Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Remote controle

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Remote controle

Van Kaiser:

prijs: van 30€ ( voor D70 bvb) voor de zender tot 110 € voor zender+ontvanger ( D30-5D-1Ds..)

Comment

Heb ook de ML-L3 (IR-remote) en zeer tevreden van. Is zeer klein en bijgevolg handig en werkt perfect.
      Heb mij vroeger ook laten gaan aan zo'n universele afstandsbediening maar dat vind ik maar niks. Te groot en niet zo efficient. Je moet maar eens een own foto maken met zo'n groot ding. Nogal hilarisch met zo'n grote afstnadsbediening in je handen, vind ik...

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Fasole,
        Kijk eens op mijn site naar de rubriek"afstandsbediening" , ik heb ea uitgezocht voor de D70.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

kheb ook zo'n bakje van de blokker , maar mijn 350D heb ik er nog niet mee aan de praat gekregen... iemand toevallig een code (ik dacht het toch ergens gelezen te hebben dat het ging)

mvg
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Heb ook de ML-L3 (IR-remote) en zeer tevreden van. Is zeer klein en bijgevolg handig en werkt perfect.
            Heb mij vroeger ook laten gaan aan zo'n universele afstandsbediening maar dat vind ik maar niks. Te groot en niet zo efficient. Je moet maar eens een own foto maken met zo'n groot ding. Nogal hilarisch met zo'n grote afstnadsbediening in je handen, vind ik...

Groetjes,
            Pol.
            Die own foto maak je dan ook met de combinatie zelfontspanner/afstandsbediening.

Comment

Ik naar den Blokker doch de afstandsbediening was uitverkocht. Ook maar eens gaan snuffelen tussen de ouwe rommel en waarempel een Medion afstandsbediening gevonden. Even speuren optnet en dan vond ik dit:

Medion Universele afstandsbediening MD41169

1. schakel het toestel dat u wilt bedienen manueel aan
              2. SETUP-toets 3 seconden ingedrukt houden tot de achtergrondverlichting van de MODUS-toets eerst even knippert en daarna blijft branden
              voor de Nikon D70s in dit geval modus CBL
              3. SETUP-toets loslaten
              4. druk even op de toets voor de gewenste modus (hier dus DVD)
              5. richt de afstandsbediening op het toestel en druk slechts één keer even op de toets CHAN+. indien het toestel geen channel-functie heeft, druk dan in plaats van op CHAN+ op de toets PLAY of POWER. de afstandsbediening begint na 6 seconden de code te zoeken en stuurt om de seconde na elkaar alle code door. telkens wanneer er gegevens worden doorgestuurd, licht de MODUS-toets op.
              6. zodra het toestel op de afstandsbediening reageert, drukt u op de toets OK, wanneer u te laat was om op de OK-toets te drukken dan kunt u ook stapsgewijs terugkeren naar de code waarop het toestel gereageerd heeft met de CHAN- toets.

Tijdens dit instellen moet de camera natuurlijk ingesteld staan op "afstandsbediening". De Medion richten op de infraroodontvanger van de D70s. Je merkt meteen of de code gevonden is, het toestel maakt gewoon een opname.
              Na het instellen maak je opnames door op "Channel +" te drukken.
              Weer 3 € uitgespaard!

Comment

Mijn ervaring met de afstandsbediening op de D70 is dat die absoluut niets bijdraagt tot scherpere foto's omdat die gewoon de sluiter bedient, en niet eerst de spiegel omhoogbrengt waarna je na enkele seconden stabiliseren je foto kan maken (MLU). Ik heb dat eens getest op een goedkoop statief en met een 180mm objectief, en de klap van de sluiter kon je zeer goed zien als je door de zoeker meekeek (zonder 'm te raken) De foto was uiteraard niet scherp Ook moet je 'm telkens opnieuw instellen, wat ook vervelend is.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Mijn ervaring met de afstandsbediening op de D70 is dat die absoluut niets bijdraagt tot scherpere foto's omdat die gewoon de sluiter bedient, en niet eerst de spiegel omhoogbrengt waarna je na enkele seconden stabiliseren je foto kan maken (MLU). Ik heb dat eens getest op een goedkoop statief en met een 180mm objectief, en de klap van de sluiter kon je zeer goed zien als je door de zoeker meekeek (zonder 'm te raken) De foto was uiteraard niet scherp Ook moet je 'm telkens opnieuw instellen, wat ook vervelend is.

MVG,
                  Staat er niet iets in de handleiding van eerst spiegel omhoog laten klappen en dan pas de foto maken. Dit is wel mogelijk bij mijn camera.
                  Maar ik zie al een kritiek punt in je opstelling, een goedkoop statiefje (vaak niet zo stevige als een zware statief van paar honderd euro) en dan een grote telelens die alles het kleinste beweginkje groot uitvergroot
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                    Staat er niet iets in de handleiding van eerst spiegel omhoog laten klappen en dan pas de foto maken. Dit is wel mogelijk bij mijn camera.
                    Maar ik zie al een kritiek punt in je opstelling, een goedkoop statiefje (vaak niet zo stevige als een zware statief van paar honderd euro) en dan een grote telelens die alles het kleinste beweginkje groot uitvergroot
                    Bij de basis Nikons gaat dit niet, enkel bij de D200 en D2h/x/s en dat is wat ik bedoel De D80 heeft een "magere versie" die 0.4s wacht nadat de spiegel omhoog geklapt is.

