Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB600 AF verlichting defect - technische hulp aub

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SB600 AF verlichting defect - technische hulp aub

Hellow,
    na een val enige tijd geleden (waarbij mijn D70 ter ziele ging) was ik zeer blij dat mijn SB600 op het eerste zicht de klap overleefd had, maar ik merk nu dat de AF-hulpverlichting niet meer werkt. Ik heb 'm opengevezen, die twee ledjes testen nog goed, en ook de bedrading naar aan het stekkertje is in orde. Ik red me wel door "af ill" af te zetten op de flitser, dan werkt die van de camera...
    Moet ik eerst nog op iets anders letten vooraleer ik heel de boel demonteer om te zien of er op dat printje geen slechte contacten gekomen zijn?

Re: SB600 AF verlichting defect - technische hulp aub

Weet niet of het bij de SB600 ook is, maar meestal moet je bij flitsers opletten voor de flits condensator waar je een serieuze vonk van kunt krijgen...
    Voor de rest kan ik je niet helpen. Ik vijs ook graag dingen uit elkaar, maar pas nadat ze kapot zijn... (en mijn sb800 is dat niet )
    Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
    Hellow,
    na een val enige tijd geleden (waarbij mijn D70 ter ziele ging) was ik zeer blij dat mijn SB600 op het eerste zicht de klap overleefd had, maar ik merk nu dat de AF-hulpverlichting niet meer werkt. Ik heb 'm opengevezen, die twee ledjes testen nog goed, en ook de bedrading naar aan het stekkertje is in orde. Ik red me wel door "af ill" af te zetten op de flitser, dan werkt die van de camera...
    Moet ik eerst nog op iets anders letten vooraleer ik heel de boel demonteer om te zien of er op dat printje geen slechte contacten gekomen zijn?
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Re: SB600 AF verlichting defect - technische hulp aub

ja, van dat gevaar ben ik me bewust. Toch bedankt voor de waarschuwing.

Comment

Working...
      X