Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 in de studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D50 in de studio

Tot op heden heb ik steeds mijn analoge camera gebruikt in de studio, doch zou nu graag mijn D50 aansluiten op een externe flitser.
    Hoe kan ik dit best doen...met gebruik van de adapter AS-15 ... of zijn er nog andere mogelijkheden.

Alvast bedankt,
    JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Re: D50 in de studio

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
    Tot op heden heb ik steeds mijn analoge camera gebruikt in de studio, doch zou nu graag mijn D50 aansluiten op een externe flitser.
    Hoe kan ik dit best doen...met gebruik van de adapter AS-15 ... of zijn er nog andere mogelijkheden.

Alvast bedankt,
    JanMetDePet
    Ofwel met zo'n Adapter (hotshoe).
    Ofwel via IR, ofwel radiogestuurd.
    Soort van module die je op de flitsschoentje plaatst.

Comment

Moet dit speciaal deze as-15 zijn (misschien is er iets specifieks voor nikon aan) of mag dat eender welke hotshoe zijn?

Grt,
      JanMetDePet

Comment

Moet dit speciaal deze as-15 zijn (misschien is er iets specifieks voor nikon aan) of mag dat eender welke hotshoe zijn?

Grt,
        JanMetDePet
        Dat moet niet noodzakelijk van Nikon zelf zijn, Hama bijvorobeeld maakt ook zo'n dingen, welke waarschijnlijk goedkoper zijn.

Comment

Hama heeft een flitsblokje van 7€. Dit blokje plaats je op de flitsschoen van het fototoestel. In deze flitsschoen kan je de kabel in het gaatje aansluiten.

Werkt heel goed maar na een bepaalde tijd zal het kabeltje niet 100% meer vast blijven zitten in dit blokje. Dan is het tijd voor een nieuwe.
          Is wel niet duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
            Ofwel met zo'n Adapter (hotshoe).
            Ofwel via IR, ofwel radiogestuurd.
            Soort van module die je op de flitsschoentje plaatst.
            Ik neem aan dat van de draadloze optie, de radiogestuurde de beste is, niet ?

Grt,
            JanMetDePet

Comment

Ik neem aan dat van de draadloze optie, de radiogestuurde de beste is, niet ?

Grt,
              JanMetDePet
              Ja hangt er vanaf, er is radiogestuurd en radiogestuurd... Ik vind een kabel het beste, dat werkt ALTIJD. Natuurlijk minder handig... radiogestuurd daarentegen is heel handig. Voor een goed systeem betaal je dan ook veel. De minder dure systemen zijn ook niet slecht, maar werken niet atlijd even goed mee. Althans mijn ervaring.

Hangt er ook vanaf wat je fotografeerd. Bij model, portret uit de hand waarbij je nogal van compo veranderd is een kabel helemaal niet handig.

Comment

Working...
              X