Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sinterklaas brengt een statief...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sinterklaas brengt een statief...

Hei Psychonaut,

Superbedankt voor de gedetailleerde info
    Ik ga alles eens rustig doornemen, en waarschijnlijk heb ik dan nog wel een vraag of 20.

Die nieuwe versies (carbon 6x) intrigeren mij wel hoor. Op dprview een paar mensen die ze gezien hebben op Photokina en er heel enthousiast over zijn. Nog een stuk lichter, toch stevig, en nieuw locking system. Jammer dat er nergens prijzen te vinden zijn of info over verkrijgbaarheid.

armani

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
      Hei Psychonaut,

Superbedankt voor de gedetailleerde info
      Ik ga alles eens rustig doornemen, en waarschijnlijk heb ik dan nog wel een vraag of 20.

Die nieuwe versies (carbon 6x) intrigeren mij wel hoor. Op dprview een paar mensen die ze gezien hebben op Photokina en er heel enthousiast over zijn. Nog een stuk lichter, toch stevig, en nieuw locking system. Jammer dat er nergens prijzen te vinden zijn of info over verkrijgbaarheid.

armani
      Graag gedaan.
      De statieven waar ik over praat zijn ook gemaakt van 6 lagen carbon
      dus dat maakt volgens mij geen verschil.
      Ik weet niet precies wat er nieuw is aan de nieuwe serie, behalve de productcodes. Het zal voor een groot gedeelte wel allemaal marketing zijn hoor, verwacht geen spectaculaire verbeteringen.
      Ook vrees ik dat de nieuwe serie nog duurder zal zijn.
      Van alles...

Comment

Ik heb me enige tijd geleden de nieuwe 1257 aangeschaft.Is ietske dunner en toch steviger vanwege de 6 lagen over elkaar.Kan marketingpraat zijn,weet ik niet.

Wat er wel zeker "beter" is is dat je op de nieuwe reeks met 1 handbeweging tegelijkertijd al je poten kan losschroeven daar de draaigrepen van de 3 benen mooi gezamelijk in je hand vallen.Moeilijk om uit te leggen,moet je zien en doen.

Wat ook "beter" is is dat je spikes in je poten kan bevestigen.De rubber doppen kan je eraf draaien en ik heb me in de States bij Adorama als ik het me goed herinner voor zo'n 30 dollar een set stevige spikes met rubberen bescherming (zodat je de spikes er dus steeds kan laten opzitten) besteld.Hier kan je ook spikes bestellen bij Gitzo maar ik dacht dat die zo'n 100 Euro kosten.Vele fotografen op Nikonians gebruiken de Adoramaspikes op hun Gitzo.

Ik heb me de 1257 gekocht uitschuifbaar in 3 delen (is zo'n 55cm lang) vanwege het makkelijker en vlugger uit elkaar schuiven dan de Gitzo uit 4 delen en om toch zeker stabiliteit te hebben maar soms denk ik dat ik toch beter de 4-delige had gekocht.Is nog makkelijker mee te nemen op de rugzak.Dus als er me iemand een goed bod doet...

Nog vergeten te vermelden; op de 1257 gebruik ik een Markins M10.Zalige combinatie!!
        Last edited by roadrunner; 29 november 2006, 21:30. Reden: Vermelding statiefkop
        Danny's Photosite

Comment

Ik heb een 1228 en 1325 en mijn lengte is 1.80.
          De 1228 (4 stukken) gebruik ik op tochten en op reis want het is klein en licht. Met de middensteun is het prima voor mijn lengte. Als je helemaal van ingepakte toestand naar volledig opgesteld gaat ben je een tijdje bezig. De sluitingen van Gitzo zijn niet zo snel los en vast te zetten.

De 1327 van Roadrunner staat sneller in positie ! En die spikes zijn een mooie feature als je veel in het veld zit.

De 1325 is van een ander kaliber, dit is een zeer stevig en groot statief.
          Het is wel van carbon maar toch flink zwaarder dan de 12-serie.
          Het is voor mij te groot als ik het volledig opstel, dus heb op het onderste element streepjes gezet. Met je 1.90 is dit statief prima van lengte.

Dit statief is uitermate geschik voor zware tele's omdat de draagkracht 12kg is en geen middenzuil heeft. Dit heeft als voordeel dat jet statief bijna helemaal kan plat leggen. Ik gebruik het voor een lange tele.

Mijn Balhoofd is een Markins M10 met een Arca swish sluiting. Prachtig materiaal dat doet wat moet doen.

