Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een tablet kopen om in te kleuren,en tekenen,Welke?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• een tablet kopen om in te kleuren,en tekenen,Welke?

Misschien dat ik de vraag hier mag stellen.
    Ik zou graag zo een tablet aankopen,daar ik veel tekenbewerkingen doe op de pc,zoek ik iets dat ik kan gebruiken die werkt met drukgevoel,zie dat bij wacom ze zo iets hebben,maar denk dat die kleine (postkaartformaat,) wel erg klein zijn, en de grotere worden dan sterk duurder.
    Zijn er gebruikers die mij iets kunnen aanraden, zonder dat ik door de aankoop buitengezwierd wordt door mijne ega?
    Ik doe nu alles met de muis,maar echt goed lijnen trekken,en inkleuren gaat niet echt vlot.
    Imac en Canon... de max

Re: een tablet kopen om in te kleuren,en tekenen,Welke?

als je tablet zegt zeg je wacom

Zelf heb ik de Volito2, budget maar wel goed (waarvoor ik hem gebruik toch ) doch hij is wat klein.

Daarom zou ik bijvoorbeeld een Graphire4 Classic XL willen aanraden!
    Canon 400D]+ 4Gb CF + 17-50/f2.8 + 50/f1.8 + 70-300/f4-5.6 / Epson 7600Pro + Agfa 2000XL scanner

Comment

Die Volito's zou ik toch echt niet voor gaan.
      Nogal weggesmeten geld.

Tablets vallen in het algemeen nog redelijk mee van prijs.
      Als je er een paar duizend bef extra tegen smijt, krijg je ineens een pak meer.

Comment

Zo een Wacom is echt de moeite waard. Ga ook voor een groter werkblad. Die kleintjes zijn niet echt schitterend. Had er zo eentje gekocht een drietal jaar geleden uit Aldi, ook van Wacom, maar dat was een miskoop. Heb dan een groter tweedehands op de kop kunnen tikken en dat werkt schitterend! Ik gebruik niets anders meer als in PS zit.

Zoek eens in het forum aangeboden of op Ebay, Yezz etc. je vindt er wel tweedehands als budget een probleem is.

Comment

Ik heb nog een oude Wacom UD (voorganger van de Graphire) in A5 formaat liggen, compleet met pen, houder en drivers voor XP.
          't is wel een RS232 model.
          PB me indien interesse.

Comment

Hm, is A5 groot genoeg voor fotobewerking? Een Wacom Graphire4 Classic XL valt best mee in prijs zie ik.
            Groetjes, Damiaan.
            Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

A5 is groot genoeg ; A4 vinden velen zelfs te groot.
              Je hebt nu ook een A5 wide, die heel handig is als je twee monitors gebruikt of bij een breedbeeldmonitor.

Comment

Thanks Stefken! Da's duidelijke taal.
                Groetjes, Damiaan.
                Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

Comment

Inderdaad Wacom kopen en niks anders. In c't, een Duits tijdschrift, deed men ooit een simpele test van allerhande tabletten: leg een lat diagonaal op het tablet, trek een lijn en kijk op het scherm of die lijn mooi recht is. Veel van die goedkope tabletjes hadden echte zaagtandeffecten in die lijn maar bij alle Wacoms was de lijn keurig recht.

Zelf ben ik gelukkig met mijn Graphire-basismodelleke.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

JLP, sorry en bedankt voor het juist plaatsen.
                      Volgen de antwoorden, van onze BDers neem ik best een iets groter tablet.
                      De intuos III A5 ,die heeft een werkvlak van ong.15x20, en een drukgevoeligheid van 1024.(292 € ex)
                      De graphire4 classicXL is ongeveer even groot maar heeft dan maar 512 van drukgevoeligheid,(163 € ex) is dit ook merkbaar bij het gebruik, of is het dit wel merkbare prijsverschil niet waard.
                      Dank jullie allemaal voor uw antwoorden.
                      Klein kodakske

Comment

Ik heb ooit WEL die Wacom van 30e gekocht bij de Aldi !
                        Dat was een ouder Volito model met een werkopp. van +-9x13cm.
                        Werkt perfect !!!
                        Ik had ook schrik dat zo een klein tablet niet nauwkeurig zou werken , maar dus WEL !
                        De pen is ook drukgevoelig.
                        Sindsdien gebruik ik géén muis meer en doe alles in alle programma's met de pen !
                        Kzou daar echt niet teveel geld tegenaan gooien.

Comment

Ik ook en op het werk heb ik de A5 wide.
                          Da's toch iets anders zenne. Niet zozeer de grootte maar is pakken nauwkeuriger en toetsen zijn heel handig.

Comment

ik heb dus nu de wacom Intuos3 A5 USB besteld, bij internetshop PM,hoop dat hij vlug kan geleverd worden,want lees nu achteraf op eeen site, dat ze daar niet zo vlug zijn met leveren.
                            Onder andere dat sommigen meer dan een maand moeten wachten op hun bestelling.
                            Das dan weer niet zo mooi..
                            Klein kodakske

Comment

Working...
                            X