Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accu's laden niet goed op?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Accu's laden niet goed op?

Ik heb drie batterijen (Canon) en een batterijlader. Wanneer ik mijn batterijen oplaad met de lader, zegt de lader dat de batterijen volledig opgeladen zijn. Wanneer ik echter met mijn 10D foto's begin te nemen zijn de batterijen direct leeg. Het kan toch niet dat mijn drie batterijen tegelijk versleten zijn? Kan het aan de lader liggen? Kent iemand dit probleem?

Re: Accu's laden niet goed op?

probeer ze eens één voor één?
    zijn het originele of witte?
    gebruik je ze in een grip?
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik heb ze één voor één geprobeerd. Ze hebben het alle drie. Het is één witte en twee originele... (Geen grip)

Comment

Met de 300D heb ik ooit gehad dat de akku slecht kontakt gaf, en daardoor kreeg ik ook de indicatie dat de akku vol zou zijn. Maar omdat ik wist dat dat veel te snel was, heb ik de akku weer in de lader gestopt, en dan kon ik ze wel volledig laden.

De akku zit ook niet heel erg vast in de lader, een schokje is al voldoende om een slechte verbinding te krijgen en dan geeft de lader aan dat de akku vol is.

Ik denk dat je de kontaktjes van de lader eens moet nakijken.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

een (nieuwe) lens die veel energie zuigt?
          veel fotootje bekeken op display?
          hoeveel foto's kun je nemen met één batterij?

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

een (nieuwe) lens die veel energie zuigt?
            veel fotootje bekeken op display?
            hoeveel foto's kun je nemen met één batterij?
            Niets van dat alles. Hoeveel foto's weet ik niet precies, ik weet alleen dat ik nu veel minder lang doe met de batterijen

Ik ga black Bandits theorie nog even uittesten. Alvast bedankt voor de antwoorden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deg Bekijk bericht
              Niets van dat alles. Hoeveel foto's weet ik niet precies, ik weet alleen dat ik nu veel minder lang doe met de batterijen

Ik ga black Bandits theorie nog even uittesten. Alvast bedankt voor de antwoorden.
              Die canon batterijlader is en blijft een raar ..ding ; soms probeer je een batterij te laden na de shoot en het ding geeft na paar minuten al VOL aan;
              Neem dan de batterij eruit , opnieuw erin en nu begint ze wel te laden??
              Bij het gebruik van de grip is het altijd eentje die bijna leeg is terwijl de andere meteen VOl aan geeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
                Die canon batterijlader is en blijft een raar ..ding ; soms probeer je een batterij te laden na de shoot en het ding geeft na paar minuten al VOL aan;
                Neem dan de batterij eruit , opnieuw erin en nu begint ze wel te laden??
                Bij het gebruik van de grip is het altijd eentje die bijna leeg is terwijl de andere meteen VOl aan geeft.
                idem hier.
                York

Comment

Hou er wel rekening mee, dat het ook kouder wordt buiten, dat kan de gebruiksduur van de batterijen gemakkelijk tot minder dan de helft brengen, bij vorst zelfs tot amper 20%.
                  Batterijen warm houden, en regelmatig wisselen.

Comment

Working...
                  X