Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

balhoofd keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: balhoofd keuze

@azhrarn
    Ik veronderstel dat je die spullen gaat bestellen via nikonians https://www.photoproshop.com/

Deze gasten zijn zeer behulpzaam. Stel aan de vraag welk balhoofd het best geschikt is voor jouw uitrusting.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
      @azhrarn
      Ik veronderstel dat je die spullen gaat bestellen via nikonians https://www.photoproshop.com/

Deze gasten zijn zeer behulpzaam. Stel aan de vraag welk balhoofd het best geschikt is voor jouw uitrusting.
      Kan ik alleen bevestigen Moest je kunnen en samen met andere bestellen drukt dat wel een beetje de verzendingskosten.

Comment

Deze link wou ik ook nog geven : http://www.butzi.net/reviews/camera_support.htm

Comment

Mijn dank voor de links... maar die had ik al gezien

Na veel wikken en wegen denk ik voor de volgende combi ga:

Markins M10
          Lensplate en L-bracket (custummade by) van Kirk

Kost wel wat, maar dan heb ik ook wat. Staat gepland voor januari 2007. Een leuk begin.
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

Comment

Ik heb mijn balhoofd van de heren bij Nikonians in ontvangst mogen nemen. Een Markins M10, compleet gemaakt met Kirk L-bracket en lensbracket voor mijn EF 70-200mm f/2,8L

Afgezien van de folders/flyers/stikkers en Haribo gummybaeren die in de verpakking zaten vond ik een prachtig balhoofd dat aan alle verwachtingen voldoet. Als ik dit tevoren had geweten, was ik direct voor een M10 gegaan.

Ik heb er een paar plaatjes van geschoten, voor degenen die ook een balhoofd keuze overwegen.

Meer (vergelijkbare) plaatjes stuur ik eventueel wel via email - hier mogen er maximaal drie staan, meen ik. Voor degenen die het zich afvragen, het statief is een Gitzo G2220.

Comment

Is die combinatie ook handig voor macro ?
              Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Het is misschien wat laat, maar als je van plan bent om grotere tele's (+- 6 kg) te gebruiken ben je in mijn ogen beter af met een wimberley sidekick of een Wimberley Head WH-200 of iets dat met hetzelfde principe werkt.

Bij deze montage's hangt het gewicht van lens en camera aan een scharnierpunt waardoor je totaal geen moeite moet doen om de combinatie in evenwicht te houden.

Bij een balhoofd staat de combinatie.

Bij het minste dat je de combinatie buiten zijn loodpunt brengt zal het de neiging hebben om door te slaan.

Dus goed vastnemen is de boodschap.

Ik wordt dit nu ook al gewaar bij de combinatie 30D + 400mm f 5.6 op een manfrotto balhoofd.
                Groetjes
                ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                  Het is misschien wat laat, maar als je van plan bent om grotere tele's (+- 6 kg) te gebruiken ben je in mijn ogen beter af met een wimberley sidekick of een Wimberley Head WH-200 of iets dat met hetzelfde principe werkt.

Bij deze montage's hangt het gewicht van lens en camera aan een scharnierpunt waardoor je totaal geen moeite moet doen om de combinatie in evenwicht te houden.

Bij een balhoofd staat de combinatie.

Bij het minste dat je de combinatie buiten zijn loodpunt brengt zal het de neiging hebben om door te slaan.

Dus goed vastnemen is de boodschap.

Ik wordt dit nu ook al gewaar bij de combinatie 30D + 400mm f 5.6 op een manfrotto balhoofd.
                  Ik ken die sidekick, en die past gewoon op dit balhoofd. Prachtig ding. Mocht ik ooit de gelukkige eigenaar worden van een telecombinatie die meer dan 6 kg weegt, zal ik toch een andere Gitzo moeten aanschaffen
                  Maar deze Markins kan ook wel wat hebben. Zie hier hoe het balhoofd een zijdelingse gewicht van ongeveer 3 kg zonder moeite aankan (20D met grip en EF 70-200mm f/2,8L IS

Mocht deze extra foto niet gewenst of toegelaten, maak ik er wel een link van

@Karlito:
                  Ik denk dat de mogelijkheden van het statief de belangrijkste rol bij macro's zal betekenen (aangenomen dat er een fatsoenlijke kop op zit die geen creeping vertoond) Mijn Gitzo G2220 van het Explorer type lijkt me, met de kantelbare middenzuil uitermate geschikt. Volg deze link maar eens voor een paar voorbeeldjes (nog met mijn oude balhoofd welliswaar)

Comment

Bedankt azhram dat ziet er inderdaad erg handig uit
                    Ik was al van plan om mijn statief te vervangen omdat het me problemen gaf met macro opnamen en nu heb ik toch een duidelijk idee gekregen van wat ik me best kan aanschaffen.
                    Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Working...
                    X