Slechs 1 spijtig zaak het is allemaal prijzig, dus zoiets moet je aan Sinterklaas vragen.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            De 1327 van Roadrunner staat sneller in positie ! En die spikes zijn een mooie feature als je veel in het veld zit.
            Klopt Rudy,het nieuwe locking systeem is handig en daardoor sneller.Het is wel de 1257 die ik heb en niet de 1327 (heb me net om zeker te zijn toch maar eens omgedraaid want hij staat hier achter me...yep....het is de G1257 ).
            Danny's Photosite

Comment

ik weet dat het geen alroundoplossing is voor natuur én landschap én makro, maar een monopoot voor op verplaatsing is wél een stuk lichter dan een vergelijkbaar sterke driepoot...

erik
              erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                ik weet dat het geen alroundoplossing is voor natuur én landschap én makro, maar een monopoot voor op verplaatsing is wél een stuk lichter dan een vergelijkbaar sterke driepoot...

erik

Sinds ik de Gitzo heb gebruik ik m'n monopod eigenlijk niet meer.Met een statief kan je veel meer al is het bijv. maar om bij tegenlichtopnames (zonsondergang...) verscheidene opnames te kunnen maken met verschillende belichtingstijden.Met statief geen probleem,met een monopod moet je er niet aan beginnen.Ook voor macrofotografie is een statief onvervangbaar.

Aangezien je nooit op voorhand helemaal weet welk onderwerp je op je wandeling...gaat tegenkomen neem je best steeds een statief mee.En dan is zo'n stevig lichtgewicht Gitzo en Markins balhoofd een goede investering.
                Last edited by roadrunner; 30 november 2006, 09:01.
                Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                  Klopt Rudy,het nieuwe locking systeem is handig en daardoor sneller.Het is wel de 1257 die ik heb en niet de 1327 (heb me net om zeker te zijn toch maar eens omgedraaid want hij staat hier achter me...yep....het is de G1257 ).
                  Ik heb de 1327, misschien komt daar de verwarring vandaan.
                  Van alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                    Sinds ik de Gitzo heb gebruik ik m'n monopod eigenlijk niet meer.Met een statief kan je veel meer al is het bijv. maar om bij tegenlichtopnames (zonsondergang...) verscheidene opnames te kunnen maken met verschillende belichtingstijden.Met statief geen probleem,met een monopod moet je er niet aan beginnen.Ook voor macrofotografie is een statief onvervangbaar.

Aangezien je nooit op voorhand helemaal weet welk onderwerp je op je wandeling...gaat tegenkomen neem je best steeds een statief mee.En dan is zo'n stevig lichtgewicht Gitzo en Markins balhoofd een goede investering.
                    Helemaal mee eens. Een monopod en statief kun je eigenlijk niet vergelijken.
                    Ik gebruik mijn monopod ook nooit bijna meer.
                    Voor de meeste toepassingen is een monopod niet geschikt, met een statief kun je elke opname maken.
                    Van alles...

Comment

@roadrunner - @Psychonaut : ik heb dyslexie bij het typen
                      Ik bedoelde natuurlijk de 7521.

Al die gitzo's zijn top. Nu zou ik ook voor de 1257 of 1258 gaan, maar die was er twee jaar geleden niet. Die spikes zijn echt handig on je statief stabiel neer te planten.

De 1325 is excellent bij de echte tele's zoals een 200-400, 500,.. want die staat als een rots

Een monopod is handig als je je snel moet verplaatsen of om panning te doen met zware tele's
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Het hele gamma van Gitzo wordt dus wel degelijk vernieuwd.
                        Maar verder nergens info te vinden over prijzen en verkrijgbaarheid.

Niet veel kaas gegeten van Marketing daar bij Gitzo. Hun nieuwe website staat ook al enkele weken in beta versie online.

De Sint zal dit jaar wat later moeten komen lijkt het.

Comment

Het hele gamma van Gitzo wordt dus wel degelijk vernieuwd.
                          Maar verder nergens info te vinden over prijzen en verkrijgbaarheid.

Niet veel kaas gegeten van Marketing daar bij Gitzo. Hun nieuwe website staat ook al enkele weken in beta versie online.

De Sint zal dit jaar wat later moeten komen lijkt het.
                          Dan kan je misschien koopjes doen bij de 'verouderde' reeks.
                          www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik ben vorige week bij konijnenberg een Manfrotto 055PROB + balhoofd 488RC4 gaan halen en ben daar zeer tevreden van.

Staat zeer stabiel, je kan er bijna alles mee en is betaalbaar.
                            Canon EOS 5D met 3KG glas
                            https://reisforum.net

Comment

Stomme vraag waarschijnlijk. Maar ik ben dus 1m90. Een goed statief moet de zoeker op ooghoogte krijgen. Welke maximum hoogte moet ik dan minimum nemen. Als je begrijpt wat ik bedoel . Ik zie bijvoorbeeld een statief met max hoogte van 1m65. Is dit voldoende?

Comment

Stomme vraag waarschijnlijk. Maar ik ben dus 1m90. Een goed statief moet de zoeker op ooghoogte krijgen. Welke maximum hoogte moet ik dan minimum nemen. Als je begrijpt wat ik bedoel . Ik zie bijvoorbeeld een statief met max hoogte van 1m65. Is dit voldoende?
                                Inderdaad hij moet op ooghoogte komen, maar neem gewoon een meter en meet ééns hoe hoog bij jou ooghoogte is. Dan zie je direct hoe hoog zo een statief komt.

Hou er ook rekening mee dat je op je statief waarschijnlijk nog een balhoofd of iets anders wil opzetten en deze hebben ook gemakkelijk een hoogte van een 10 CM of meer.
                                Canon EOS 5D met 3KG glas
                                https://reisforum.net

Comment

Working...
                                X