Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief keuze kan best moeilijk zijn.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Statief keuze kan best moeilijk zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Tijd dat er eens iemand die verkoper een opleiding gaat geven
    hehehe

Wij weten wel beter
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut Bekijk bericht
      En ook dat is niet zo bij een goed balhoofd.
      Bij Markins kun je de minimale frictie gewoon instellen. Als je dat op de juiste manier doet kan de camera met lens nooit ineens voorover vallen.
      Is ook weer waar! Maar niet iedereen kan een 300/400 euro besteden aan een kogelkop met deze ingebouwde veiligheid.
      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

drh zegt:
        ...Maar niet iedereen kan een 300/400 euro besteden aan een kogelkop met deze ingebouwde veiligheid...
        de economische overweging van deze aankoop hangt af van het gelopen risico: als je lens 200€ kost heb je dit niet nodig; loop je rond met een zoom van 2500€ moet je dit wel overwegen; ben je pro met een 7000€ prime long range tele dan is dit een must...

erik
        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
          ....... loop je rond met een zoom van 2500€ moet je dit wel overwegen; ben je pro met een 7000€ prime long range tele dan is dit een must...

erik
          .......oh, dan hoef ik me voorlopig geen zorgen te maken.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
            drh zegt:

de economische overweging van deze aankoop hangt af van het gelopen risico: als je lens 200€ kost heb je dit niet nodig; loop je rond met een zoom van 2500€ moet je dit wel overwegen; ben je pro met een 7000€ prime long range tele dan is dit een must...

erik

Voilà, soms hoor ik mensen zeggen dat het crazy is om 100-200 EUR uit te geven voor een fototas. Als daar voor enkele duizenden EUR materiaal inzit, lijkt mij dat logisch...
            En dan balhoofd, net hetzelfde...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Tijd dat er eens iemand die verkoper een opleiding gaat geven
              Deze verkoper heeft gelijk: een klein tikje op het front van je objectief kan hem onbruikbaar maken. Waarom dat risico lopen. Gebruik beter een statiefkop waar een demping of rem in zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Deze verkoper heeft gelijk: een klein tikje op het front van je objectief kan hem onbruikbaar maken. Waarom dat risico lopen. Gebruik beter een statiefkop waar een demping of rem in zit.
                Heb je ooit een fatsoendelijk balhoofd gezien? Daar staat een demping op, véél beter dan het 3-way systeem

Mijn oud balhoofd van 20EUR had dat zelfs, mijn camera is nooit tegen het statief geslagen

Comment

Gekregen van de goed Sint! De Benro KS-1 Balhoofd http://www.fotoshopaalten.nl/images/ks11.jpg

De Bero KS-1 is een fantastische hoofd. Zelfs met de 30d en de 400L en de rugtas met 8 kg rest materiaal aan de lens hangen zonder dat er beweging in komt op de 90 graden stand. De afwerking van de kop is heel mooi, en de beweging van de kogel is mooi soepel zonder haperingen. Met weinig draai kracht aan vastzetmoer is de kop in de juiste positie vastzetten zonder verspringenen. Kortom een hele goede kop een echte aanraarder voor diegene die een balhoofd zoekt.

Eigenschappen:

Balhoofd is voorzien van een ellips vormige bal. De bevestiging (quick release) is volledig compatibel met Kirk en Arca Swiss systemen. Tevens is het balhoofd voorzien van een extra veiligheidspin. Hierdoor kan de camera niet onverwachts los komen van het balhoofd. Balhoofd is voorzien van het 2 knops systeem. Een knop om de weerstand te bepalen (gewichtscompensatie van de camera) de ander om e.e.a. vast te zetten.
                  Ook is het balhoofd nog voorzien van een panorama voet. Hierdoor is het mogelijk om gemakkelijk panorama foto's te maken.

Kenmerken:
                  Baldiameter: 49mm
                  Hoogte: 107mm
                  Gewicht: 560gram
                  Maximale belasting: 12kg
                  Mvg, drh

Comment

Leuk Kadootje
                    Plezier ermee.

