Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stand-by stand op 420ex?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stand-by stand op 420ex?

    Gisteren heb ik foto's genomen met mijn 350D met 420ex voor mijn stage.

    Bedoeling was om wat sfeerbeelden te nemen, en enkele portretten. Nu merkte ik dat 40% van tijd het niet nodig was om te flitsen, dus schakelde ik steeds de flits uit. probleem is dat de flits dan steeds terug moet opstarten, en ik hierdoor enkele hele donkere foto's heb (te snel afgedrukt, terwijl flits nog niet opgeladen was)

    is er een mogelijkheid om de flits wel op te laten staan, maar ervoor te zorgen dat hij niet afgaat?

    Ik heb echt al vanalles geprobeerd, maar niets helpt.

    Weten jullie een oplossing?

  • #2
    Re: Stand-by stand op 420ex?

    echt niemand die hier iets over weet?

    of schakelen jullie elke keer de flits gewoon uit?

    Comment


    • #3
      Re: Stand-by stand op 420ex?

      Ik heb ook de 420 EX.
      Na uitgebreide analyse en rijp beraad kan ik je het volgende meedelen: dagaanie!

      Comment


      • #4
        Re: Stand-by stand op 420ex?

        Je zal inderdaad de flitser moeten inschakelen net voor je die nodig hebt.
        Duurt het zo lang vooralleer die geladen is? Gebruik je gewone batterijen of oplaadbare, met oplaadbare zou de flitser sneller moeten laden omdat die een grotere stroomsterkte kunnen leveren (de inwendige weerstand is kleiner dan bij gewone batterijen).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Stand-by stand op 420ex?

          Als dit echt niet gaat op een 420 EX is dit toch een groot gemis, de 550 en de 580 gaan gewoon in standby na een verloop van tijd en worden terug wakker als er op de onspanknop gedrukt wordt.

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Stand-by stand op 420ex?

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Als dit echt niet gaat op een 420 EX is dit toch een groot gemis, de 550 en de 580 gaan gewoon in standby na een verloop van tijd en worden terug wakker als er op de onspanknop gedrukt wordt.

            MVG, Jeff
            Ik denk dat er bedoeld wordt dat niet alle foto's met flits gemaakt moeten worden. De flitser blijft wel op het toestel staan, omdat die anders telkens opnieuw gemonteerd moet worden als er wel een foto met flits gemaakt wordt.

            Als de flitser op het toestel staat, dan kan je die alleen maar volledig aan of uit zetten, er zit geen schakelaar op om die voor die ene foto even in standby te zetten zodat die niet flitst (waarbij de flitser dus geladen blijft, maar niet flitst).
            Na het inschakelen duurt het even (bij een 580EX gaat dat wel héél snel ) vooralleer er een foto gemaakt kan worden met flits.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Stand-by stand op 420ex?

              ik werk met gewone batterijen, omdat deze nog in de flits zaten toen ik hem van iemand overgekocht heb.
              Als met oplaadbare batterijen dit probleem (deels) verholpen is, zal ik er snel eens naar uitkijken

              bedankt voor de reacties

              Comment


              • #8
                Re: Stand-by stand op 420ex?

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik denk dat er bedoeld wordt dat niet alle foto's met flits gemaakt moeten worden. De flitser blijft wel op het toestel staan, omdat die anders telkens opnieuw gemonteerd moet worden als er wel een foto met flits gemaakt wordt.

                Als de flitser op het toestel staat, dan kan je die alleen maar volledig aan of uit zetten, er zit geen schakelaar op om die voor die ene foto even in standby te zetten zodat die niet flitst (waarbij de flitser dus geladen blijft, maar niet flitst).
                Na het inschakelen duurt het even (bij een 580EX gaat dat wel héél snel ) vooralleer er een foto gemaakt kan worden met flits.

                Ja das iets anders dan hé, en dat zit op de 550 en de 580 ook niet op.
                nu als je voldoende sterke batterijen gebruikt (2700 mah) gaan er zich toch maar weinig problemen voordoen mij gedacht hé;

                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment

                Working...
                X