Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief voor D40

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief voor D40

Ik zoek een statiefje voor mijn Nikon D40. Uit het feit dat ik een D40 heb gekocht, kan je al afleiden dat ik niet bepaald een 'pro' ben, en dus ook niet over grote budgetten beschik.

Welk statief kunnen jullie mij aanraden? Ik heb geen extra zware lenzen, maar doe (voorlopig) nog alles met m'n kitlens. Ik zou het vooral gebruiken voor nachtopnames.

En zoals gezegd kan ik er eigenlijk niet heel veel geld aan spenderen. Ik heb hier en daar al iets opgevangen over Hama-statieven, maar ik weet niet welke dan precies voor mij geschikt is...

Alvast bedankt voor jullie antwoordjes
    Last edited by Andhi; 2 januari 2007, 20:21.
    Nikon D40 + 18-55 mm kitlens

Re: statief voor D40

ik zou zeggen, breng een bezoekje aan je lokale fotoboer en probeer er daar enkele uit, je zal wel ondervinden wat het meest geschikt voor jou is
    5DmkIII en wat glas

Comment

kijk een bij www.konijnenberg.be daar hebben ze vrij veel statieven in alle prijsklasse's

Comment

Hier worden er regelmatig tweedehands aangeboden. Indien je geen haast hebt, zou ik deze optie aanraden

Groeten
        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Het maakt niet uit welke reflex camera je hebt. Er moet eigenlijk altijd een statief onder. Welk statief, dat hangt meer af van de objectieven die je gebruikt. En het gewicht van het totaal.

Ik gebruik mijn Gitzo nu ruim 30 jaar. Dus hoe duur is nu zo'n ding. Lees meer op m'n site: aanschaf statief.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Ik heb ooit het goedkoopste statief gekocht dat ik kon vinden, en dat is te merken ook. Voordat ik een foto wil maken moet ik eerst minstens 5 seconden wachten totdat het plastice gevaarte is uitgewiebeld. Met een klein beetje wind is er geen beginnen aan. Er zijn heel veel draaiknopjes die je moet bedienen voordat je iets kunt verstellen, en hij zakt door door het gewicht van een D50 met 50mm f/1.8 . Verder staat hij in de portret-stand zo'n 20 graden scheef (is niet te veranderen), en zit het waterpasje zo scheef dat deze ook volledig nutteloos is.

Zo kan ik nog wel even doorgaan

Mijn advies: Ook al is je budget beperkt, ga niet voor het aller goedkoopste
            One day, I would like to make nice pictures :-)
            www.lucaskoijen.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luckyluke Bekijk bericht
              Ik heb ooit het goedkoopste statief gekocht dat ik kon vinden, en dat is te merken ook. Voordat ik een foto wil maken moet ik eerst minstens 5 seconden wachten totdat het plastice gevaarte is uitgewiebeld. Met een klein beetje wind is er geen beginnen aan. Er zijn heel veel draaiknopjes die je moet bedienen voordat je iets kunt verstellen, en hij zakt door door het gewicht van een D50 met 50mm f/1.8 . Verder staat hij in de portret-stand zo'n 20 graden scheef (is niet te veranderen), en zit het waterpasje zo scheef dat deze ook volledig nutteloos is.

Zo kan ik nog wel even doorgaan

Mijn advies: Ook al is je budget beperkt, ga niet voor het aller goedkoopste
              Ik heb dezelfde statief, en bij mij wiebelt ie ook
              Door een papiertje tussen cameravoetje en camera krijg ik hem stevig zat op me statief.
              Maar me tip is, probeer de statief uit. En kijk of je de camera er makkelijke stevig erop kunt zetten. En zet je grootste lens op de camera en plaats hem op de statief. Hierna kijk je door de zoeker en tik je aan de voorkant van de lens, kijk of je ziet dat het beeld wat veranderd. Hoe minder dat hij dit doet, hoe stabieler en beter de statief.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

Comment

Zoals Hans reeds aangaf, spendeer evenveel aandacht aan de aanschaf van je statief als je zou spenderen aan de aanschaf van een lens of body.

Een goed statief gaat vele jaren mee en zal je ook gebruiken met je 2e, 3e, ... body.

Stabiliteit en kwaliteit kent zijn prijs.

Als je nu een goedkoop statief koopt dan ga je na verloop van tijd toch een beter aanschaffen en is je eerste aankoop weggesmeten geld.

Koop desnoods een tweedehands degelijk statief.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

heel erg bedankt voor jullie reacties!
                  Nikon D40 + 18-55 mm kitlens

Comment

Ik heb bij top-foto een bilora statif gekocht, is niet duur en heel stabiel...
                    StijnDeGrauwe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                      Ik heb bij top-foto een bilora statif gekocht, is niet duur en heel stabiel...
                      Dat is idd een zeer goede oplossing.
                      Zeer stabiel.
                      niet te zwaar.
                      Metalen kop.
                      goedkoop.
                      Mouse rond de benen ( tegen de kou aan uw handen in de winter ).

Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Ik heb mij een statief van velbon gekocht en vind dat een goed statief voor die prijs. Ik heb 75€ gegeven en het kan het gewicht van de 300D met tamron goed dragen. Dit is natuurlijk niet de beste kwaliteit, maar ik vind dat het er goed mee door kan. Deze klasse past volgens mij perfect bij de D40!

greetz,
                        www.fotopie.be
                        Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Working...
                        X