Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

epson 3800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• epson 3800

heeft er iemand ervaring met de epson 3800

graag pos. en neg. reactie's

groetjes wim
    http://www.naturewim.be

Re: epson 3800

Comment

Dit staat in "Algemeen"...

Edit: Hans was iets vlugger dan ik...
      Nikon, Apple & Epson

Comment

ikzelf heb een Epson 7600Pro en ben er ZEER tevreden van, heb hem voor een prikje (1100 euro) 2dehands kunnen kopen, grote voordeel is dat je 220ml inkten kunt plaatsen, dus dan is je afdruk ook nog enigsinds betaalbaar.

Met de 4800pro heb ik ook al gewerkt, zowel de kleur versie als de zwart wit versie (dubbele zwart, grijs, etc). Gezien je alleen maar met VEL kunt printen op de 3800 zou ik voor een 4800pro gaan of een 2dehands 7600pro, blijf iig van de x500 reeksen af (7500,9500, die hebben veeeel te veeel elende!)
        Last edited by 3aX; 13 december 2006, 21:13. Reden: typo
        Canon 400D]+ 4Gb CF + 17-50/f2.8 + 50/f1.8 + 70-300/f4-5.6 / Epson 7600Pro + Agfa 2000XL scanner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 3aX Bekijk bericht
          ezien je alleen maar met VEL kunt printen op de 3800 zou ik voor een 4800pro gaan
          Wisselen van zwarte inkt kost dan wel ongeveer 250€, niet?

Comment

niet te ver gaan he jongens

ik heb 2 handen die hard moeten werken en de 3800 ligt nog juist binnen mijn budget

groetjes wim
            http://www.naturewim.be

Comment

Denk toch even aan de printprijs!

Epson 3800 inkt
              8x 50 euro (per kleur) = 400 euro per vulling voor 640ml inkt (80ml per cartridge)

Epson 4800 inkt
              8x 75 euro (per kleur) = 600 euro per vulling voor 1760ml inkt (220ml per cartridge)

Dus per ml maakt dit
              0.625 euro per ml voor de 3800
              0.341 euro per ml voor de 4800

dit maakt 0.284 euro verschil per ml!

Dus als je 2000 ml inkt per jaar verbruikt (ik heb 1 hervulling per jaar voor mijn 7600pro (gewoon gebruik)
              Betaal je voor de 3800 568euro per jaar bij voor de inkt!
              en je hoopt toch ook dat deze printer 5,6 jaar meegaat!
              dat maakt de prijs van een PRO4800 extra op deze periode, tenslotte inkt wordt niet goedkoper en de inkten van de 4800pro zullen langer te krijgen zijn daar dit een pro reeks is!
              Canon 400D]+ 4Gb CF + 17-50/f2.8 + 50/f1.8 + 70-300/f4-5.6 / Epson 7600Pro + Agfa 2000XL scanner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 3aX Bekijk bericht
                de inkten van de 4800pro zullen langer te krijgen zijn daar dit een pro reeks is!
                De 3800 ook .

Comment

Eerste testen gedaan met mijn Epson 3800. Wauw, zwart is wél zwart hé. Groot verschil tov mijn 2100. Snel ook in vgl met de 2100. Ferme printer.

Kleur is nog niet perfect maar dat ligt aan de ICC profielen van Ilford die niet deugen. Ze hebben ze daags na mijn verzoek op hun site gezet maar ik verdenk hen ervan gewoon deze van de 4800 genomen te hebben.

Heb net de testkaarten afgedrukt om onze Marc een profiel te laten maken voor Ilford Smooth Pearl en ook voor Moab Entrada Bright (alhoewel zij mij ook beloofd hebben deze op hun site te zetten : "Hans, we are currently working on our Epson 3800 profiles, and expect them to be available shortly. Kind regards Andy"). Ik zie wel later welke de beste zijn .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    De 3800 ook .
                    Hetgeen ik vooral bedoelde is dat de 4800, 7600, 7800, 9600, 9800 allemaal dezelfde inkten gebruiken en dat die vooral bij profs gebruikt worden, dus een grote constante afzetmarkt, dat tegenover het nieuwe 'instapmodel' (vergeef mij de naam, de afdrukken doen zeker niet onder voor de grotere broertjes) waar ze duidelijk weer op inkomsten uit inkt mikken in combinatie met een goedkoper toestel!

Comment

Inmiddels nog mensen met Ervaring met de Pro 3800?
                      Heb er net eentje besteld. Ga hem voornamelijk gebruiken voor Zwart-Wit Prints. Dus laat je commentaar maar komen. En is het A2 papier vlot te verkrijgen? vb Ilford Smooth Pearl paper en het Epson Semigloss Photo paper

ps. Ik borduur maar verder op deze thread om reacties in de trend van ( zoekmachine gebruiken) te vermijden.

groeten, Beeldmaker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                        Is het A2 papier vlot te verkrijgen? vb Ilford Smooth Pearl paper en het Epson Semigloss Photo paper
                        Neen, absoluut niet maar dat is maar een klein probleem. Ik koop Ilford A2 papier op rol en snij het dan op de lengte die ik wil (De 3800 kan tot ongeveer 95cm lengte printen).

Comment

Ik ben een paar weekjes in het bezit van een epson 3800. Ben er reuzeblij mee!
                          Alhoewel ik nog helemaal niet zoveel geprint heb, daar heb ik het even te druk voor.
                          Ik koop mijn papier bij arca in nederland en daar staan alle papierprofielen op van ilford, epson, innova.
                          Van innova een setje proefpapier gekocht, nog niet alles uitgeprobeerd, ben voorlopig nog alleen maar aan het proberen eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
                            Ik koop mijn papier bij arca in nederland en daar staan alle papierprofielen op van ilford, epson, innova.
                            Mijn advies : vergeet die profielen die door de fabricant geleverd worden en laat er zelf maken, 't is niet zo heel duur en de resultaten zijn veel beter.

Comment

vertel daar eens wat meer over, wat zijn de voordelen dan?
                              Ik snap niet zo heel veel van profielen eerlijk gezegt.

Comment

Working...
                              X