Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderwater met Nikon DSRL

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: onderwater met Nikon DSRL

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
    vertel het maar niet tegen jouw duikinstructeur. Dat is namelijk het slechtste wat je voor je lichaam kunt doen !!
    Als je dat niet net na een duik doet valt dat wel mee. alleen neem je best iemand mee die je in de gaten houdt als je de laatste 3-5 meter stijgt. Kwestie dat hij je boven water houdt als je in syncope gaat.

Oorspronkelijk geplaatst door Donaldduck Bekijk bericht
    na een beetje trainen kan je 2 à 3 min. onder water zwemen
    Ik wil het je nog wel en keer of 20 na elkaar zien doen, zonder de rand van het zwembad om vast te houden terwijl je recupereerd.

Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
      vertel het maar niet tegen jouw duikinstructeur. Dat is namelijk het slechtste wat je voor je lichaam kunt doen !!
      euh, Donald is een ex-beroepsduiker, die weet wel waarmee hij bezig is hoor

en als je in het wereldje vertoeft waarin mensen vrijduiken tot -150m

Comment

WR adem inhouden onder water ligt trouwens ergens boven de 8min (Donald, ik neem aan dat jij weet hoeveel exact?). Is geloof ik een belg die dit WR gezet heeft

Comment

bedankt voor alle nuttige informatie!

ik heb intussen bij mediamarkt inderdaad zo'n onderwaterolympus gevonden: hij heet de olympus mu 725 SW (S = shock en W = waterproof). Dit ding zou mogen 1.5 m vallen en is waterdicht tot 5 meter: mijn mogelijkheden tot zottigheden zijn beperkter dan dat , dus dit zou het moeten doen voor mij.
          Kadreren met zo'n 'groot' LCD scherm zou denk ik moeten lukken (misschien beter dan met een SLR?).
          Vreet wel geheugen met zo'n 7.2 MP, gelukkig passen de xD kaartjes ook in mijn VP 8360 imagetank. Ik vind by the way dat een 7.2 MP chip stoppen in zo'n point and shoot gewoon waanzin is, nooit van mijn leven kan je zo'n chip goed benutten met de piepkleine lensjes die ze ervoor zetten.
          Ik zal een follow-up posten eind januari als ik terug ben van vakantie , met (hoop ik) een fotootje (als er eentje gelukt is , tenminste... )

erik
          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
            WR adem inhouden onder water ligt trouwens ergens boven de 8min (Donald, ik neem aan dat jij weet hoeveel exact?). Is geloof ik een belg die dit WR gezet heeft
            ja het is meer dan 8' maar geen Belg maar weet het ni juist ik zit niet meer in de competitie , de Belgen doen het anders ni slecht op de WK's , als ze het geld bij elkaar krijgen om te gaan natuurlijk , sponsers vinden voor het vrijduiken is ni te doen , iemand hier die centen te veel heeft
            maar we zijn aan het afwijken van de fotografie , straks zever met een mod.
            Nikon digi en analoog + Yashica Mat
            http://www.flickr.com/photos/donald-s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
              euh, Donald is een ex-beroepsduiker, die weet wel waarmee hij bezig is hoor

en als je in het wereldje vertoeft waarin mensen vrijduiken tot -150m
              Dat wist ik niet. Ik geef hier alleen maar weer wat mijn duikinstructeur mij heeft verteld.
              Volgens hem was het gewoon ronduit slecht voor je lichaam (lees hersenen)
              Nu weet ik het ook niet meer
              Website : www.alextimmermans.com
              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

topsport is zelden goed voor je lichaam
                foto als spiegel of als venster?

Comment

ja Alex je instructeur heeft gelijk als het over sportduikers gaat die eens willen proberen om ter langst de adem in te houden maar als je in een freedive club gaat leer je wat je aan kan en dat is veel meer dan wat je denkt , vrijduiken zit vooral in de kop .
                  Parakiet heeft natuurlijk gelijk dat topsport niet goed is voor je lichaam ,
                  3 à 4 ' adem inhouden is voor iedereen haalbaar en naar 25 à 30 meter gaan ook , 6 à 8 ' en naar 100 meter gaan is topsport en dus niet zo goed voor je lichaam .
                  Zelf ben ik 53meter diep geweest met de slee , zoals in de film Le Grand Bleu en da was de max , moet ge eens gedaan hebben Alex
                  Nikon digi en analoog + Yashica Mat
                  http://www.flickr.com/photos/donald-s

Comment

parakiet zei:
                    topsport is zelden goed voor je lichaam
                    één van mijn franstalige vrienden zegt 'il y a plus d'accidents de sport que de repos' (vrij vertaald 'er zijn meer sportongevallen dan rustongevallen')

erik
                    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

en mijn oren beginnen al redelijk pijn te doen na 3 meter
                      en kga nog graag zo diep

Comment

Working...
                      X