Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Het moet zo zijn dat er helemaal geen vlekken zijn na behandeling, anders doet dat spul zijn werk niet goed.
    Een product op zich zal er niet voor zorgen dat het 100% werkt. Tzal altijd oefenen zijn op't begin.

    Comment


    • #17
      Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

      Die gasten van SensorKlear zeggen zelf dat deze pen enkel dient om het loszittend vuil te werwijderen.

      Om vastklevende deeltjes weg te krijgen raden zij aan om je toestel naar de producent terug te sturen voor schoonmaak, of door het te laten uitvoeren in een fotowinkel die die service aanbiedt.

      In mijn geval zie ik toch geen vlekjes meer hoor.
      Moest er nog eens mooie blauwe lucht zijn één deze dagen, dan kan ik het eens dubbelchecken.

      Ik hou jullie op de hoogte.

      PS: Groepsaankoop zou ik zeker zien zitten, ik zou zeker nog 1 of 2 reservepennen willen bijkopen.

      K.
      Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

      Comment


      • #18
        Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

        Hou mij maar op de hoogte.

        Comment


        • #19
          Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

          Ik ben ook in het bezit van zo'n SensorKlear. Ik heb er ééntje gekocht in Keulen bij Foto Gregor voor € 9,95. Ik gebruik deze pen uitsluitend om mijn lenzen te reinigen. Persoonlijk zou ik het niet durven om mijn sensor te reinigen. Daarvoor heb ik mijn borsteltje van Copperhill. En dat doet zijn werk naar behoren.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #20
            Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

            Op Photokina heb ik een uitgebreid praatje gemaakt de mensen van Lenspen.
            Het was een aangenaam gesprek en deze Canadese manager vertelde me iets heel interessant:
            Het produkt is origineel ontwikkeld voor het schoonmaken van lenzen. Sinds geruime tijd bestelde Canon Service Dept. grotere hoeveelheden van deze Lenspennen. Lenspen nam contact met Canon met de vraag wat zij deden met zulke hoeveelheden en raad eens....
            De technici van Canon gebruikte deze lenspen om de sensors te 'cleanen', na een kleine aanpassing met de schaar werd de ronde vorm hoekig geknipt om in de hoekjes van de sensor te komen. . De eenvoudigste vorm volgens Canon een sensor te reinigen...

            Dus was het voor hun zeer simpel om een nieuw produkt op de markt te brengen: 'SensorKlear', zelfde produkt alleen het reiniginsoppervlak is driehoekig ipv rond .

            Ik heb het nu reeds enkele malen gebruikt en inderdaad, werkt perfect op mijn DSLR.

            Ohja, bestellingen via Lenspen.com worden vanuit Londen geleverd over Europa. LT is slechts enkele dagen indien voorradig.
            Groeten,
            Ludo

            Comment


            • #21
              Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Ludo_ Bekijk bericht
              Op Photokina heb ik een uitgebreid praatje gemaakt de mensen van Lenspen.
              Het was een aangenaam gesprek en deze Canadese manager vertelde me iets heel interessant:
              Het produkt is origineel ontwikkeld voor het schoonmaken van lenzen. Sinds geruime tijd bestelde Canon Service Dept. grotere hoeveelheden van deze Lenspennen. Lenspen nam contact met Canon met de vraag wat zij deden met zulke hoeveelheden en raad eens....
              De technici van Canon gebruikte deze lenspen om de sensors te 'cleanen', na een kleine aanpassing met de schaar werd de ronde vorm hoekig geknipt om in de hoekjes van de sensor te komen. . De eenvoudigste vorm volgens Canon een sensor te reinigen...
              Dus de info komt van de manager van Lenspen zelf? Ben je dan wel zeker dat de info klopt? Als het nu nog door Canon bevestigd zou worden, ja, maar tot dan...
              Groeten, David

              Comment


              • #22
                Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

                Die geruchten doen ook de ronde op enkele reviewfora (zie reviewlinks hoger), Canon zou inderdaad dit soort pennen gebruiken om sensors schoon te maken.

                K.
                Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

                Comment


                • #23
                  Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

                  De lenspen beschikt wel over een vrij zacht oppervlak, maar om nu een sensor mee te reinigen zonder risico, neen zeker niet voor mij.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #24
                    Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

                    Er is ALTIJD risico eh, zelfs als je naar Canon of zo stuurt.

                    Persoonlijk doe ik het liever zelf, gratis, dan dat ik 60 euro betaal aan Canon.

                    K.
                    Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

                    Comment

                    Working...
                    X