Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
vraagje omtrent manfrotto statief
Collapse
X
-
-
Re: vraagje omtrent manfrotto statief
Ik heb deze toevallig ook gisteren gekocht, inclusief de kop... Ik was eigenlijk van plan een duurder model te kopen met een duurdere kop maar heb me op het laatste moment dan toch maar bedacht.
Dit statief is niet té zwaar, het is groot genoeg voor mij (ben 1m88), en het is stevig... Redenen genoeg voor mij om wat geld uit te sparen en voor dit model te gaan.Tommy
My homepage : www.digitalviolence.be
Comment
-
Lijkt me een goeie keuze, ik ben er ook naar het kijken om het te kopen...
(tussen haakjes: je moet er niet voor naar NL, in Turnhout kost het evenveel http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=20526)mvg
Bert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk berichtLijkt me een goeie keuze, ik ben er ook naar het kijken om het te kopen...
(tussen haakjes: je moet er niet voor naar NL, in Turnhout kost het evenveel http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=20526)(moja woon aan de maaskant dus afstand zou nog meevallen)
Comment
-
Deze combinatie heb ik ook. Het is een zware combinatie (je neemt het niet voor de lol mee) maar het statief staat dan ook als een goed stabiel.Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.--------
Comment
-
-
Met de Manfrotto 055 kan je niet verkeerd kopen... het is mijn standaard sedert jaren. Het is voldoende zwaar om trillingen op te vangen en is net niet te zwaar om mee te nemen.
Alleen met zware lenzen (300mm/2.8) komt ie tekort: zelfs met de zelfontspanner bekom ik niet de scherpte die deze lens aankan (sluitertijden moet ik jullie wel schuldig blijven).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door macdonkey Bekijk berichtHet is voldoende zwaar om trillingen op te vangen en is net niet te zwaar om mee te nemen.
Alleen met zware lenzen (300mm/2.8) komt ie tekort: zelfs met de zelfontspanner bekom ik niet de scherpte die deze lens aankan (sluitertijden moet ik jullie wel schuldig blijven).
Lijkt mij dat dit wel helpt om trillingen eerst te laten uitdeinen voordat de foto genomen wordt. (ik heb "maar" een manfrotto modo statief)Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
MySite - All your base are belong to us - What you say
Comment
-
Dat statief is te duur voor wat het is.
Als je het echt gaat gebruiken zal je snel de te kortkomingen ondervinden.
Zo zal je na een tijdje de poten eruit moeten sleuren/trekken omdat deze zeer gemakkelijk klemmen.
Echt stabiel kan ik hem niet noemen.
De onderkand van de kop ( die plaat waar je uw kop op moet schroeven ) komt los van die stang ( kan het toestel één mm verdraaien als hij vast staat ).
Die rubberen voetjes onderaan ben je zo verloren.
Voor veel minder euries heb je minstens een evenwaardig statief ( zelfs nog beter ).
Ik kan enkel op de naam niet komen nu !!!
Kijk eens op de site van top-foto.de ( Rond de 60 a 70 € dacht ik ).
De poten schuiven uit door middel van een snelkoppeling in plaats van een vleugelboutje.
Die pootjes onderaan kun je indraaien zodat er een ijzeren pint uit komt.
Er zit een mouse rond die buizen ( zeer goed tegen de koude aan de handen ).Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk berichtVoor veel minder euries heb je minstens een evenwaardig statief ( zelfs nog beter ).
De poten schuiven uit door middel van een snelkoppeling in plaats van een vleugelboutje.
Er zit een mouse rond die buizen ( zeer goed tegen de koude aan de handen ).
is het soms: Bilora - EuroActiv - Velbon
dat zijn de statieven op topfoto.de
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk berichtDat statief is te duur voor wat het is.
Als je het echt gaat gebruiken zal je snel de te kortkomingen ondervinden.
Zo zal je na een tijdje de poten eruit moeten sleuren/trekken omdat deze zeer gemakkelijk klemmen.
Echt stabiel kan ik hem niet noemen.
De onderkand van de kop ( die plaat waar je uw kop op moet schroeven ) komt los van die stang ( kan het toestel één mm verdraaien als hij vast staat ).
Die rubberen voetjes onderaan ben je zo verloren.
Voor veel minder euries heb je minstens een evenwaardig statief ( zelfs nog beter ).
Er zit een mouse rond die buizen ( zeer goed tegen de koude aan de handen ).http://www.topfoto.de/index.php?artnum=BILSTAT1122
Comment
-
-
Yep !!
Het is "Bilora" !!
Ik wist het maar kon er niet opkomen
Voor de helft van de prijs een veel beter statief !!Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk berichtYep !!
Het is "Bilora" !!
Ik wist het maar kon er niet opkomen
Voor de helft van de prijs een veel beter statief !!
Comment
Comment