Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Color Vision Spyder 2 Express

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Color Vision Spyder 2 Express

    Calibreren via Adobe Gamma begint mij serieus tegen te steken. Daarom ben ik beginnen zoeken naar een calibratietoestelletje. Het zou voornamelijk moeten dienen om CRT-schermen mee te calibreren, maar eventueel ook 1 Samsung TFT-scherm. De naam die ondertussen dikwijls ben tegengekomen is Color Vision.
    Ik heb mijn oog al min of meer laten vallen op de Color Vision Spyder 2 Express.
    Wie heeft er goede of slechte ervaringen met dit apparaat?
    Wat is een goede prijs voor dit toestel?
    Waarom kost de "Pro"-versie - die ik ook al tegengekomen ben - zoveel meer?

    Alvast bedankt voor de antwoorden!

  • #2
    Re: Color Vision Spyder 2 Express

    Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
    Waarom kost de "Pro"-versie - die ik ook al tegengekomen ben - zoveel meer?
    't verschil zit em in de software, de pro kan je bv. buiten de presets elke k-waarde gebruiken, en je kan bv. ook twee verschillende schermen callibreren zodat je linker scherm een ander profiel gebruikt dan het rechterscherm als je dual-screen werkt

    Comment


    • #3
      Re: Color Vision Spyder 2 Express

      Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
      't verschil zit em in de software, de pro kan je bv. buiten de presets elke k-waarde gebruiken, en je kan bv. ook twee verschillende schermen callibreren zodat je linker scherm een ander profiel gebruikt dan het rechterscherm als je dual-screen werkt
      om even de illegale toer op te gaan zou het dus mogelijk zijn om de pro software te lenen en die te installeren om te gebruiken met de gewone spyder ?

      G
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

      Comment


      • #4
        Re: Color Vision Spyder 2 Express

        en je kan bv. ook twee verschillende schermen callibreren zodat je linker scherm een ander profiel gebruikt dan het rechterscherm als je dual-screen werkt
        Maar dan heb je wel een grafische kaart met 2 chip's nodig, elke chip stuurt
        één scherm aan, of niet ?

        Comment


        • #5
          Re: Color Vision Spyder 2 Express

          Ik denk niet dat je 2 gpu's nodig hebt.
          Ik gebruik hier op't werk ook 2 schermen (laptop en extern) en die hebben alletwee een verschillende resolutie.

          G
          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
          like.no.other

          Comment


          • #6
            Re: Color Vision Spyder 2 Express

            Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
            Ik denk niet dat je 2 gpu's nodig hebt.
            Ik gebruik hier op't werk ook 2 schermen (laptop en extern) en die hebben alletwee een verschillende resolutie.

            G
            Opgelet: je hebt wel degelijk twee grafische kaarten nodig indien je beiden wil calibreren en TEGELIJKERTIJD de gemaakte profielen op beide schermen wil gebruiken !!! Op een laptop (of PC met één grafische kaart voorzien van twee uitgangen) kan je wel twee schermen aansluiten en met verschillende resoluties werken, maar je windows zal maar één kleurenprofiel gebruiken. Bij de Spyder2 Pro versie kan je wel kiezen welk profiel je kiest en kan je switchen tussen de twee door één druk op een knop. M.a.w. je kan op het ene scherm je menu's plaatsen, browser, enz.... terwijl je op het ander scherm je foto's bekijkt en bewerkt.


            Groeten,

            VinceMesch
            Don't worry, Be happy... and take great shots !

            Comment


            • #7
              Re: Color Vision Spyder 2 Express

              Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
              om even de illegale toer op te gaan zou het dus mogelijk zijn om de pro software te lenen en die te installeren om te gebruiken met de gewone spyder ?

              G
              als de persoon die soft uitleent, zal je ook zijn licentiecode moeten gebruiken, en gaat die "brave persoon" mee de illegaliteit in. Let op, de Spyder II is dezelfde hardware als de SpyderII pro .. maar niet de "gewone spyder" dat is andere hardware

              Comment


              • #8
                Re: Color Vision Spyder 2 Express

                Momenteel heb ik op 1 grafische kaart 2 schermen draaien, beiden met dezelfde resolutie, maar elk met een hééél ander profiel (via Adobe Gamma dus). Ik neem dus aan dat ik met de Spyder 2 Express nog steeds 2 profielen kan blijven gebruiken?

