Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ik gebruik de Samsung SyncMaster 204B (20.1", 5ms, D-sub/DVI-D, Zilver) naar volle tevredenheid. Een 1600x1200 resolutie geeft echt een heerlijk groot kijkoppervlak. Zowel voor fotobewerking, games en algemene toepassingen, heb je voor de 375 euri dat het scherm kost, veel waar voor je geld.
Ik gebruik de Samsung SyncMaster 204B (20.1", 5ms, D-sub/DVI-D, Zilver) naar volle tevredenheid. Een 1600x1200 resolutie geeft echt een heerlijk groot kijkoppervlak. Zowel voor fotobewerking, games en algemene toepassingen, heb je voor de 375 euri dat het scherm kost, veel waar voor je geld.
Klopt maar je hebt wel een TN panel, goed voor gaming (alhoewel, je zal al een ferme videokaart nodig hebben om 1600x1200 pixels vloeiend te renderen) en absoluut af te raden voor kleur wegens te beperkte kijkhoek en 6 bit panel... Google maar eens over dit scherm, kwam net al dit tegen:
"TN panel - fast response, 6 bit colors, BAD for photo processing. It has only 226,000 odd colors and it simulates the other 16.7 m colors. Don't touch it with a 10 feet pole for photo editing. Trust me on that. I bought a Samsung 204B and without running any tests, I could see banding in the color gradients. Opening up a standard test chart tells the truth."
Ik vrees dat 650 euro toch ietsje boven mijn budget is. Ik ben voor de Samsung Syncmaster 997 200 euro kwijt. Ik weet alleen niet of dit een goeie monitor is ?? Iemand??
Voor een dubbeltje zit je nooit op de eerste rij !
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Voor een dubbeltje zit je nooit op de eerste rij !
MVG, Jeff
absoluut waar! maar je ziet 1 ding over het hoofd en dat is dat goede crt's tegenwoordig geen drol meer kosten, omdat de meerderheid tegenwoordig zo'n anorexia-schermpje wil. Ik denk dus dat een crt met de huidige prijs van 200 euro net zo goed, zoniet beter presteert dan een tft van 650 euro voor all-round gebruik
absoluut waar! maar je ziet 1 ding over het hoofd en dat is dat goede crt's tegenwoordig geen drol meer kosten, omdat de meerderheid tegenwoordig zo'n anorexia-schermpje wil. Ik denk dus dat een crt met de huidige prijs van 200 euro net zo goed, zoniet beter presteert dan een tft van 650 euro voor all-round gebruik
Ik denk dat je nog veel moeite zult hebben om een goede crt te vinden. Voor goede crt's is momenteel echt geen markt meer, heel misschien nog wel in het absolute topsegment.
Er bestaan een 5-tal verschillende technologieën bij LCD schermen, de beste van kijkhoek en kleurweergave is momenteel S-IPS gebaseerd. Daar vlak onder heb je PVA schermen (met de beste zwartweergave maar iets mindere kijkhoek) en absoluut te vermijden zijn de TN schermen..
Iemand een idee of die Dell UltraSharp 2007FP al dan niet S-IPS, PVA dan wel TN is? Is blijkbaar toch belangrijk om weten.
Greetz
JJ
My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.
Iemand een idee of die Dell UltraSharp 2007FP al dan niet S-IPS, PVA dan wel TN is? Is blijkbaar toch belangrijk om weten.
Greetz
JJ
Zeker geen TN, google er eens over... Naargelang afzetmarkt gebruiken ze ofwel S-IPS ofwel S-PVA heb ik eens gelezen, ik meen dat die voor europa meestal s-ips zijn. Je kan het gebruikte panel alleszins opvragen in het verborgen service menu...
Hij raad het toch niet aan voor mensen die het voor grafische doeleinden wil gebruiken, ik zou ook alleen maar S-IPS daarvoor gebruiken.
Voor zover ik het goed verstaan heb, raad hij een EIZO of een LaCie aan voor grafisch werk. Nu heeft EIZO een hele reeks A-MVA en/of (S-)PVA tft schermen in hun reeks. Kennelijk was het een probleem met viewsonic met de achtergrondverlichting en dat is eerder een algemene kwaliteitseigenschap ipv gebonden te zijn aan het type paneel.
I'm rather impressed!, March 17, 2006
Reviewer: Suzy "Suzy!" (AK) - See all my reviews
I am an artist and I spend a lot of time on the computer creating and editing artwork and photographs. I also love playing fast-paced games with intense 3D graphics. I needed a monitor that would give me accurate color, good sharpness and great contrast. I also wanted something that would be easy on the eyes, would display text clearly and could be rotated 90 degrees, as I do hours of reading on the computer every day as well.
The ViewSonic VP2030b not only met, but exceeded, all of my expectations!
The monitor was super easy to set up, even though the quick start instruction manual was not helpful in this respect. The manual included on the software CD was much more informative.
I have noticed very little to no ghosting, which was important to me as well. Colors are brilliant and true to life. Black is a true black and white is a true white. NO tweaking needed!
The monitor I got did come with one dead (stuck on red) pixel. It is not very noticeable. It looks like a teeny, tiny speck of dust. It doesn't bother me at all.
The ViewSonic VP2030b is a great monitor and I'm completely happy with my purchase. I'd recommend this monitor to anyone! The other models I was considering were the Samsung 204t and the Samsung 204b. After reading dozens of reviews and getting to compare side by side the ViewSonic to the 204t, I am confident I made the right choice. This is a really nice monitor!
Also, I must say how impressed I am with Amazon on this order. 2nd day air to Alaska usually means 4-7 days with most companies I order items from. With this order, two days meant two days. I ordered the monitor on March 15th, it arrived at my door on March 17th. Very impressive indeed!
En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Het is goed dat er getest en getest wordt, we leren er allen van, daarom is dit forum zo belangrijk.
Het zogezegde probleem met backlight bestaat niet of nauwelijks, indien toch
een ietsje aanwezig is dit gemakkelijk te verhelpen door na callibratie de brightness iets terug te zetten. Ik ben er alvast zeer tevreden over en mijn prints mogen gezien worden, wel is te onthouden dat de grafische kaart
hier een belangrijke rol speelt, maar dat weten jullie ook wel.
Vanmorgen de Samsung syncmaster 997mb (CRT) binnengekregen en meteen ff getest. Mijn god , wat een drama!!!! Beeld was een stuk slechter dan mijn 5-jaar oude Iiyma HM704 UTC.
Ik stuur hem dus terug en zal er toch ook aan moeten geloven om een tft-scherm te kopen.
Wat ik heb begrepen heb, moet ik dus geen TN-panel kopen
Comment