Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik zie dat ding overal opduiken en op zich lijkt ie me best handig voor sommige situaties, maar ik vraag me af of hij het gewicht van een spiegelreflex kan dragen Zeker als er een wat langere lens op zit (bijv. een 70-300)
Ik zie dat ding overal opduiken en op zich lijkt ie me best handig voor sommige situaties, maar ik vraag me af of hij het gewicht van een spiegelreflex kan dragen Zeker als er een wat langere lens op zit (bijv. een 70-300)
De gorillapod is enkel geschikt voor compact camera's
In het nederlandse tijdschrift Zoom.nl staat er reclame voor de gorillapod. Ik dacht dat erbij stond dat deze enkel geschikt was voor compactjes... Maar misschien bestaan er nog andere uitvoeringen die een groter gewicht kunnen dragen......??
Toch lijkt een goed statief mij een betere investering dan zo'n gorillapod...
Volgens de website van de producent Joby hebben ze 3 versies, waarbij de sterkste 3kg aan kan.
Het gemak is dat je die gewoon kan opzetten, of zelfs rond een armleuning of boomtak kan "vast" maken.
Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff MySite - All your base are belong to us - What you say
3kg is al wel iets. Naar mijn bescheiden mening is een goed degelijk statief nog altijd veel beter. Ikzelf heb meestal ook zo'n kleine mini tripod bij, maar mijn ondervinding is dat deze dingen op zich te licht zijn om met bij SLR de trillingen ,ontstaan bij het opklappen van de sluiter, niet kunnen opvangen. Met een compact camera kan dit wel gebruikt worden omdat hier deze trillingen onbestaande zijn. Ik gebruik deze dus enkel nog om ergens een flitser los van het toestel te plaatsen.
Comment