Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 36 c2 flits vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Metz 36 c2 flits vraag

Ik heb een fujifilm s9500 nu is mijn vraag als volgt:
    Ik heb een Metz 36 c2 flitser deze moet ik geheel handmatig bedienen omdat mijn fuji geen TTL kent bij een externe flits. Nu wil ik eens uitleggen hoe ik het doe en dan wil ik eens weten of ik het goed doe want sommige foto's mislukken bij mij ondanks dat ik de handleiding goed heb gelezen.

Ik stel als eerst de ISO waarde in die ik ook op mijn camera heb ingesteld. daarna zie ik 3 gekleurde blokjes die corresponderen met 1 van de drie automatische programma's op de flitser (geel,groen,rood) Bij elk van deze 3 blokjes staat een F waarde waar ik uit kan kiezen, bij voorbeeld een ISO waarde van 200 kan ik kiezen tussen de F waarden van: 11, 5.6, 2.8 Moet ik nu 1 van deze waarden instellen op mijn camera? En dan vervolgens het kleurtje van het automatische programma op mijn flitser kiezen nagelang welk Diafragma ik kies? Dan is er nog een schuifknopje voor aantal mm 85 50 35 of 28 heeft dit te maken met hoever ik de flitskop uitschuif? stel ik schuif hem uit tot 50 mm moet ik dan het schuifje op 50 mm zetten? Naast het te selecteren automatisch programma?
    Dan als laatste nog de EV instelling op de camera. Ik zal een praktijk voorbeeld noemen:

In een donkere ruimte wil ik een foto trekken van een persoon ik stel mijn camera in op 200 ISO sluitertijd op 1/50 F: 5.6 dit correnspondeert met het groene programma van de flitser die ik instel. Moet ik nu de EV waarde nog veranderen?

alvast bedankt voor jullie hulp alvast ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk zodat ik zelf ook wat meer duidelijk krijg.
    Camera: [Fujifilm s9500] Flits: [Metz 36 c2] Filter: [Hoya UV] Softbox: [Lumiquest Ultrabounce]
Working...
X