Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleur laserprinter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleur laserprinter

    Hallo
    Heeft iemand ervaring met een kleur laserprinter?
    Zijn fotos afgedrukt met zo een printer kleurvast en van goede kwaliteit.
    Zou anders zo een printer aanschaffen voor fotos af te drukken.
    Groetjes Camiel.

  • #2
    Re: Kleur laserprinter

    kleurenlaserprinter is goed voor powerpointjes af te drukken en kleine oplagen foldertjes of leaflets .. voor foto's gaat er niets boven een fotoprinter

    Als je de kleurenlaserafdruk zou lamineren krijg je door de glans een verbeterd contrast en is het al ok .. als je regelmatig veel foto's moet afdrukken, en kwaliteit is minder belangrijk dan prijs, kan je er wel je plan mee trekken .. maar dan kan je nog altijd @ 10 cent per foto je foto's laten afdrukken .. en dat zal niet duurder zijn dan je laserafdrukken .. wel mooier afgewerkt

    Comment


    • #3
      Re: Kleur laserprinter

      ik heb foto's gezien, afgedrukt op een kleurenlaserprinter en die waren niet slecht maar MAT en ik haat matte foto's. Glanzend (fotopapier) kan je er volgens mij niet op gebruiken daar dit papier niet tegen de grote warmte van zo'n printer kan.
      Als je mooie foto's wil, is er maar één weg en dat zijn de afdrukcentrales. Voor de prijs dat die perfecte afdrukken leveren (voor een 20 x 30cm 1,59€) heb je nog niet eens de inkt voor je printer, en dan zwijgen we nog van de kostprijs van goed papier en de houdbaarheid van de kleur. Niemand kan zeggen wat die kleuren nog gaan geven binnen 10, 20.....30 jaar?? en wat is de reclamestunt van sommige printerfabrikanten? was het geen 100jaar? Ik zou het graag nog willen zien (dan ben ik ook een honderdjarige)(grapje).
      Bij mij wordt de descjetprinter niet meer gebruikt voor foto's.

      groetjes

      Luc

      Comment


      • #4
        Re: Kleur laserprinter

        HP heeft speciaal gecoat papier voor kleurenlaserprinters. (Laser Soft Gloss 120 g).

        Ik druk vaak foto's af op dat soort papier met een Epson AcuLaser C1100.
        De kwaliteit is goed, maar uiteraard niet te vergelijken met echte foto-afdrukken, je blijft altijd zien dat het een laserprint is, omdat de inkt echt op het papier ligt en lichtjes glanst.
        Qua detail, scherpte en kleurweergave kan het concurreren met echte foto's.

        Wat de kost betreft: nieuwe tonercartridges zijn ontzéttend duur. Dus als je niet veel of vaak print wordt de prijs per foto extreem hoog.

        De houdbaarheid is goed, toner is een soort hars dat op het papier gebakken wordt en is minder gevoelig voor verkleuring dan inkjet inkten.

        Conclusie: als je cursussen moet afdrukken of drukwerkvoorbereiding doet, dan is zo'n kleurenlaserprinter ideaal.

        Maar voor foto's ?????
        aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
        grtz
        marc-en-ciel

        Comment


        • #5
          Re: Kleur laserprinter

          Ik sta hier met een redelijk geval op kantoor, de laatste nieuwe Minolta Bizhub C351. In leasing, want voor 't zelfde geld koop je een auto . Heel goed voor folders edm maar echt niet voor mooie fotos hoor.

          Comment


          • #6
            Re: Kleur laserprinter

            Oorspronkelijk geplaatst door marc-en-ciel Bekijk bericht
            Wat de kost betreft: nieuwe tonercartridges zijn ontzéttend duur. Dus als je niet veel of vaak print wordt de prijs per foto extreem hoog.
            Hmm, dat begrijp ik niet. Als je niet veel print verbruik je toch ook weinig toner?

            Comment


            • #7
              Re: Kleur laserprinter

              Wij hebben hier op 't werk (uitgeverij) Xerox DC250 printers staan. Dat zijn eigenlijk A3 Kleurencopiers, met een RIP van Fiery eraan, en die kan je volledig calibreren. Hier gebruiken ze die om de drukproeven op te maken. Ik moet zeggen : de kwaliteit is daarvan meer dan OK, maar ik zou het toestel niet zelf willen betalen (daar koop je een stevige gezinswagen mee).
              D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

              Comment


              • #8
                Re: Kleur laserprinter

                Bedankt iedereen voor de reacties.
                Zo weet ik het ook .....laser is niet de beste oplossing.
                Dank-groetjes Camiel

                Comment

                Working...
                X