Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra batterij EOS 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Extra batterij EOS 400D

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Euuuhhh ... waar kan ik die vinden? Een 5D voor 700€?
    'k zou het nie weten, maar als je hem vindt, bel of PM mij direct, kunnen we d'er twee tegelijk kopen ...

Bedoelde dus wel de 400D met grip, maar da's wel duidelijk zeker

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
      Wat zou er kapot moeten gaan? Waarom denk je dat originele beter zouden zijn dan namaak?
      Als morgen een batterij stuk springt of smelt in uw Canon body (om maar iets als voorbeeld te geven) en er is schade aan uw toestel, dan heb je twee mogelijkheden bij de herstelling door Canon.
      1) Originele Canon batterij => gratis herstelling van body + batterij tijdens de garantie.
      2) Namaak batterij => betalende herstelling van body wegens gebruik van niet originele onderdelen. Batterij terug aan te kopen of laten vervangen door de fabrikant ervan, succes ermee.

Sony, toch niet de eerste de beste, roept momenteel al 7.5 miljoen laptop accu's terug. M.a.w. risico loop je met alle apparaten.
      Klopt volledig maar als bijvoorbeeld HP of Apple een laptop verkoopt met een Sony-batterij en deze gaat stuk, dan zal HP en Apple alles onder garantie herstellen of vervangen omdat zij die batterij geleverd hebben met hun eigen merknaam en referentie erop. Zij hebben deze vooraf gekeurd en goedbevonden alsook aan u verkocht.

Als ik morgen zelf bij PSA (Peugeot) een motor ga kopen en deze zelf in een Focus steek en daarna voor garantie met de wagen bij Ford ga, dan zullen ze ook zeggen dat ik mijn plan kan trekken alhoewel er in een Ford origineel ook een motor van PSA zit (Focus tenminste).

Of ga eens in de Auto 5 een batterij kopen voor uw wagen, een goed merk zelfs, en heb de pech dat die binnen een paar maand stuk springt waardoor er schade is aan uw auto ... vergeet het dat uw garagist die herstelling onder waarborg gaat doen. Die zal wel heel snel zeggen dat die batterij niet van bij hem komt en er niets mee te maken heeft. Ga terug naar Auto 5 en ja, je zal een nieuwe batterij krijgen maar geen herstelling van uw wagen omdat er dan weer in de garantievoorwaarden staat dat het onderdeel een waarborg kent maar dat schade veroorzaakt aan andere voorwerpen niet gedekt is (zoals overal).

Garantie van Canon :
      De garantieservice is uitgesloten indien schade of defecten die het gevolg zijn van:

Oneigenlijk gebruik, overmatig gebruik, overmatige behandeling of bediening van het product; in het bijzonder verkeerde opslag of val van het product of overmatige schokken.
      Reparaties, wijzigingen of reinigingen die werden uitgevoerd door een servicecentrum dat niet door Canon is erkend.
      Gebruik van onderdelen, software of verbruiksproducten (zoals inkt, papier of batterijen) die niet compatibel zijn met het product. De compatibiliteit is verzekerd indien de door Canon aanbevolen producten worden gebruikt.
      Aansluiting van het product op apparatuur die door Canon niet is goedgekeurd voor aansluiting.
      Ongeschikte verpakking van het product tijdens het transport naar het door Canon erkende servicecentrum.
      Ongevallen of rampen of elke oorzaak buiten de controle van Canon om, met inbegrip van, maar niet beperkt tot blikseminslag, waterschade, brand, verstoring van de openbare orde en onvoldoende ventilatie.

En lees dan dit eens.
      Last edited by VerSeg; 7 oktober 2006, 01:48.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ben volledig akkoord met sommige stellingen hier .... MAAR .. is er al één voorbeeld van iemand met een digitale camera die problemen heeft gehad door het gebruik van niet-merk batterijen?

ivm garantie kan je best originele gebruiken maar prijs/kwaliteit is er zeker geen verschil juist omdat er een "naam" op de batterij staat. Het risico is volgens mij even groot met een merk als met een naamloze batterij

Comment

Als morgen een batterij stuk springt of smelt in uw Canon body (om maar iets als voorbeeld te geven) en er is schade aan uw toestel, dan heb je twee mogelijkheden bij de herstelling door Canon.
          1) Originele Canon batterij => gratis herstelling van body + batterij tijdens de garantie.
          2) Namaak batterij => betalende herstelling van body wegens gebruik van niet originele onderdelen. Batterij terug aan te kopen of laten vervangen door de fabrikant ervan, succes ermee.
          Toch is dat wel een beetje raar die stelling dan van Canon, want in je grip mag je wel elk merk AA batt doen (ze doen er immers zelf een houder bij voor AA batt) want nergens in de handleiding van de BG-E3 staat dat je een voorgeschreven merk AA batt moet gebruiken, maar zou je er een ander merk accu in doen dan zou je opeens geen garantie meer hebben. Mogen ze mij uitleggen wat het verschil is.........
          Last edited by EJS; 8 oktober 2006, 01:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WVY Bekijk bericht
            Het risico is volgens mij even groot met een merk als met een naamloze batterij
            Alles kan stuk gaan en fouten bevatten maar als ik voor een paar duizend Euro materiaal koop dan ga ik voor die 30€ verschil niet zitten riskeren dat ze "in geval van" zouden gaan discussiëren over garantie.

