Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies beeldscherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: advies beeldscherm

Nog een nuttige bron voor tft info :

prad.de

Zij hebben buiten enorm veel informatie ook Duitse prijzen op hun website staan.

Alain

Comment

Let bij de CRT's ook op de vernieuwingsfrequentie bij de hoogste resolutie. 60 Hz is - voor mij althans - vaak te weinig.

seppuku.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moerie Bekijk bericht
        Wat denken jullie over sony? Ik heb ns gaan zien in de winkels, persoonlijk vind ik dat de Sony er nog goed uit komt!

Super7
        Sony stopt met de verkoop van consumentenmonitoren, dus ja ...
        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
          Ik ga later eens uitkijken naar een Eizo ColorEdge CG211 maar die is nog niet leverbaar...
          Eind dit jaar, begin 2007 vermoedelijk. Heb er vandaag naar geïnformeerd bij de leverancier:

De CG211 is in weze dezelfde monitor als de CG210 alleen heeft die de digitale uniformiteitsregeling van de CG221. Dwz dat het panel in 225 virtuele quadranten verdeeld wordt waar de calibratie dus ook op 225 exacte manieren zal gecopieerd worden. Daarnaast heeft hij ook de nieuwere versie van de Asicssensor die voor een fijnere contrastregeling zorgt door kunstmatig heropbouwen van het beeld.

Op dit moment is er nog geen prijs bekend vermits de CG210 nog wel even in roulatie blijft, en waarschijnlijk zal blijven bestaan naast de CG211 wanneer die er eind dit jaar begin volgend jaar zal zijn. (uitzonderlijke leveringen niet te na gelaten = demo’s)
          Een beetje geduld dus
          Last edited by Bottie; 30 oktober 2006, 16:23.
          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Heeft er ondertussen iemand ervaring met de recente Eizo S2000?

Het is een 1600*1200 20" scherm met A-MVA panel.

Een algemeen minpunt van 20" schermen zou wel eens de kleine "pixel pitch" kunnen zijn, nml. 0.255 mm, iemand slechte ervaringen hieromtrent?

Alain

Comment

Een paar weken gelden stond er een Samsung Syncmaster 205BW (1680x1050 breedbeeld) in aanbieding bij Makro.
              Geen idee of dat nu een TN, SIPS, MVA of blibliblabla paneel is, maar voor mij is het in alle geval een fantastisch scherm. Plaats zat op de desktop en mijn foto's hebben er nog nooit zo goed uitgezien.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ik zou toch aanraden om iets meer uit te geven voor een scherm hoor,

ikzelf zit met een cinema display van Apple en ben er super tevreden van. Ze kosten wat, maar omdat ze met 100ppi werken heb je een zeer scherp beeld, bovendien kan ik makkelijk 16 uur per dag kijken op dit scherm zonder hoofdpijn te hebben of last te hebben van mijn ogen (scherm staat wel op 50 cm van mij).

een ander alternatief is een TFT Lacie scherm (kdacht dat je die al kon kopen voor een 480 euro.

Nog eentje is een Neovo TFT. Vrij goede tft schermen voor een 300 euro.

Maar misschien kan je nog ergens wel een CRT scherm van lacie vinden voor een prikje. Dat zou pas een budget vriendelijke aankoop zijn van toch wel een zeer goed beelscherm.

groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht

Een algemeen minpunt van 20" schermen zou wel eens de kleine "pixel pitch" kunnen zijn, nml. 0.255 mm, iemand slechte ervaringen hieromtrent?

Alain
                  Ik zit op een 20inch wide te kijken met 0.258mm pixel pitch en dat is juist mooi fijn. Zeker geen slechte ervaring.
                  Zeker nog steeds een aanrader als je een widescreen wil: http://www.prad.de/new/monitore/test-nec-20wgx2.html
                  Last edited by Wim; 25 december 2006, 11:27.
                  Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                    Ik zit op een 20inch wide te kijken met 0.258mm pixel pitch en dat is juist mooi fijn. Zeker geen slechte ervaring.
                    Zeker nog steeds een aanrader als je een widescreen wil: http://www.prad.de/new/monitore/test-nec-20wgx2.html
                    Wim

Bedankt, maar het zal zeker een klassiek formaat zijn. Een alternatief voor de Eizo S2000 zou misschien één van de NEC 20 inch monitoren zijn, nml. de NEC MultiSync 2090UXi. Nu is deze toch weer minimum een 50 à100 euro duurder dan de Eizo S2000 (waar disc-planet een zero dead pixel garantie geeft).

Alain

Comment

Working...
                    X