Gr kees
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
                      Gekregen van de goed Sint! De Benro KS-1 Balhoofd http://www.fotoshopaalten.nl/images/ks11.jpg

De Bero KS-1 is een fantastische hoofd. Zelfs met de 30d en de 400L en de rugtas met 8 kg rest materiaal aan de lens hangen zonder dat er beweging in komt op de 90 graden stand. De afwerking van de kop is heel mooi, en de beweging van de kogel is mooi soepel zonder haperingen. Met weinig draai kracht aan vastzetmoer is de kop in de juiste positie vastzetten zonder verspringenen. Kortom een hele goede kop een echte aanraarder voor diegene die een balhoofd zoekt.

Eigenschappen:

Balhoofd is voorzien van een ellips vormige bal. De bevestiging (quick release) is volledig compatibel met Kirk en Arca Swiss systemen. Tevens is het balhoofd voorzien van een extra veiligheidspin. Hierdoor kan de camera niet onverwachts los komen van het balhoofd. Balhoofd is voorzien van het 2 knops systeem. Een knop om de weerstand te bepalen (gewichtscompensatie van de camera) de ander om e.e.a. vast te zetten.
                      Ook is het balhoofd nog voorzien van een panorama voet. Hierdoor is het mogelijk om gemakkelijk panorama foto's te maken.

Kenmerken:
                      Baldiameter: 49mm
                      Hoogte: 107mm
                      Gewicht: 560gram
                      Maximale belasting: 12kg
                      Verkopen ze nu ook al benro in Nederland
                      Dat is gewoon puur plagiaat van gerenommeerde merken, maar dan made in China. Hun statieven zijn kopiën van Gitzo statieven... die zijn meestal alleen via duistere websites en ebay te koop wegens inbreuken op auteursrecht

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                        Dat is gewoon puur plagiaat van gerenommeerde merken, maar dan made in China. Hun statieven zijn kopiën van Gitzo statieven... die zijn meestal alleen via duistere websites en ebay te koop wegens inbreuken op auteursrecht

sugar
                        Sterker nog, ik zag ze gewoon in de winkel bij Konijnenberg (Turnhout) liggen.

Gr Kees
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

En kijk hier eens http://www.fotoshopaalten.nl/index.p...c11618a0b746d0
                          Van alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht

sugar
                            Waar ik hem gekocht heb is echt geen duistere website, eerlijke verkoper met goede garantie. Op zijn site staan naam,adres, telefoon, en kvk nummer.
                            Maandag avond besteld woensdag middag binnen, en zonder verzendkosten. En wat betreft plagiaat van gerenommeerde merken zou best kunnen. De hele wereld bestaat uit plagiaat, kijk maar naar de auto's, tv's , camera's computers enz. Ik denk dat China in de komende jaren wel meer namaakt wat van de EU of US of Japan komt. Vroeger was dat Japan en nu China, wen er maar vast aan dat je straks in een namaak auto rijd met een namaak spijkerbroek en tv kijkt met een chinees moederbord erin.
                            Last edited by drh; 7 december 2006, 18:44.
                            Mvg, drh

Comment

Kan iemand eens meer vertellen over die Benro statieven, en dan vooral de voor- en nadelen afwegen versus Gitzo en Manfrotto? Beide laatste worden aanzien als "de beste" statieven, maar vooral Gitzo is toch echt duur....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus1 Bekijk bericht
                                Kan iemand eens meer vertellen over die Benro statieven, en dan vooral de voor- en nadelen afwegen versus Gitzo en Manfrotto? Beide laatste worden aanzien als "de beste" statieven, maar vooral Gitzo is toch echt duur....

Benro is een Chinese goedkope kopie van Gitzo, maar naar het schijnt een zeer goede kopie. Benro heeft een vertegenwoordiging in Duitsland. Aankoop via ebay wordt afgeraden. Dat zouden kopies zijn van het kopie

Comment

Working...
                                X