Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamrac/LowePro in de regen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamrac/LowePro in de regen ?

Hey,

Omdat ik niet goed weet welke te kiezen ben ik op zoek naar ervaringen met de Tamrac Expedition 8 en de LowePro Super Trekker AW.

Meerbepaald ben ik op zoek naar info over de regenbestendigheid van beide rugzakken. Kunnen ze tegen een korte plensbui of verdragen ze uren stortregen ?

Met dank voor alle reacties,
    TravelToy.
    www.christian-bailleul.be | Blog

Re: Tamrac/LowePro in de regen ?

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
    Hey,

Omdat ik niet goed weet welke te kiezen ben ik op zoek naar ervaringen met de Tamrac Expedition 8 en de LowePro Super Trekker AW.

Meerbepaald ben ik op zoek naar info over de regenbestendigheid van beide rugzakken. Kunnen ze tegen een korte plensbui of verdragen ze uren stortregen ?

Met dank voor alle reacties,
    TravelToy.
    De AW versies van LowePro hebben een (oranjekleurig) ingebouwd regenjasje dat je over de rugzak kan trekken.
    Hoelang dit een urenlange stortbui kan weerstaan heb ik nog niet zelf ondervonden, maar als je dit écht wil testen zou ik veiligheidshalve toch nog maar een extra beschermkap of -folie over het geheel trekken...

Comment

De Lowe Pro's zijn op zich al vrij waterdicht, doch met de AW hoes blijft alles kurkdroog. Ik heb ooit in het regenseizoen in India een moessonregentje van een half uur moeten doorstaan met mijn PhotoTrekker AW en had ik het geweten was ik zelf in de tas gekropen!
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Is die hoes ook nog bruikbaar als je een wat potiger statief aan de zijkant of achteraan je rugzak hebt hangen?
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Ik heb danwel een Lowepro Slingshot 100AW, maar misschien mag ik toch melden dat ik een keer een uur in de pouring rain heb moeten fietsen met de regen in oa mijn rug waarbij ik echt compleet 100% doorweekt was. Gelukkig van te voren zien aankomen, en dus de regenhoes over mijn tas gedaan.
          Mijn camera is gewoon volkomen droog gebleven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
            Is die hoes ook nog bruikbaar als je een wat potiger statief aan de zijkant of achteraan je rugzak hebt hangen?
            Helaas niet, de AW omsluit enkel de tas.

Comment

die AW van lowepro is echt wel goed !!
              op verlof heb ik hem voor de eerste keer goed kunnen testen
              Mijnn fotorugzak vanachter op de Quad gebonden en in een stevig onweer
              Meer moet dat zijn zijn ...

en alles perfect droog
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Vraag me af in hoeverre de stof zelf ( zonder de AW cover ) waterdicht is.
                Heb zelf de computrekker AW, maar schaf binnenkort een Phototrekker classic aan ... dus om te weten hoe regenveilig men spullen dan zijn.

Iemand die dit al eens getest heeft?
                Aangezien Lowepro zelf de stof omschrijft als waterproof neem ik aan dat de stof zelf ook al heel wat kan hebben?.
                Gravity Sucks ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SPeedygonzales Bekijk bericht
                  Vraag me af in hoeverre de stof zelf ( zonder de AW cover ) waterdicht is.
                  Heb zelf de computrekker AW, maar schaf binnenkort een Phototrekker classic aan ... dus om te weten hoe regenveilig men spullen dan zijn.

Iemand die dit al eens getest heeft?
                  Aangezien Lowepro zelf de stof omschrijft als waterproof neem ik aan dat de stof zelf ook al heel wat kan hebben?.
                  Waterproof is natuurlijk relatief. Een buitje of wat motregen gedurende een korte periode zal geen probleem zijn, maar intense regen gedurende langere periode vereist toch wel AW. De vraag is natuurlijk waarvoor je de tas zal gebruiken. Indien je te voet de wijde natuur gaat verkennen is een AW wel aangewezen natuurlijk. Maar een occasionele reportage met een schuilplaats binnen bereik is natuurlijk geen probleem.

Comment

Ik ben meer "stadsfotograaf" dus veel in de natuur loop ik niet rond met men foto spullen ... nog nooit gebeurd eigenlijk.

Maar ga me mss wel zo'n raincover aanschaffen voor trekkingrugzakken, kost niet veel geld en wel handig indien ik toch ooit ga gaan "trekken"
                    Gravity Sucks ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Waterproof is natuurlijk relatief. Een buitje of wat motregen gedurende een korte periode zal geen probleem zijn, maar intense regen gedurende langere periode vereist toch wel AW. De vraag is natuurlijk waarvoor je de tas zal gebruiken. Indien je te voet de wijde natuur gaat verkennen is een AW wel aangewezen natuurlijk. Maar een occasionele reportage met een schuilplaats binnen bereik is natuurlijk geen probleem.
                      Vantje,

Bedoel je met AW dan de regenhoes, of bedoel je de stof waaruit de tas gemaakt is. Dat zo'n regenhoes werkt, dat neem ik zeker aan, maar in hoeverre is het ook waterproof zonder de regenhoes ?

Met dank,
                      TravelToy.
                      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Ik denk dat als ze over de AW bezig zijn, ze over de hoes praten.

Nu zou ik ook wel eens weten wat voor een regenbui'en de 600Tx stof aankan...
                        Gravity Sucks ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                          Vantje,

Bedoel je met AW dan de regenhoes, of bedoel je de stof waaruit de tas gemaakt is. Dat zo'n regenhoes werkt, dat neem ik zeker aan, maar in hoeverre is het ook waterproof zonder de regenhoes ?

Met dank,
                          TravelToy.
                          Zonder hoes zijn de Lowe Pro's behoorlijk waterproof, wat motregen of een buitje zal geen schade aanrichten. Het is maar bij een echte stortvlaag of regen gedurende lange tijd dat je een AW nodig hebt.

Comment

Ik heb een viertal jaar geleden met m'n Phototrekker Classic een ganse dag op een Pools vliegveld in de regen rondgeparadeerd - weliswaar geen stortbui, eerder motregen met af en toe wat druppelgeweld.

De rugzak werd aan de binnenzijde behoorlijk klammig. Dus in een stortbui zou ik het zeker nie vertrouwen.

Bovendien neem ik aan dat ze niet een extra AW cover gaan uitvinden, indien het stof van de tas zelf reeds regenafstotend zou zijn...

Ik heb intussen besloten enkel bij goed weer te fotograferen
                            :::: Canon :::: 1D MkII N
                            :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                            :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur Bekijk bericht

Bovendien neem ik aan dat ze niet een extra AW cover gaan uitvinden, indien het stof van de tas zelf reeds regenafstotend zou zijn...
                              ............dat denk ik ook niet, maar het verschil in prijs is dan weer belachelijk, ik heb me vorige week een Mini trekker Classic gekocht omdat deze 60 euro goedkoper was dan de AW-versie.
                              Die 60 euro vind ik wel wat veel voor dat plastic hoesje, ik heb wel steeds een extra grote draagzak van 15 eurocent bij me voor het geval dat hé. (als het gaat stortregenen gaan we toch effe schuilen)
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Working...
                              X