Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studiomateriaal stockfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Studiomateriaal stockfotografie

Vorige week vrijdag (15/12/2006) besteld en vandaag al in huis!

Alles blijkt netjes/goed ingepakt en bijzonder snel verstuurd door FotoSG!

Bij het uitpakken merkte ik nagenoeg dat de zender en de X contact kabel van de flitsontspanner RF-425R ontbraken, op de doos stond trouwens "receiver only". Na een telefoontje naar FotoSG bleek er een vergissing gebeurd te zijn, gewoon het verkeerde doosje (ontvanger enkel doosje) genomen.
    Maar men verzekert mij dat de ontbrekende stukken worden opgestuurd.

Wat de flitsset betreft. Het ziet er op het eerste gezicht kwalitatief materiaal uit: stevige statieven, makkelijk te monteren softboxen, goeie behuizing, ...

Ook de eerste tests zijn positief, al is het nog wat zoeken in het begin: kwestie van afstanden goed in te schatten, flitsvermogen goed in te stellen en natuurlijk ook de instellingen op de D80.
    Je hoeft ook helemaal niet lang te wachten, de flitsers laden relatief snel op.

Misschien toch nog een vraagje, dit zal wel dom klinken, maar ... hoe/waar sluit je die synchrokabels nou toch aan?
    Voorlopig gebruik ik mijn interne flits om de flitsers te ontsteken (daar ik nog niet over de radiozender beschik) en ik moet zeggen, dit werkt onverwacht goed.

Als jullie nog flitstips hebben of sites over gebruik van flitsers, altijd welkom!!
    Momenteel geen fototoestel meer!

Comment

M'n eerste resultaat

Voor wie interesse heeft, dit is één van m'n eerste foto's:

klik hier

Studiofotografie is echt niet gemakkelijk, zeker niet als je beperkt bent in materiaal. Laat ons zeggen, 1/15 foto's is "iets". Het zal dus oefenen, oefenen en nog es oefenen worden...
      Last edited by streetbiker1977; 22 december 2006, 11:43.
      Momenteel geen fototoestel meer!

Comment

Re: Studiomateriaal stockfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door streetbiker1977 Bekijk bericht
        Vorige week vrijdag (15/12/2006) besteld en vandaag al in huis!

Misschien toch nog een vraagje, dit zal wel dom klinken, maar ... hoe/waar sluit je die synchrokabels nou toch aan?
        Voorlopig gebruik ik mijn interne flits om de flitsers te ontsteken (daar ik nog niet over de radiozender beschik) en ik moet zeggen, dit werkt onverwacht goed.

Als jullie nog flitstips hebben of sites over gebruik van flitsers, altijd welkom!!
        Is geen domme vraag, maar deze kabel sluit je aan op het X-contact van je camera. Op jou D-80 ontbreekt dit, maar dat is geen ramp. Die kabels kunnen behoorlijk in de weg liggen waardoor je er makkelijk over valt. Je kunt een blokje met aansluitingen voor de synchro kabel kopen. Dit blokje schuif je op de flitsschoen. Ik zou maar liever even wachten totdat je de radio zender hebt.
        Gegroet Auke
        Nikon en wat toebehoren

http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

Comment

Working...
        X