Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief voor macrofotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Statief voor macrofotografie

Oorspronkelijk geplaatst door heraut18 Bekijk bericht
    Ik liet mij in de winkel vertellen dat een 3weg hoofd beter zou zijn (stabieler) voor macro dan een balhoofd... Klopt dit?

ABSOLUUT NIET

Je moet natuurlijk geen fluitjesbalhoofd kopen hé

Comment

Best inderdaad direct een goed balhoofd kopen, een deftig fototoestel verdient dat.
      Ikzelf twijfel nog tussen een paar modellen: de G1177, de G1278 of de G1378
      Enfin, binnen 2 weken rij ik eens naar Konijn en ga ze daar eens van dichtbij bekijken
      BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht

ABSOLUUT NIET

Je moet natuurlijk geen fluitjesbalhoofd kopen hé
        Dit lijkt me een zeer goed balhoofd te zijn, en niet zo duur als bv. Markins, RRS.

Het is hier verkrijgbaar, maar wel pas vanaf april 2007.

Indien er mensen zijn, die me kunnen zeggen dat het geen goed balhoofd is,
        dan hoor ik dit graag. Want ik ben van plan me dit te gaan aanschaffen.
        Last edited by Sharkdog; 27 januari 2007, 19:03.
        How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

ik vraag me af , wat is beter , de goedkoopste gitzo of een manfrotto voor dezelfde prijs (die dan niet meer de goedkoopste is )? Maw zijn die goedkope gitzo's ook ZO goed of koop je dan beter manfrotto.
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sharkdog Bekijk bericht
            Dit lijkt me een zeer goed balhoofd te zijn, en niet zo duur als bv. Markins, RRS.

Het is hier verkrijgbaar, maar wel pas vanaf april 2007.

Indien er mensen zijn, die me kunnen zeggen dat het geen goed balhoofd is,
            dan hoor ik dit graag. Want ik ben van plan me dit te gaan aanschaffen.
            Wat hun pro-balhoofden betreft, ga ik me niet uitspreken, maar ik heb een half jaar geleden een cullman monopod gekocht, en dat heb ik al kunnen vervangen wegens versleten.

Dave
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
              Hallo,

Ik wil mij toeleggen op macrofotografie maar zit nog met volgende vraag:

Bestaan er in de handel statieven die speciaal ontworpen werden voor dit soort van toepassing?

Stel:
              Je wil een macro maken v/e onderwerp dat op ongeveer 30cm hoogte staat.
              Dus net té hoog om een rijstzak, rugzak of iets dergelijks te gebruiken maar dat weer te laag staat om een standaard statief te gebruiken dat opgeplooid mss 40 cm of meer hoog is.

Indien dit toch niet bestaat, kunnen jullie 'standaard' statieven aanbevelen die hiervoor geschikt zijn?
              Dus eerder licht qua gewicht en dat toch een gewicht van pakweg 3kg max ( body + obj. ) kan houden en waarvan je de 3 benen redelijk ver kan openklappen?
              Het statief van Rollei Titanium C5i lijkt me wel wat.
              Licht, stoer en omkeerbare middenzuil zonder deze eerst te demonteren. 170 à €175, balhoofd inbegrepen en slechts 40 cm lang. Gewicht 1,7 kg.
              Max. hoogte 153 cm.

Comment

Working...
              X