Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als beginer direct externe flitser aanschaffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Als beginer direct externe flitser aanschaffen?

Heb een vraagje. Ben van plan om een 400D aan te schaffen. Ben er nog niet geheel uit welke lens, maar ga in het begin in ieder geval geen lens kopen die duurder is dan de body. Nu vroeg ik me af of het raadzaam is om ook direct een externe flits te kopen. Ik zal redelijk veel binnenshuis fotograferen en niet de meest lichtsterke objectieven hebben.

Wat vinden jullie? Direct een flitser kopen of wachten totdat ik beter weet wat ik allemaal met de camera wil? Wat zouden jullie aanraden als flitser op de 400D voor een beginnende amateur-fotograaf? Is het best om een flitser van eigen merk, dus Canon, te kopen, of volstaan die van andere merken ook?

Bedankt voor de hulp!

Re: Als beginer direct externe flitser aanschaffen?

Hangt er van af wat je wilt fotograferen.

Maar als je geen extra geld aan je lens wilt geven en wel aan een flits, zou ik die flits zeker kopen.
    PS. Ik wou dat ik het kon

Comment

Welke logica zit er in het feit dat je lens niet duurder mag zijn dan je body!
      Bij een lenskeuze kijk je naar de kwalteiten van de optiek en de eigenschappen zoals lichtsterkte, zoom of prime brandpunt dan ben je bezig met een lens te kopen. Als je zegt ik wil bijvoorbeeld 300 euro uitgeven aan een lens dan ben je bezig een prijs te kopen en geen lens.
      Een flitser extern geeft meer mogelijkheden en meer licht ik werk met de 580EX en die zou ik ook voor de 400D gebruiken!

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

In de toekomst wil ik wel meer geld uitgeven aan mijn lens, maar omdat ik absolute beginner ben heb ik nog geen idee wat ik nodig heb. Daarom wil ik om te beginnen een goedkope lens kopen (ook al vind ik bijvoorbeeld 500 euro best veel geld voor een lens hoor).

Comment

Als je beginner bent, dan zou ik gaan voor een camera met kitlenzen. Het bedrag wat je voor deze kitlens moet betalen is vaak max 50 euro.
          Hier kun je als beginner geen buil aan vallen.
          Iets anders is het met de flitser gesteld. Ik neem aan dat je de keuze van het camera merk gemaakt heb voor de toekomst, een flitser van Canon is bijv. niet te gebruiken op een ander merk camera. Kijk wat mogelijk is binnen je budget en koop dan een goede externe Canon flitser. Als je budget niet toereikend is dan moet je wachten met de koop.
          mvgr.
          antoine200

Comment

Volgens mij geeft een externe flitser een zeer grote meerwaarde als je veel fotografeert met flits. De instelmogelijkheden zijn bij een goede flitser aangepast aan je camera (dus van het merk zelf) goed op elkaar afgesteld en zeer groot. Denk eens aan flitsen via reflecterende opp door het draaien van de flitskop, het groter bereik van je flitser ed (de interne voldoet eigenlijk enkel als invulflits tot een afstand van 3m).
            Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

ik zou je ook aanraden een externe flitser te kopen. ik heb een 430ex en dat is echt een ongelooflijke verbetering tov de ingebouwde flits, vooral dan omdat je dan bounce flash kan doen (flitsen naar boven of opzij tegen witte muur...)
              en wat de lens betreft, ik heb vroeger veel foto's genomen met de kitlens, en dan een tijdje met een 17-40 4L en eerlijk gezegd, tenzij dat je echt op de pixels gaat kijken, zal je bij foto's binnen met flits heus niet veel verschil zien... dus als ik jou was zou ik nog wat wachten met de aankoop van een dure lens zolang je tevreden bent van je kitlens en koop je zo'n 430ex, die is meer dan sterk genoeg voor binnenshuis
              5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
              X