Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude flits

    Beste BDers

    Het gebeurt maar zeldan dat de ingebouwde flits van mijn D50 onvoldoende is, in deze gevallen heb ik tot nu toe mijn oude (ongeveer 20jaar) Metz Mecablitz 30BTC4 gebruikt. Nu woensdag heb ik weer een flits nodig met een grotere lichtwaarde. Op dit forum heb ik al eens gelezen dat het gebruik van een oude flits op een dslr schade zou kunnen berokkenen en dus ben ik daar een beetje bang van geworden. Is het werkelijk een groot risico? graag jullie mening

    Alvast bedankt
    Frans
    Nikon

  • #2
    Re: Oude flits

    Oorspronkelijk geplaatst door F De Moudt Bekijk bericht
    Beste BDers

    Het gebeurt maar zeldan dat de ingebouwde flits van mijn D50 onvoldoende is, in deze gevallen heb ik tot nu toe mijn oude (ongeveer 20jaar) Metz Mecablitz 30BTC4 gebruikt. Nu woensdag heb ik weer een flits nodig met een grotere lichtwaarde. Op dit forum heb ik al eens gelezen dat het gebruik van een oude flits op een dslr schade zou kunnen berokkenen en dus ben ik daar een beetje bang van geworden. Is het werkelijk een groot risico? graag jullie mening

    Alvast bedankt
    Frans
    Voor meer informatie een artikel van strobist : don't fry your camera, onder de foto een link naar een webpagina met een lijst van flitsen.
    Last edited by alainD; 10 november 2006, 22:47.

    Comment


    • #3
      Re: Oude flits

      Een ingebouwde flits is een hulpmiddel, maar kan nooit op tegen een hedendaagse dedicated flash, speciaal gemaakt voor uw type camera.
      zoals als steeds, bedriegt de gierigheid de wijsheid, pas als het onheil
      is geschiedt komt men tot inkeer, want berouw komt steeds na de zonde!


      MVG, jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Oude flits

        Hallo Frans,
        Als je iets van electronica kent, kun je een "interface" bouwen (of laten bouwen) tussen uw camera en oudere flashes, zodat u veilig andere flashes kunt gebruiken.
        Schema vind je hier: http://users.skynet.be/fa487940/fotosite/index.htm
        Ook op de site van Frans VDM : http://users.skynet.be/fotoopa/
        staat een schema.
        Beste groeten,
        beertje2
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment

        Working...
        X