vreemd dat een gewoon hp-papiertje een waardeloze afdruk geeft.
Je hebt niet per se Canon papier nodig. Epson, Ilford, Kodak papier geven denk ik ook goede resultaten, soms zelfs beter dan het Canon papier. Natuurlijk zal iedere printerfabrikant wel zijn papier toespitsen op zijn inkt en dat verklaart de grote kwaliteitsverschillen dat je nu hebt met dat HP papier. De inkten van Canon en HP zullen niet 'compatibel' zijn zeker.
Ik zou zeggen zoek eens rond naar ervaringen van gebruikers (google is uw vriend) en/of kijk eens rind in de winkel en experimenteer. Maar het hoeft dus niet per se Canon te zijn.
Canon EOS 5; Minolta X-700 & XM; Salyut-S; Doka
CAnon EOS 10D
Comment