                Comment


                • #9
                  Re: Color Vision Spyder 2 Express

                  Heb deze , mits het verwijderen van een gedeelte van de software en het gebruik van het programa wincolor van microsoft kan ik nu al colorvision profiel van 1 monitor inladen en op andere monitor het originele profiel
                  Het probleem is dat men niet zelf de naam van het profiel kan bepalen
                  Het andere probleem men kan alleen de hoodmonitor calibreren
                  Ik vermoed dat als ik calibreer , het profiel handmatig andere naam geef , hoofdmonitor verander, opnieuw calibreer en hoofdmonitor terug zet dat
                  ik 2 verschillende profielen kan gebruiken
                  Heb het nog niet geprobeerd wegens te lui en heb ook wat negatieve berichten
                  van spyder 2 express gelezen
                  Well, I always point and shoot. I find that if I don't point, I get erratic results, and if I don't shoot, I don't get any results at all.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Color Vision Spyder 2 Express

                    De gretag Macbeth produkten blijken toch altijd als de beste eruit te komen.
                    Color vision is meer budgetachtig.

                    Iemand die zich constant met monitoren enzo bezig houdt is Wim.
                    Je kan hem altijd eens contacteren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Color Vision Spyder 2 Express

                      de spyder I was merkelijk minder dan de spyderII .. maar binnen gelijk budget kunnen de produkten van colorvision en die van gretag mc beth ook gelijkaardig presteren.

                      ik zie niet in waarom je de spyderII pro "budgetachtig" moet noemen .. ik heb de mijne gebruikt naast die van gretag mc beth tijdens de workshop kleurbeheer van Marc-en-ciel, en bekwam gelijkaardige resultaten dan met producten van "het andere merk" van gelijk budget

                      Comment


                      • #12
                        Re: Color Vision Spyder 2 Express

                        Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
                        de spyder I was merkelijk minder dan de spyderII .. maar binnen gelijk budget kunnen de produkten van colorvision en die van gretag mc beth ook gelijkaardig presteren.

                        ik zie niet in waarom je de spyderII pro "budgetachtig" moet noemen .. ik heb de mijne gebruikt naast die van gretag mc beth tijdens de workshop kleurbeheer van Marc-en-ciel, en bekwam gelijkaardige resultaten dan met producten van "het andere merk" van gelijk budget
                        Zal wel kloppen. Ik volg het niet op de voet....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Color Vision Spyder 2 Express

                          Ik zou je aanraden om één van deze te kopen (ik heb ze alle drie gebruikt en ze geven zeer vergelijkbaar resultaat):
                          - GretagMacbeth Eye One Display 2 (allround goed)
                          - Lacie Blue Eye Pro (zelfde hardware als hierboven maar de eigen Lacie software geeft meer feedback over hoe geslaagd de calibratie is)
                          - Colorvision Spyder2Pro (calibreert ook op een hoog niveau dat zeker niet slechter is als de bovenstaande concurrenten).

                          Over het calibreren van meerdere schermen onder Windows XP: dat gaat zonder veel problemen, gewoon het calibratieprogramma naar het andere scherm slepen volstaat om dat scherm te calibreren. Ik controleer wel met de Microsoft Color Control Applet of het profiel wel correct is ingeladen op beide schermen.

                          Vandaag met calibratie onder Vista bezig geweest en blijkt dat de Eye One niet gevonden wordt door de Lacie software en ook niet door de eigen Eye One Match 3 software. Hij kan een driver inladen en catalogeert de Eye One onder "GretagMacbeth device" in de Device Manager. Zowel in de Lacie als in de Match3 kan hij de colorimeter plots wel vinden als hij ingeplugd wordt na het opstarten van het programma... Als hij al in een USB poort zit en je start dan het programma op: No Measuring Device found! Even uit en terug inpluggen en het werkt plots wel...

                          In Vista zit nu een 'Color Management' onderdeel bij de regelpanelen, daar kan je per toestel een profiel toekennen. Meer over kleurbeheer in Vista:
                          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                          Comment


                          • #14
                            Re: Color Vision Spyder 2 Express

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                            Over het calibreren van meerdere schermen onder Windows XP: dat gaat zonder veel problemen, gewoon het calibratieprogramma naar het andere scherm slepen volstaat om dat scherm te calibreren. Ik controleer wel met de Microsoft Color Control Applet of het profiel wel correct is ingeladen op beide schermen.
                            ik kan dit beamen. werkt voortreffelijk. Ik heb de goedkoopste color vision spyder aangekocht ondanks het feit dat de verkoper zei dat de meegeleverde software niet werkte voor 2 schermen en de duurdere moest nemen.

                            Met de color control applet maak je 2 profielen aan en ken ze aan de juiste monitor toe. Dit alles met slecht 1 grafische kaart met 2 uitgangen.
                            Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

                            Comment

                            Working...
                            X