Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afstandsbediening 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• afstandsbediening 300D

Hoi,

ik ben aan het uitkijken voor een afstandsbediening voor de Canon 300D en volgens hetgeen ik reeds heb gevonden heb ik 2 mogelijkheden.
    RS-60E3 (met draad, redelijk kort?)
    RC-5(draadloos, 5 meter)

Nu had ik graag geweten of dit (draad/draadloos) het enige verschil is tussen de 2?

Ik zou het vooral willen gebruiken om mijn camera op statief, redelijk dicht bij de voederplank van de vogeltjes te zetten en dan vanop een afstandje de foto te trekken.

Normaal staat mijn camera wel op de stand dat hij uitvalt na 1 of 2 minuten om de batterij te sparen, als ik dan op de afstandsbediening duw, gaat mijn camera dan vanzelf terug aan, of moet dit op de camera zelf gebeuren?

Indien andere tips ook steeds welkom !!
    Alvast bedankt,
    Jürgen
    Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

Re: afstandsbediening 300D

Goeie vraag, dat heb ik mijzelf ook al eens afgevraagd.
    Ik zou dit ook willen kopen maar ik ben er nog niet uit wat het zou worden.
    Natuurlijk is een draadontspanner ietske rapper, dus zal je minder shutterlag hebt. Maar ja, wat is nu het beste?
    Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

Comment

Ik ben niet zeker, maar ik vrees dat voor de draadloze oplossing wel redelijk van vooraan de camera moet drukken. Want ik dacht dat de IR-ontvanger aan de handgreep zit. Dus eigenlijk is dat meer iets als vervanging van de vertragings mode om mee zelf op de foto te staan.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

ik heb dees :

da werkt op mijn Canon 300D en op mijn kameraadje haar Nikon D70s. Doet ook dienst als pillamp (zit heldere witte LED in)

Ding lijkt als 2 druppels water op de Canon RC-1
        www.Klikkerdeklik.be
        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Ik ben niet zeker, maar ik vrees dat voor de draadloze oplossing wel redelijk van vooraan de camera moet drukken. Want ik dacht dat de IR-ontvanger aan de handgreep zit. Dus eigenlijk is dat meer iets als vervanging van de vertragings mode om mee zelf op de foto te staan.
          Draadloos IR kan wel eens voor problemen zorgen bij fel zonlicht, BTW.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht

Normaal staat mijn camera wel op de stand dat hij uitvalt na 1 of 2 minuten om de batterij te sparen, als ik dan op de afstandsbediening duw, gaat mijn camera dan vanzelf terug aan, of moet dit op de camera zelf gebeuren?
            Jürgen

Ik heb even de test gedaan met mijn 350D in combinatie met de draadloze RC-05 en ik kan je het volgende vertellen: als je de tijdslimiet (1 min/2 min, enz..) gebruikt om de camera uit te schakelen dan moet je op de camera de ontspanknop eventjes indrukken om het toestel terug uit deze 'slaap' modus te halen, de RC-05 doet dit dus niet. Is gemakkelijk te omzeilen door je tijd ofwel te verlengen (waardoor je toch je foto's kan nemen) of helemaal uit te schakelen.

mvg,
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Kijk even op eosdigitaal.nl , daar kun je bij het topic inkoopacties voor een 20 euro dacht ik een draadontspanner kopen met draadlengtes van 0.8 of 3m , wil je nog langer dan kun je in de betere elektronicazaak voor een prikje een verlengkabeltje kopen of laten maken ( of zelf maken als je een soldeerboutje hebt ) . Ik heb reeds een hele tijd eentje met 3m kabel tot volle tevredenheid.
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                ik heb dees :

da werkt op mijn Canon 300D en op mijn kameraadje haar Nikon D70s. Doet ook dienst als pillamp (zit heldere witte LED in)

Ding lijkt als 2 druppels water op de Canon RC-1

Hey, ik heb er net ook 1 besteld.
                Bedankt voor de tip!
                Moet je iets specifiek instellen voor een canon eos 300d
                en hoelang was de bestellingstijd bij jou?
                Hoe komt het bij je thuis toe en wat gebeurt er als je niet thuis bent

Comment

instellen moet je ni , ding heeft 3 standen :

1) Nikon (=off op de originele RC-1)
                  2) Canon1 (= direct afdrukken)
                  3) Canon2 (=afdrukken met een paar sec. vertraging )

Kwam na een dikke week per post , ik laat dat op mijn werk leveren (anders moet ik met zo'n kaartje zaterdagvoormiddag naar de post)
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Bedankt voor de tips iedereen,

ik denk dat ik er dan toch ééntje met kabel ga nemen en als het blijkt dat het niet lang genoeg is het kabeltje verlengen.
                    Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

Comment

Halo
                      Ik heb net mijn draadloze afstandsbediening gekregen vanuit Hong Kong
                      en ik heb er nu al een paar testjes mee uitgevoerd.
                      En ik moet zeggen: tot nu toe vind ik dit een perfecte afstandsbediening.
                      Heel handig met het lichtje in ook.
                      En niets als lof over het afhandeling vanuit hongkong.... prachtige service
                      En nog eens bedankt aan Paradroid voor de goeie tip!

Comment

Working...
                      X