Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruikerservaring statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gebruikerservaring statief

Hallo mede-BD-ers,

Ik ben aan het rondneuzen voor een statief. Ik zit nu alleen mat de vraag: Wat zal ik doen: eerst een mono of eerst een 3-poot?

Verder zoek ik dan nog gebruikerservaring van statieven als bijvoorbeeld Bilora en Walimex. Ik hoor zo verschillende berichten. De een is er zeer tevreden over, de ander vindt het maar grote puinzooi. Dit brengt mij in een lastig parket. Ik weet dat Manfrotto beter is. Mijn droomduo bestaat dan ook uit de combinatie 681B + 234RC en een 055CL + 468MGRC2. Alleen kan ik het mij op dit moment niet veroorloven om deze aan te schaffen. Vandaar dat ik ook een beetje naar merken als Bilora en Walimex kijk. Deze zien er op foto's degelijk uit en kosten in verhouding tot de Manfrotto's niet veel.

Van Bilora zie ik bijvoorbeeld wel iets in de combinatie 1119 en 1121 en bij Walimex heb ik zelf het gevoel dat de WAL-1013 Pro-Einbeinstativ + FT-002H_sw en de WAL-6702 Pro-Stativ + FT-002H_sw wel bij mij passen.

Ik heb beide exemplaren van beide merken echter nog nooit vast gehad, dus kan ik moeilijk bepalen wat de stevigheid en degelijkheid van beiden is. Ook weet ik niet welke stevigheid ik nodig heb. Ik fotografeer maximaal met mijn ist DL met 400mm APO. Dat is op dit moment het grootste gewicht dat het statief zou moeten dragen.

Alle 4 de types zouden dit moeten kunnen, maar zoals gezegd is het lastig om dit in real life te kunnen beoordelen zonder ze te bestellen.

Zijn er dus mensen die mij over de drempel heen kunnen helpen? Wellicht mensen waar ik eens naartoe zou kunnen komen om zoiets eens te zien? Ik woon zelf in Nederlands Limburg in de buurt van Maaseik, maar ik heb er geen moeite mee om voor een stukje gedegen advies een uurtje (enkel) in de auto te moeten zitten.

Bij voorbaat DANK,
    Mischa
    Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Re: Gebruikerservaring statief

Ik heb alleen ervaring met de geschetste walimexen en benro/feisol.

Wat betreft de walimex kan ik erg kort zijn. Je zult je er zeker geen buil aan vallen. Goede prijs, stevig, echter niet al te licht. Natuurlijk niet vergelijkbaar met een manfrotto maar daar is de prijs dan ook naar.

Je kunt ze bij mij wel even testen, maar ik vrees dat het iets te ver is.
    (pakweg 175 km).

Echter tripod/monopod lijkt me een behoorlijk fundamentele keuze. Absoluut onvergelijkbaar met elkaar. Onderschat de waarde van een monopod niet. Zelfs de meest goedkope kan je al goed van dienst zijn. Met name met de langere lenzen heb ik er veel profijt van. (Heb zelf de Walimex 1003 & 1013 en de Benro MC 63 - ook nog een feisol monopod maar die gaat binnenkort in de verkoop)

De koppen van walimex zijn degelijk. Robuust uitgevoerd.

Comment

Working...
    X