Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 remote met SB800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70 remote met SB800

Recent heb ik mij een SB800 aangeschaft. Eén van de sterke punten is remote aansturing met D70. Na 2 dagen testen gaf de interne D70 flitser echter de geest. Voor het flitsen zelf vind ik dat niet erg omdat de kwaliteit toch ondermaats is. Het verlies van remote mogelijkheden lijkt mij erger.

De enige echte oplossing is waarschijnlijk D70 binnen brengen, maar dan kijk je al gauw tegen 5 weken doorlooptijd en hoge kosten aan. Vooraleer deze drastische maatregel te treffen toch even checken of er iemand andere (infrarood) remote aansturingen voor SB800 kent.

De SU-4 unit is wel een optie, maar ik zoek eerder naar de goedkopere oplossingen. Zou een TR-I infrarood flitsontspanner van falconeye (34€) ook werken ?

Alle input welkom.

Grtz
    Dirk
    Groeten Dirk
    Website : http://www.gakrid.be

Re: D70 remote met SB800

Misschien werkt dat in de su-4 mode flitsen, maar zeker niet bij CLS.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Zo'n infrarood transmitter of su-4gaat allicht de flits wel kunnen triggeren maar de verschillende aanstuurmogelijkheden en communicatie binnen het creative lighting system ben je dan wel kwijt. En da's zowat het interessantste.

Verder is de interne flits wel handig als je echt een flits nodig hebt en geen externe bij hebt.

Comment

Je hebt natuurlijk ook nog de SU800, deze kan zowat alles draadloos aansturen, zowel de SB200, SB600 en SB800, alles ittl, en zelfs over drie appart in te stellen kanalen, deze zit namelijk bij de R1C1 macro flitskit, maar is ook appart te koop, alleen de prijs valt wat tegen

Comment

Je kan ook de sb800 als master gebruiken en bv een SB200 of een andere ittl flitser als slave gebruiken. Zo'n sb200 zag ik in duitsland al te koop voor zo'n 129 euro...
          Groetjes Edwin
          Mijn Foto's

Comment

Wat is een SB200, dacht dat de SB400 de kleinste was in zijn serie?
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

Comment

Wat is een SB200, dacht dat de SB400 de kleinste was in zijn serie?
              De SB200 flitsen horen bij het macro flitssysteem R1C1, je kan er maximaal 8 op de ring klikken die je op je lens draait, deze worden draadloos aangestuurd met de SU800, deze kan ook de SB600/SB800 aansturen, dit alles zelfs onafhankelijk van elkaar via drie apparte kanalen, allemaal ittl gestuurd, deze SB200 flitsen kan je echter niet als een gewone flits aansturen (geen flitsschoen), ze werken dus alleen draadloos, en wegen bijna niets.
              Zie deze link:http://www.nikon.nl/product/nl_NL/pr...cessories.html

Comment

Allen,

bedankt voor de commentaar, maar ik vrees toch dat de enige goede oplossing het ding te laten maken is (zal dan wel een foto-luwe periode zoeken).
                De SU4 en zeker SU800 vind ik te duur voor enkel remote aansturing van een flash.

groetn
                Dirk
                Groeten Dirk
                Website : http://www.gakrid.be

Comment

Working...
                X