Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grip + welke batterij?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• grip + welke batterij?

Als ik nu een bg-e3 grip koop voor mijn 400d, welke batterij moet ik er dan nog bijkopen?

Heeft er iemand goede ervaring met third party batterijen, of alleen maar slechte? best de officiële canon-accu kopen?
    Canon Eos 400D

Re: grip + welke batterij?

NB-2LH

Ik zoek een nieuwe batterij type NB-1LH voor mijn compacte Canon Ixus V3. Het hoeft geen originele Canon batterij te zijn, ik gebruik dit toestelletje niet zo vaak. Iemand suggesties op welke site(s) ik best eens een kijkje kan nemen? Ergens waar ik goed en prijsgunstig geholpen word. Alvast bedankt! Gr's, Wim

Ik wil me de Nikon D50 kopen. En als ik dan toch geld aan het uitgeven ben :clown: investeer ik liefst ook meteen in een extra accu. Helaas groeit het geld echter niet op mijn rug... Voor de originele batterij betaal ik zo'n 50 euro, terwijl ik een nepaccu kan kopen voor pakweg een vijfde van de prijs (zelfs minder).

mijn mening, ga voor een namaak, waarom veel betalen als het goedkoper kan met zelfde en soms hogere capaciteit...

aub
    Koen
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

FZ50

Comment

Re: grip + welke batterij?

Gebruik in een grip wel alleen twee helemaal dezelfde akku's, die helemaal geladen zijn. Twee verschillende akku's, of als je er twee gebruikt waarbij de ene verder leeg is dan de andere, kan ervoor zorgen dat de volste akku stroom levert naar de "lege" akku. Bij het parallel schakelen van akku's moet je daar steeds op letten.
      Als je dus een namaak-akku bestelt, koop er dan liefst twee, die je samen in de grip kan gebruiken.
      Je kan met die grip ook met 1 akku werken, dan heb je nog steeds een reserve (als je er twee hebt toch). Als je de twee enige akku's tegelijk gebruikt, dan is het gadaan als die leeg zijn. Gebruik je ze apart, dan heb je meer zicht op de verbruikte akku-capaciteit.

Ik gebruik zelf ook "namaak" akku's, en die voldoen prima. Maar een grip heb ik niet, want ik vind dat de camera (20D) daardoor veel te groot wordt .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Working...
      X