En dat er met accu's niets gebeurt zal ik niet zomaar meer zeggen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              ik werk al jaren met cloon batterijen van 8 euro/stuk en die doen heus niet onder voor mijn originelen die 10 keer meer kosten zenne
              Kan ik dus alleen maar beamen. Ik heb 1 originele Canon BP-511 batterij en die gebruik ik niet. De andere 4 zijn klonen vanop Ebay, kostten amper 1/4de van de Canon prijs, houden het langer vol door een merkelijk grotere capaciteit en werken dus even goed als het origineel.
              Je riskeert er echt niks mee.
              "Toch maar een echte Canon kopen, want . . . " is vooraleer geinspireerd door FUD, verspreid door de fabrikant en mensen die niet beter weten.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Alles kan stuk gaan en fouten bevatten maar als ik voor een paar duizend Euro materiaal koop dan ga ik voor die 30€ verschil niet zitten riskeren dat ze "in geval van" zouden gaan discussiëren over garantie.

En dat er met accu's niets gebeurt zal ik niet zomaar meer zeggen.
                Ik heb hier op BD nog nooit iets gelezen over imitatie-akku's voor camera's die ontploft zijn. En er zitten er hier ook genoeg die ook nog op andere websites meelezen of actief zijn. Daarom heb ik zelf niet veel schrik dat er iets in die aard zal gebeuren. De originele akku (die zat er niet standaard bij, een lader + akku kostte toen samen zo'n 200 euro ) van mijn Coolpix 880 die ik vroeger had, werd veel heter dan de namaak akku's die ik al jaren in mijn DSLR's gebruik (eerst 300D en nu 20D).

De akku's die ik nu gebruik hebben maar 5,99 euro gekost, en die werken net zo goed als de originele Canon-akku .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  Toch maar een echte Canon kopen, want . . . " is vooraleer geinspireerd door FUD, verspreid door de fabrikant en mensen die niet beter weten.
                  Bedankt voor de vriendelijke bemerking

Ik heb zelf ook namaak gehad voor ik besloten heb dit nooit meer te kopen en toen bestond vermeld document zelfs niet eens.

Na enige tijd (+- 1 jaar) pastte 1 van de namaakbatterijen niet zo goed meer in mijn 10D ... omdat ze gezwollen was langs een kant. Ja, dat gebeurt dus nooit volgens mensen als u die denken dat alles overal zo draait als ze zelf denken

Als ik die batterij open maakte zat er ook een veel lagere capaciteit in dan wat vermeld stond op de buitenkant. Nu ja, dat dit puur bedrog is maakt voor sommigen ook niet uit want je hebt toch minder betaald hé

En wat doe je dan met die batterij? Eens vragen aan de verkoper of er garantie op is ... garantie voor die prijs? Niet overdrijven hé, die mannen dat dit aanbieden gaan voor die prijs geen service bieden zelle.

Er kunnen wel goede merken zijn die compatibel zijn maar van al wat je koopt op eBay weet je niet eens of het namaakmerk dat er op staat zelf niet nagemaakt is

En als je deftig materiaal koopt van een andere gereputeerde fabrikant, dan kan je wel goedkoper kopen maar nooit voor 1/5 of 1/10 van de prijs.

Dus ik zeg ook niet dat je nooit deftige namaak kan kopen maar veel is echt bazar.

Maar als er een dergelijke vraag gesteld wordt, dan mag ik toch mijn mening geven zekers? Misschien ziet u dit als niet beter weten ... ja, zolang uw nep-batterij geen probleem geeft zal u ook niet beter weten.

En een mening geven is geen verplichting dit op te volgen ... koop gerust wat u wil en wees gelukkig.

Maar als in de garantievoorwaarden zwart op wit staat dat niet door Canon aanbevolen accu's problemen kunnen geven en geleden schade buiten garantie valt, dan is dit niet van "niet beter weten" maar gewoon begrijpen en op zeker spelen.

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb hier op BD nog nooit iets gelezen over imitatie-akku's voor camera's die ontploft zijn.
                  Dat je niets gevonden hebt op dit forum over slechte namaak is raar ... http://forum.belgiumdigital.com/show...33&postcount=7

Ontploft is ze niet neen, maar eentje dat zomaar begint te zwellen is op goede weg om dit te doen of uit te lopen en dan kan je wel schade hebben.

Ieder doet wat hij wil, er zijn er ook die tweedehandsbanden kopen om onder hun BMW te steken omdat dit goedkoper uitkomt ...
                  Last edited by VerSeg; 8 oktober 2006, 02:34.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ieder doet wat hij wil, er zijn er ook die tweedehandsbanden kopen om onder hun BMW te steken omdat dit goedkoper uitkomt ...
                    Deze vind ik dus echt goed
                    Ben zelf een autofanaat, vooral van Lamborghini maar ik heb 'maar' een getunede BMW 3-reeks, en wat Verseg hier schrijft klopt dus als een bus
                    Net voor de zomer nieuw rubber op mijn velgjes moeten leggen achteraan (na 30000 km mocht dit) dus ikke naar de bandencentrale in de buurt voor mijn 285 sloefjes op 19 inch ... wat een prijskaartje , zegt die kerel doodleuk 'je kan ook Merk-X of Merk-Y banden zetten, die zijn een stuk goedkoper !'
                    Daar heb ik dus een BMW voor gekocht, een originele Schnitzer uitbouw uit Duitsland gemonteerd, en velgen laten invoeren uit de US ... om dan te gaan besparen op wat zo'n beetje het belangrijkste aan een wagen is ... mooi niet dus, effe doorbijten en Pirelli's erop ... als je kwaliteit koopt moet je de prijs er maar bij nemen vindt ik, ander begin je d'er niet aan.

Effe off-topic, maar deze vond ik echt geslaagd van Verseg

Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                    X