MVG,
                    Last edited by frank207be; 16 januari 2009, 17:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dj-tc Bekijk bericht
                      Ikzelf heb de ML-L3 en ben daar zéér content van !
                      Ik heb deze ook gekocht. Was een beetje een vergissing, maar oke heb die nu. Ik heb die één keer gebruikt en kon dan van een grote afstand fototoestel lanceren. Nu 3 weken later nog eens gebruikt en pakt nauwelijks meer.
                      Ik vrees dat de batterij al op is.
                      Kan het zijn dat de batterij constant stroom pakt en als je het niet gebruikt, je de batterij eruit moet schuiven?

Comment

Bij de basis Nikons gaat dit niet, enkel bij de D200 en D2h/x/s en dat is wat ik bedoel De D80 heeft een "magere versie" die 0.4s wacht nadat de spiegel omhoog geklapt is.

Dat "kritiek punt" is onder controle, en diende enkel voor die test. Ik heb namelijk drie statieven en kan met MLU op alledrie haarscherpe foto's maken. De oudste is een aftandse Bilora die ik enkel nog bijhoud als flitsstatief. Ik heb ook een Manfrotto 055Bpro dat ik het meest gebruik met Arca-Swiss materiaal, en de zwaarste/grootste is een Berlebach UNI26 waar nog een full Wimberly op moet komen, maar da's pas voor binnen enkele maanden

MVG,
                        Als goedkoop statiefje dacht ik er eentje van paar tientjes, zo eentje heb ik
                        Achteraf hadden we wel wat beter kwaliteit verwacht, eigenlijke moesten we er gewoon mee terug (Hij zou van 150 euro naar 65 euro zijn afgeprijst)
                        Maar ik weet niet hoe lang dat de mijne vooraf de spiegelomhoog klapt. En wist ook niet dat het er niet standaard erop zou zitten. maar misschien kun je ook een rijstzak proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                          Als goedkoop statiefje dacht ik er eentje van paar tientjes, zo eentje heb ik
                          Achteraf hadden we wel wat beter kwaliteit verwacht, eigenlijke moesten we er gewoon mee terug (Hij zou van 150 euro naar 65 euro zijn afgeprijst)
                          Maar ik weet niet hoe lang dat de mijne vooraf de spiegelomhoog klapt. En wist ook niet dat het er niet standaard erop zou zitten. maar misschien kun je ook een rijstzak proberen.
                          Mijn camera heeft een uitgebreide miror lock up en daarbij heb ik ook draadontspanners in verschillende lengtes, dus ik heb niet specifiek een alternatief nodig. Maar een rijst of bonenzak is wel zeer handig om vanuit de wagen met teleobjectieven te fotograferen Met jouw Canon kan je toch een draadontspanner gebruiken, en dan kan je toch zelf beslissen wanneer je precies afdrukt, niet?

MVG,

Comment

Mijn camera heeft een uitgebreide miror lock up en daarbij heb ik ook draadontspanners in verschillende lengtes, dus ik heb niet specifiek een alternatief nodig. Maar een rijst of bonenzak is wel zeer handig om vanuit de wagen met teleobjectieven te fotograferen Met jouw Canon kan je toch een draadontspanner gebruiken, en dan kan je toch zelf beslissen wanneer je precies afdrukt, niet?

MVG,
                            Hoe bedoel je dat ik zelf kan beslissen? Als ik op het knopje drukt maakt hij bijna gelijke een foto. De rijstzak tip kwam van Rolin Verlinde
                            Ik ken me nieuwe camera redelijke goed, maar er staan nog niet zoveel foto's op de teller

Comment

Als je toevallig een HP pocket pc zou hebben kan je de universele Nevo software-afstandsbediening gebruiken. Video Device toevoegen met code 0011, de power knop doet het 'm. Superhanding vermits ik dat ding ook altijd bij me heb. Zelf heb ik zo'n H2210 en overbrug ik makkelijk 10-15 meter (afhankelijk van de lichtomstandigheden).

Succes

Oorspronkelijk geplaatst door Fasole Bekijk bericht
                              Hallo,

Allereerst iedereen de beste wensen voor 2007.
                              Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een remotecontrole en het liefst een draadloze voor mijn D70.Op de nikon site word ik niet echt wijzer en de zoek machine hier leverd voor mij ook niets op.De reden dat ik een remotecontrole wil is dat ik in de winter best veel foto's maakt binnens huis en buitens huis met slechte verlichting en dan is elke beweging van de camera funest tevens is het handig als ik vogels op de voerplaats in de tuin wil fotograveren
                              Heeft er iemand ervaring met remotecontrole voor een D70?en aan welke remotecontrole moet ik dan denken?

Gr Fasole

Comment

weet er toevallig iemand ook of die truckje ook bij een canon 350d werkt en weet je daan ook toevallig de code?

mvg
                                koenh

Comment

Working...
                                X