Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Commander Kit R1C1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Commander Kit R1C1

    Iemand ervaring met het macro flitssysteem Commander Kit R1C1 van Nikon
    Gebruiksgemak, batterijverbruik, belichtingsballans, enz.
    Of koop ik beter een tweede SB800 met de draadloze stuurmodule SU-800 Commander

  • #2
    Re: Nikon Commander Kit R1C1

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Iemand ervaring met het macro flitssysteem Commander Kit R1C1 van Nikon
    Gebruiksgemak, batterijverbruik, belichtingsballans, enz.
    Of koop ik beter een tweede SB800 met de draadloze stuurmodule SU-800 Commander
    Volgens mij heb je alleen de remore kit R1, flitsjes met ring en IR-filter voor pop-up flits, filters ed. De flitsen kun je aansturen met je D200 of met de de SB800.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Commander Kit R1C1

      Volgens mij heb je alleen de remore kit R1, flitsjes met ring en IR-filter voor pop-up flits, filters ed. De flitsen kun je aansturen met je D200 of met de de SB800.
      OK. dat weet ik, maar ik zou liever met de SU-800 werken, dat opklapflitsje vind ik een ambetant ding, en hoefde er voor mijn part niet in bij de D200.

      Is hier nu niemand die de Nikon R1C1 kit gebruikt en daar eventueel wat ervaringen kan over mededelen

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Commander Kit R1C1

        Hoi,

        Ik werk met de SB flitsers (600 en 800) en met de SU-800 remote commander. Daar ben ik heel tevreden over en voldoet aan mijn verwachtingen. De ringflitsers heb ik voorlopig niet nodig (is mijns inziens eerder voor macro-toepassingen)

        Als je niet te ver woont, mag je die altijd komen testen !
        Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
        ----------------------------------------------
        Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Commander Kit R1C1

          Ik heb voor €20 het Nikon Ir-filtertje gekocht en kan mijn SB800 en SB600 netjes aansturen, zonder effectief licht van de popflits, misschien ambetant, maar een stuk goedkoper.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Commander Kit R1C1

            Ik heb de R1C1 kit, een SB600 en een SB800. De SB600 heb ik al 2 jaar en de R1C1 + de SB800 nu een week of 3.

            Wat wil je er precies van weten ? ik heb er nog niet heel veel opnamen mee kunnen maken. Qua macro gebruik vind ik het een erg goed en handig systeem. Je kunt echt vlakbij het onderwerp komen met licht.

            De set is mooi compleet met alles wat je nodig hebt. De batterij vind ik erg lang meegaan maar ik heb ook veel geflitst samen met de SB800 zodat ze niet vol hoefden te flitsen.

            Ik heb de 'kleintjes' aangestuurd met de commander als ook met de SB800 en het werkt gewoon goed.

            Let op ! er is geen Nederlandstalige handleiding meegeleverd. Er is wel een NL versie te krijgen op de support site.

            Nikon spul

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Commander Kit R1C1

              Bedankt a90.

              Eigenlijk was ik wat bang, van de batterijen, maar er zijn er oplaadbare te krijgen, hieronder een adres waar je de oplaadbare versies kan kopen, opgepast, er bestaan er ook goedkopere, maar deze zijn dan maar 350 mAh in plaats van 680 mAh.

              Ik zal de nederlandstalige handleiding alvast eens gaan zoeken, mischien een link
              Alvast bedankt,
              Vriendelijke groeten,
              Geert.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Commander Kit R1C1

                De:
                R1C1(R1/SU-800/SB-R200) gebruikshandleiding
                is gratis te downloaden (link staat op m'n site, in het blokje met Nikon links)
                mits je geregistreerd bent en je je inlogt.
                Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Commander Kit R1C1

                  R1C1(R1/SU-800/SB-R200) gebruikshandleiding
                  is gratis te downloaden (link staat op m'n site, in het blokje met Nikon links)
                  mits je geregistreerd bent en je je inlogt.
                  Bedankt Hans,

                  Staat reeds op mij Hd. nu nog afdrukken, en de moeilijkheden kunnen beginnen , het ziet er namelijk een ganse boterham uit, om ook nog eens een SB800 iTTL mee aan te sturen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Commander Kit R1C1

                    Voila, gekocht voor een prijsje
                    Gewoon een prachtige set, met bijna onbeperkte mogelijkheden

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Commander Kit R1C1

                      Hoe gebruik je eigenlijk de R1C1 set in combinatie met de SB 800 flitser? Geraak er niet aan uit. Bij voorbaat dank.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon Commander Kit R1C1

                        Waarom geen nieuw topic over je vraag in plaats van een uit de motte ballen van 2006. Bij voorbeeld hier: http://forum.belgiumdigital.com/f99/

                        Comment

                        Working...
                        X